Pasaatilla (-03 1.8T Variant) vedeltiin motarilla n. 130 kmh, kaikkiaan oli matkaa taitettu n. 100 km ja öljynpainetta alkoi herjaamaan. Kolme piippausta ja varoitus; pysäytä moottori. Hellitin vauhtia motarin sivuun ja kun vauhti hiipui loppui varoitus. Tsekkaisn öljyt, olivat ok. Matka jatkui ja noin 30 km päästä sama varoitus uudelleen mutta nyt ei jäänyt siihen yhteen kertaan, ulisi kuin heikkopäinen. Auto seis ja pelti auki, valohoitoa ja ihmettelyä hetki, ja jälleen matka jatkui (oli kiire laivalle). Ajettiin satamaan 25 km, ja laivaan ja auto ulos laivasta, ei mitään hälytystä enää? Auton jätin kuit Tallinnaan , ei uskaltanut lähtee Latviaan asti , joten bussilla.
Olisiko öljypumppu poikimassa vai imusihti tukossa tms.
Kokemuksia kellään moisesta, uskallanko ajaa kotiin n. 130 km??
Öljynpaine
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla teki hesasta kotiinpäin ajaessa vastaavan, paitsi, että öljytikku ei näyttänyt mitään. Reilu viikko sitten oli laitettu litra, kun sytytti keltaisen valon eli öljyt vähissä. Silloin olikin alarajalla tikun mukaan. Ehkä tonnin verran ajettu sen jälkeen.
No, auto bussipykäkille ja siitä hinurilla pajalle. Missään ei ole ulkoisia vuotoja, joten pakoputken kautta ne on menny jonnekin. Lisättiin pari litraa ja nyt on tarkkailtava. Kellään ideoita, mistä vikaa olisi helpoin lähteä etsimään?
No, auto bussipykäkille ja siitä hinurilla pajalle. Missään ei ole ulkoisia vuotoja, joten pakoputken kautta ne on menny jonnekin. Lisättiin pari litraa ja nyt on tarkkailtava. Kellään ideoita, mistä vikaa olisi helpoin lähteä etsimään?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
g3340 uusi tulokas
Suosittelen että otat öljypohjan käteen ettei mene sihti tukkoon ja sitä kautta aiheudu moottorivaurio. Noita öljynkierto ongelmia on aika paljon noissa 1.8t autoissa kun se sithi on niin kovin pieni ja pitkät öljynvaihto välit aiheuttaa karstaa koneeseen suht paljon.
Noniin... Nyt on kokeiltu ja ihan väljähän se turbo on. Varmaan toista milliä liikkuu pituus- ja poikittaissuunnassa. Ei siis ihmekään, että öljyä menee ja tehot on välillä hukassa. Vähän kun sormella heilautti, niin jo ahdisti seinämiin kiinni.
Mikäs olisi helpoin/halvin/näppärin tapa saada tuohon uusi turbo. Pitäisi olla bolt-on ja ei tietysti haittaisi, vaikka vähän saisi lisää tehoa. Ei oo mahdollisuuksia tehdä osia eikä seisottaa autoa pitkään työn alla. ajatus on saada viikonlopussa homma pakettiin omin voimin.
Mikäs olisi helpoin/halvin/näppärin tapa saada tuohon uusi turbo. Pitäisi olla bolt-on ja ei tietysti haittaisi, vaikka vähän saisi lisää tehoa. Ei oo mahdollisuuksia tehdä osia eikä seisottaa autoa pitkään työn alla. ajatus on saada viikonlopussa homma pakettiin omin voimin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa