Pitäisi hommailla AVF-hevosille lajitovereita lisää ja vääntöä myös...
Hakusessa olisi työmatka-autoon (200 km päivässä) yli 150heppaa ja yli 350Nm.
Tiedän jo keksinnöstä nimeltä google, mutta kaipaan käytännön kokemuksia ohjelmien toimivuudesta.
Positiivisia kokemuksia mulla on omissa kulkineissani Karalan ja voimaa.comin tuotteista.
Tasaisesti voimaa läpi kierrosalueen = Helppoja ohituksia, kulutuksen tippumista ja mielihyvää =)
Yksi autoni oli varustettu jo ostaessa REVO tms. softalla joka oli koeajolla kiva, mutta osoittautui käytännössä revittelyyn ja paikaltaan kiihdyttelyyn sopivalta. 2000-3000rpm hurja tehopiikki ja persdynolla kova kiihtyvyys. Vetoa ei ollut tyhjäkäynnillä lainkaan ja yli 3000 kierroksessa loppui veto miltei kokonaan
Boksin (PSI) ostin joskus aikanaan Leoniin ja jälkeenpäin ajatellen vikavaloa sammuteltiin useasti laatikon ollessa kiinni (ylin syöttöarvo ylitetty, ylin painearvo saavutettu jne.)
Evryä ei kannata edes ehdottaa -ennemmin rikon koneeni ajamalla ilman öljyä.
Turboon ja suuttimiin ei kosketa tällä kertaa. BSR/Simons pakoputki tulee ehkä ja ahtoputkistosta korvaan kumin silikonilla...EGR joko ohjelmalla pois ja tulppa tai sitten kuristus n.5mm reijällä. Voimaa.com lupaili, että samaan rahaan pimennetään EGR, jotta voi tulpata.
Suositelkaa,varoitelkaa ja kertokaa kokemuksia.
Kokemuksia eri "virisoftista"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuollaista perusoptimointia nyt tuskin kannattaa toiselta puolelta Suomea lähteä hakemaan, joten riippuu sijainnistasi. Itse teetin customsoftan Findieselillä Kuopiossa ja olen ollut tyytyväinen. Kaveripiirissä kokemuksia myös Jyväskyläläisen Motestin peruspiristyksistä ja hyvin ovat pelanneet. Ovat myös kohtuuhintaisia.
Onhan noita monia täälläkin kirjoittelevia softaosaajia jotka hommansa varmasti osaavat. Ltr-racing etelämpänä ja olikos Optimec Treen suunnalta? Ei vanha enään muista. Ihan vaan muuama mitä tuli mieleen... Noista löytyy tietoa myös sieltä Guugelista.
Onhan noita monia täälläkin kirjoittelevia softaosaajia jotka hommansa varmasti osaavat. Ltr-racing etelämpänä ja olikos Optimec Treen suunnalta? Ei vanha enään muista. Ihan vaan muuama mitä tuli mieleen... Noista löytyy tietoa myös sieltä Guugelista.
Olen ajellut Karalan bulkkisoftalla 120t ilman ongelmi. Voimaa on kohtuullisesti eikä sammu niin herkästi valoihin. Kaksoismassa ei oireile lainkaan. Turbon herätessä matalilla eli liian pieneillä kierroksilla kiihdytettäessa pölläyttää ja kesäkuumalla saa toisinaan aikamoisen savuverhon 3,5 t jälkeen kaasu pohjassa esimerkiksi ohituksissa. Osa putkistoon kertynyttä nokea tms. kun pölläytti vakionakin joskus. Mielessä käynyt voisiko myös EGR vuotaa pakopaineiden noustessa. Kulutus pysyi aikalailla samana, ei ainakaan noussut. Profiilin kulkine vie keskimäärin 5,7 tankkausten mukaan. Ajatuksissa päivittää turbo vähän isompaan jos alkaa oireilla. Mittarissa nyt 205t.
Itse en tosin omasta mielestäni pitäisi topikin aloittajan vaihtoehtoja kovinkaan hyvinä valintoina hinta/laatusuhteeltaan
Juuri tämän vuoksi aloin kyselemään muiden kokemuksia... Jumiutuminen yhden valmistajan tuotteisiin on kohdallani johtunut siitä, että on ollut helpoin tie ottaa "naapuista" softa odottaessa ja tuotetuki on ollut lähellä (Voimaa.com).
Jos kauempana on parempaa saatavilla,niin dieselillähän karauttaa vaikka toiselle puolelle kotimaata.
Asustelen tosiaan tässä eteläsuomessa ja tuttavapiiri=vakiovierailukohteet on hajautunut Hki-Tre-Kuopio-Jkl-Oulu -akselille eli kaikkea saa ehdotella...
Tuo ahtoputkistoon silikonien vaihto on mielessä koska kumiputki pullistelee melkein silmissä kun ahtopaineet nousee. Otettiin päästöjä ja katselin kun oli konepelti auki. Samalla myös löytyi yksi vihellyksen aiheuttaja eli coolerin ja gummiletkun liitos vislaili vienosti...
Itsellä ollut Oettingerin softa 2.0 TFSI FR Leonissa ja oikein tyytyväinen olen, myös kaverin Golf V GTI:ssä on sama. www.slamit.net myy Oettingeria.
Se on perushyvä softa vaikka sillä ei oteta koneesta ulos täysiä tehoja. Tällöin normaali arkikäyttö on hyvinkin jouhevaa.
Se on perushyvä softa vaikka sillä ei oteta koneesta ulos täysiä tehoja. Tällöin normaali arkikäyttö on hyvinkin jouhevaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Kun kerran Etelä-Suomessa oleilet niin eiköhän www.ltr-racing.fi ole fiksu vaihtoehto. En ole itse tuolta softaa ottanut, mutta täältä luetun perusteella olettaisin olevan yksi parhaista dieselsoftavelhoista tässä maassa.
Tämä toki vain mutua, mutta itse olisin yhtä hyvin voinut tuon hieman ruuvatun AVF Passattini viedä sinne softattavaksi. Tuli vaan niin paljon osia (ja apuakin puhelimitse) tuolta Findieseliltä ja homma pelasi niin hyvin että otin suunnan Kuopioon. Suosittelen toki TDIFreakkia (Findiesel) jos sinne suuntaan kulkua.
Tämä toki vain mutua, mutta itse olisin yhtä hyvin voinut tuon hieman ruuvatun AVF Passattini viedä sinne softattavaksi. Tuli vaan niin paljon osia (ja apuakin puhelimitse) tuolta Findieseliltä ja homma pelasi niin hyvin että otin suunnan Kuopioon. Suosittelen toki TDIFreakkia (Findiesel) jos sinne suuntaan kulkua.
Miksi tyytyä yhteen versioon?
On mahdollista laittaa kolme versiota, vaikkapa vakio-, pirteä- ja kaikki pelissä versio, joita voi sitten vac-comilla vaihdella tarpeen mukaan. www.optimec.fi
On mahdollista laittaa kolme versiota, vaikkapa vakio-, pirteä- ja kaikki pelissä versio, joita voi sitten vac-comilla vaihdella tarpeen mukaan. www.optimec.fi
Mihin tarvitaan 3 eriversiota, omissa autoissa on aina ollut sellanen vekotin kuin kaasupoljin jolla saa sitten vaikutettua mennäänkö hiljaa, suht nopeesti vai reippaasti ja toimii kaikilla lastuilla, ei tartte erikseen vac-comilla kertoa kun kiirus tulee:-)
MTM:n lastu on tuossa pakussa ja hyvin on pelittänyt.
MTM:n lastu on tuossa pakussa ja hyvin on pelittänyt.
Karalan "bulkkisofta" Powerflashiltä toimi hyvin AVF:ssä. Alle 2 tonnin tuntui kulkevan selvästi "kevyemmin"2 kuin vakiosoftalla, väännöt oli myös rajattu alle 2 tonnin ja sitten mentiin iloisesti punarajalle asti. Kulutus tippui vakioon verrattuna ~4dl/100km.
Dynolla huipputeho 172,6hv/4200rpm ja 4500 kohdalla 166hv. Max väännöt vain 380nm /3000rpm kun dynossa mittaus alkoi vasta siitä. Ahtopaineet piikki 1.6 ja jatkuva max. 1.4
Kaksoimassa antautui 250tkm kohdalla mutta noitahan on lauennut jo alle 100tkm ajetuista.
Bensavehkeissä kokemusta vain ruåtsinlaivoista. Saabin oma softa toimii kuin junan vessa. Toisessa autossa puukotettu versio E85 Steg1:stä ja toimii myös hienosti. Aluperäisessä softassa nakukartat ohitettu ja muutakin jännää oikomista. Saabin omassa softassa vain "vikana" että väännöt on rajattu 280nm kun steg1:ssä on 360nm ja sen eron todellakin huomaa mutta huipputehot on miltei samat: Saabin ns.185hv softasta 208hv ja steg1 ~220hv.
Dynolla huipputeho 172,6hv/4200rpm ja 4500 kohdalla 166hv. Max väännöt vain 380nm /3000rpm kun dynossa mittaus alkoi vasta siitä. Ahtopaineet piikki 1.6 ja jatkuva max. 1.4
Kaksoimassa antautui 250tkm kohdalla mutta noitahan on lauennut jo alle 100tkm ajetuista.
Bensavehkeissä kokemusta vain ruåtsinlaivoista. Saabin oma softa toimii kuin junan vessa. Toisessa autossa puukotettu versio E85 Steg1:stä ja toimii myös hienosti. Aluperäisessä softassa nakukartat ohitettu ja muutakin jännää oikomista. Saabin omassa softassa vain "vikana" että väännöt on rajattu 280nm kun steg1:ssä on 360nm ja sen eron todellakin huomaa mutta huipputehot on miltei samat: Saabin ns.185hv softasta 208hv ja steg1 ~220hv.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa