Golf IV 2,8 nokka-akseli vikakoodit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rossifumi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2008 23:47

Golf IV 2,8 nokka-akseli vikakoodit

ViestiKirjoittaja Rossifumi » 2.5.2010 20:43

Tänään menin tankkaamaan ko. kulkinetta noin 50km ajoin jälkeen. Tankkasin tankin normaalisti täyteen 98:a, kun löin auton käyntiin jäi mittaristoon kiilumaan mukavan keltainen moottorin häiriövalo. Tämä oli minulle ihan uusi tuttavuus joten ajelin kotiin, löin läppärin kiinni ja eikun vikakoodeja lukemaan. No löytyihän sieltä koodeja:

Koodi: Valitse kaikki

2 Faults Found:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
            P0011 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
16399 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
            P0015 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000


No kokeilin sitten kuitata nämä koodit ja kuittaantuivathan ne. Muutaman käynnistyksen jälkeen ei vikavalo ole uudestaan syttynyt, joten hyvältä vaikuttaa. Kysynkin kuitenkin vielä täältä asiantuntevammalta väeltä, onko syytä huolestua? Mikä mahtaisi olla vikana? Eikai koodien kuittaus vaan estä niitä tulemasta uudestaan jos vika jatkuu?

Piuha+ohjelma combona on Ross-Techin johto sekä tuorein VCDS.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.5.2010 21:33

Kyllä ne viat uudestaan vikamuistiin tallentuu jos uusiutuvat.

Rapiseeko jakoketju sieltä koneen ja vaihteiston sauman tienoilta? Jos rapisee niin ketju siellä lienee löysällä, herjaa vikaa kun jako ei ole ajassa.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 3.5.2010 7:34

Jos on jakoketju venynyt/löysällä, niin ketjun rallatuksen lisäksi virhekoodina on kampiakselin ja nokka-akselin asentoero toisiinsa nähden. Tässä ei liene siitä kyse.

Nokillahan on oma pieni ketjunsa:

Kuva

Ja siinä nokka-akselien välissä on se pieni mötikkä, joka säätää sitä nokka-akselien ajoitusta.

Olisko se mötikkä menossa (voiko se edes tulla tiensä päähän, sehän on öljynpaineella toimiva mekaaninen osa?)

Olisko nokkaketjun muoviset ohjurit kuluneet? Tai sitten joku anturivirhe?'

Kuuluuko mitään ylimääräisiä ääniä tyhjäkäynnillä/kierroksilla? Käykö kone nätisti tyhjäkäyntiä?

Rossifumi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2008 23:47

ViestiKirjoittaja Rossifumi » 3.5.2010 22:01

Kyllä itseasiassa tyhjäkäynnillä kuuluu jonkinasteista kalinaa joka ei ihan normaalilta kuulosta. Täytyy yrittää saada vaikkapa ääninäytettä jotenkin aikaan.

Rossifumi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2008 23:47

ViestiKirjoittaja Rossifumi » 4.5.2010 16:31

Nyt tänään tarkemmin kuutelin tuota koneen ääntä tyhjäkäynnillä. Ei sieltä kovin asiaankuulumattomia ääniä lähde. Ketjun rallatusta kyllä kuuluu mutta eikös se kuulu oikeastaan asiaan? Yritän kehittää toimivaa ääninäytettä kasaan jollain. puhelin antoi aika surkeata ääntä joka ei juurikaan vastaa todellisuutta. Pitääpä vaikka kokeilla töistä lainata digipokkaria ja kokeilla sillä. Tuskin kuitenkaan siinäkään parempaa mikkiä on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa