Golf IV camberin säätö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Golf IV camberin säätö

ViestiKirjoittaja Tero P » 2.5.2010 21:12

Nyt olis tarvetta saara etuakselille jonki verran lisää negatiivista camberia.
Onko kellään kokemuksia seuraavista palikoosta:
http://www.eurosportacc.com/camber_cast ... plates.htm
http://www2.neuspeed.com/134/0/0/1395/c ... front.html
http://www.h2sport.com/products.php?productid=2
http://www.ground-control-store.com/pro ... =653/CA=88

Noista parhaalle vaihtoehdolle mielestäni näyttää tuo Ground contorolin yläpää.
Noilla sais tarvittaessa nopeasti käännettyä camberkulmaa.

Jotenki nuo eurosportin iskarin yläpäät näyttää hieman kälyysille, ja käsittääkseni h2sportin yläpäällä kääntyy joko camber- tai casterkulma, eli jompaa kumpaa tulee lisää. Tai sitte molempia vähä. Eikä noita varmaan saa kovin tarkasti säädettyäkään.
Neuspeedin alapallon säädön mahdollistavat palikat taas vaatisivat aina säätämisen nelipyöräsuuntaus laitteella, joten ne ei oikeen lämmitä.

Muitakin saa eherottaa jos vaa jollaki on tietoa tuollaasista palikoista.
Toki sellanen vaatimus olis, jotta iskari tornia ei tarttisi modata. Ei kiinnostaas niitä leikellä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 3.5.2010 9:48

sen vähän mitä noista näkee niin nuo groud controlit on tosiaan kyllä semmoiset säädä radan varrella ja menox. ja sitte n kotiä lähtiessä voipi palauttaa samoihin missä oli.
pitää vaan se perusasetus tehdä kohdilleen suuntaislaitteessa. noissa kait joku vähän näkymättömämpi säätökin on.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.5.2010 10:48

Auraus menee vituralleen kun camberia säätää, joten ei se suositeltavaa ole säädellä ratasession ajaksi pelkkää camberia lisää.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 3.5.2010 15:34

^Se on kyllä totta et reilumpi camberin kääntö vaikuttaa paljokin auraukseen. Ja taitaapa negatiivisen camberin lisääminen nimenomaan lisätä aurausta ja se taas ei ole suotavaa. Eikös juurikin auraus heikennä kääntyvyyttä?
No jotku säätöpalikat pitää kuitenki hommata, sais tuon camberkulman edes -1,5 asteeseen. Se varmaan olis ihan passeli kompromissi katu- ja ratasäädön väliltä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.7.2012 19:05

Mikäs tässä tapauksessa on ollut ratkaisu?
Jossain vaiheessa tarvis puslia alkaa vaihtelee ja samalla haluaisi päästä säätämään etupäätä negatiivisempaan suuntaan camberin osalta.
Melko hintavia settejä pikaisella googletuksella löytyy.

Aloitus viestin ground controlin setti kyllä näyttää pätevälle, mutta 400 dollaria on aika paljon :D

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 13.7.2012 12:41

Päädyin ostamaan Kw:n Clubsport sarjan yläpäät.
Sopivat ainakin Variante3:sen kanssa.
Löytyvät Kw:n competion katalogista numerolla 190 00 702.
Pirun kalliithan nuo oli (itte maksoin 215€/kpl), mutta päivääkään en ole noiden ostoa katunu.

Etupään jousituksen toimivuus parani todella paljon kiinteiden joustintukien myötä.
Nyt iskari tekee kokoajan työtään, eikä vasta sitten kun kumisesta yläpäästä on otettu löysät pois.
Myös mutkissa vaivannut etupään levottomuus/epämääräisyys katosi, koska iskarin yläpää ei pääse enää liikkumaan ja sitä kautta vaikuttamaan ohjauskulmiin.
Suosittelen lämpimästi noita kiinteitä joustintukia ;)

Kw:n yläpäät ovat tämän näkööset:
Kuva
Kuva

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 13.7.2012 13:57

Eipä taida eroa olla yläpäillä variante sarjojen kesken.
En ainakaan heti keksi mitään mikä niihin voisi vaikuttaa.

Kuvia katsomalla asennukseen ei ilmeisesti tarvitse mitään ihmeellistä.
Sama kuin vaihtaisi uudet normi yläpään kumit?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.7.2012 17:51

Eibach myy myös tuollaisia yläpäitä.
5.81340K tuotenumerolla löytyy tämän näköistä osaa.
Kuva

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 14.7.2012 1:06

Eipä taida eroa olla yläpäillä variante sarjojen kesken.
En ainakaan heti keksi mitään mikä niihin voisi vaikuttaa.

Kuvia katsomalla asennukseen ei ilmeisesti tarvitse mitään ihmeellistä.
Sama kuin vaihtaisi uudet normi yläpään kumit?

Iskarin varren paksuudessa voi olla eroa.
Jos esim. variante1:ssä on ohuempi iskarinvarsi kuin variante3:ssa, niin silloin tuo jousilautanen on väleä siihen iskarinvarteen eikä jousi keskity kunnolla.
En tosin näin yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei noiden kanssa voisi käyttää variante sarjan omaa jousilautasta.

Asennuksessa ei tosiaan tarvita mitään ihmeellistä. Ihan samaten vaihtuvat kuin orkkis yläpäätkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa