Käynnistyminen ongelmana
Valvoja: ffp jäsenet
Käynnistyminen ongelmana
Golf gti-88 16v 139hv
Elikkä kylmänä käyntiin lähteminen on ongelma. Saa sahailla miltei akun tyhyjäksi.
yleensä kuitenki 5-7 kerralla räjähtää(paukahtaa putkessa) oisko parempi että en paina ollenkaan kaasua startatessa?
sit ku lähtee käyntiin, nii käy ja kulkee moitteettomasti, ei sammuile yms.
lämpöaikakytkin ?
kylmäkäynnistys suutin ?
hall-anturi ?
Voiko hall-anturi olla viallinen kun käynnistymisen tapahduttua ei ole mitään ongelmaa ajaessa / tyhjäkäynnillä.
Elikkä kylmänä käyntiin lähteminen on ongelma. Saa sahailla miltei akun tyhyjäksi.
yleensä kuitenki 5-7 kerralla räjähtää(paukahtaa putkessa) oisko parempi että en paina ollenkaan kaasua startatessa?
sit ku lähtee käyntiin, nii käy ja kulkee moitteettomasti, ei sammuile yms.
lämpöaikakytkin ?
kylmäkäynnistys suutin ?
hall-anturi ?
Voiko hall-anturi olla viallinen kun käynnistymisen tapahduttua ei ole mitään ongelmaa ajaessa / tyhjäkäynnillä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikä tarkoitus tuolla "anturilla" on tuossa paisun
Entä tuo letku joka lähtee ilmanputsarikotelosta menee lohkoon sekä haarautuu imurarjaan?
Tämä patentti on teipeillä paikkailtu monesta kohdasta, onko tällä osaa/arpaa huonoon käynnistymiseen?
Tämä patentti on teipeillä paikkailtu monesta kohdasta, onko tällä osaa/arpaa huonoon käynnistymiseen?
Mitä tarkoitus on tuolla "anturilla" tossa paisunt
Mitä tarkoitus on tuolla "anturilla" tossa paisuntasäiliön päällä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
huohotusletku
eli tällä huohotusletkulla ei ole merkitystä itse käynnistykseen??
hitto koko talven ja edelleen vielä kylminä päivinä saa sahata monesti enneku lähtee käyntiin.. roikassta heti ekalla lähtee..
tein rosvoliittimillä lämpö/aika kytkimeen tuvevista johdoista hyttiin katsaisimen (eli tällä ymmärtääkseni voin antaa manuaalisesti maan kylmäkäynnistys suuttimelle)!?
katkasimessä on valo johon joka palaa tietyn ajan aina sahattaessa autoa käyntiin...mutta siittä ei ole ollut minkäälaista hyötyä :(
mitä teen seuraavaksi???
miten tuo paisuntasäiliö sitten ilmoittaa tällä anturille jos pinta pääsee liian matalalle?
hitto koko talven ja edelleen vielä kylminä päivinä saa sahata monesti enneku lähtee käyntiin.. roikassta heti ekalla lähtee..
tein rosvoliittimillä lämpö/aika kytkimeen tuvevista johdoista hyttiin katsaisimen (eli tällä ymmärtääkseni voin antaa manuaalisesti maan kylmäkäynnistys suuttimelle)!?
katkasimessä on valo johon joka palaa tietyn ajan aina sahattaessa autoa käyntiin...mutta siittä ei ole ollut minkäälaista hyötyä :(
mitä teen seuraavaksi???
miten tuo paisuntasäiliö sitten ilmoittaa tällä anturille jos pinta pääsee liian matalalle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Riippuu mihin väliin oot katkaisimen kytkenyt, mutta lämpö-/aikakytkin saa startilta jännitteen starttauksessa. Se taas lämmittää kaksoismetallia ja kylmäkäynnistyssuuttimelta katkeaa joidenkien sekuntien päästä maakontakti.
Lämpimällä koneella lämpö-/aikakytkin on luonnollisesti valmiiksi auki.
Saako kylmäkäynnistyssuutin varmasti sähköä kuten kuuluu?
Lämpimällä koneella lämpö-/aikakytkin on luonnollisesti valmiiksi auki.
Saako kylmäkäynnistyssuutin varmasti sähköä kuten kuuluu?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tossa vkloppuna tuli vaihdettua nokkien välinen ketju ja vaihdettua jakopäänhihna.
Huomattiin siinä samalla että edellisen kerran kun jakopää vaihdettu oli jako jäänyt yhden pykälän väärälle kohdalle..
Eipä ole ihme jos tyhjäkäynnillä röpötti ja ei kylmällä starttaa kunnolla!
Ton jälkeen kun jaon laitto kohdalleen niin autoa ei ole kertaakaan tarvinnut sahata käymään, tosi hyvin lähtee kylmänä käymään.
Ja samalla tuo tyhjäkäynti korjaantu täysin, käy tosi tasaisesti nytten.
Eli jos jollain on tommosia ongelmia ettei kylmänä starttaa kuin sahaamalla ja tyhjäkäynti röpöttää niin tarkastakaa ehdottomasti jako, sekun ei maksa mitään :)
YLM LAINATTU TEKSTI..
Miten tuo jako tarkistetaan?? voikohan tuo kyseinen ongelma olla mun autossakin?? sinänsä tyhjäkäynnissä ei ole mitään vikaa, kunhan vain saan sen käyntiin.. nyt yövuorossa ulkona +9,7 ja kävin juuri laittamassa auton roikkaan jottei tarvis sahailla niin monesti :( viikko sitten oli liki +30 ulkona niin lähti eka kerran vuoteen ekalla käyntiin..
Huomattiin siinä samalla että edellisen kerran kun jakopää vaihdettu oli jako jäänyt yhden pykälän väärälle kohdalle..
Eipä ole ihme jos tyhjäkäynnillä röpötti ja ei kylmällä starttaa kunnolla!
Ton jälkeen kun jaon laitto kohdalleen niin autoa ei ole kertaakaan tarvinnut sahata käymään, tosi hyvin lähtee kylmänä käymään.
Ja samalla tuo tyhjäkäynti korjaantu täysin, käy tosi tasaisesti nytten.
Eli jos jollain on tommosia ongelmia ettei kylmänä starttaa kuin sahaamalla ja tyhjäkäynti röpöttää niin tarkastakaa ehdottomasti jako, sekun ei maksa mitään :)
YLM LAINATTU TEKSTI..
Miten tuo jako tarkistetaan?? voikohan tuo kyseinen ongelma olla mun autossakin?? sinänsä tyhjäkäynnissä ei ole mitään vikaa, kunhan vain saan sen käyntiin.. nyt yövuorossa ulkona +9,7 ja kävin juuri laittamassa auton roikkaan jottei tarvis sahailla niin monesti :( viikko sitten oli liki +30 ulkona niin lähti eka kerran vuoteen ekalla käyntiin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa