golf mk2 gti vaihdelaatikko
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 gti vaihdelaatikko
elikkäs meni golffista vaihelaatikko. oli jonkun turbodieselin ainakin edellisen omistajan mukaan. koitin etsiskellä gti:n laatikkoa mutta tuntuu olevan kiven alla.
mitä muita laatikoita voi laittaa tuohon kyseiseen autoon?
kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.. =)
mitä muita laatikoita voi laittaa tuohon kyseiseen autoon?
kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.. =)
Voi laittaa jonku muunki laatikon, mutta gti:ssä on paksumpi akseli vaihdelaatikossa niin kytkin pitää myös vaihtaa.
Eli mittaa vanhan laatikon akselin paksuus. Ellen väärin muista niin gti:n laatikossa 22mm.
Ja jos nykyisen laatikon akseli kapeampi niin autossa on jonkun muun mallin kuin gti:n kytkin ja sillon siihen pitäs käydä 020 laatikko dieselistä ym.
Kannattaa koittaa hakua 020 laatikosta.
Eli mittaa vanhan laatikon akselin paksuus. Ellen väärin muista niin gti:n laatikossa 22mm.
Ja jos nykyisen laatikon akseli kapeampi niin autossa on jonkun muun mallin kuin gti:n kytkin ja sillon siihen pitäs käydä 020 laatikko dieselistä ym.
Kannattaa koittaa hakua 020 laatikosta.
Ei niitä laippoja tartte välttämättä irrottaa paikallaan ollessa. Kyllä sen sieltä saa pois ihan hyvin muutenkin.
Itse olen vaihtanut kerran laatikon porukoitten rivarin parkkiksella, joten ei siihen välttämättä mitään nosturia tai monttua tarvitse. Pukit on ihan hyvä olla niin saa keulan niiden varaan kunnolla ylös.
Mittarinvaijerin kun irroitat niin varo, että et pudota sitä vaijerin päässä olevaa muoviratasta sinne laatikkoon. Se kun ei mulla ole joka kerta edes tullut sen vaijerin mukana ylös sieltä, vaan on joutunut varovasti kärkipihdeillä nappaamaan sieltä ylös. Ja sama homma asentaessa. Jos sitä ei muuten saa asentaessa kunnolla pysymään siinä vaijerin päässä niin laittaa tipan jotain jäykkää vaseliinia siihen, jotta se pysyy paikallaan, eikä putoa sinne laatikon sisään.
Tossahansulle on laatikkokin.
Itse olen vaihtanut kerran laatikon porukoitten rivarin parkkiksella, joten ei siihen välttämättä mitään nosturia tai monttua tarvitse. Pukit on ihan hyvä olla niin saa keulan niiden varaan kunnolla ylös.
Mittarinvaijerin kun irroitat niin varo, että et pudota sitä vaijerin päässä olevaa muoviratasta sinne laatikkoon. Se kun ei mulla ole joka kerta edes tullut sen vaijerin mukana ylös sieltä, vaan on joutunut varovasti kärkipihdeillä nappaamaan sieltä ylös. Ja sama homma asentaessa. Jos sitä ei muuten saa asentaessa kunnolla pysymään siinä vaijerin päässä niin laittaa tipan jotain jäykkää vaseliinia siihen, jotta se pysyy paikallaan, eikä putoa sinne laatikon sisään.
Tossahansulle on laatikkokin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Ei muuten montaa euroa maksa marmorilla uudetkaan muoviosat, joten itse ainakin jättäisin ruuveilla kikkailun sikseen.
arvasin tämän kommentin...ei varmaan maksa, mutta kun auto on lauantaiehtoolla pajassa siinä tilassa, että ei pysy yhtään siirtäjät paikalla, niin siinä ei paljoa marmoritiskit auta..
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 5.8.2010 16:59
maxpower05
"komppaan täältä vielä vahvistusta, itellä oli samat oireet just viikonloppuna, poikittainen siirtotanko pompannut irti pallonivelestä, näkyy jarrutehostimen edestä katsoessa,
muovipalloon saa laitettua pienen kiristysruuvin, jos ei ole kokonaan haljennut ja taas mennään.."
Ilmeisesti itsellä kävi samat tuossa maanantaina, ei suostunut vitonen menemään silmään ja aikani sitä runtattua kuulu pieni kolahdus ja vaihdekeppi veltostui, jonka jälkeen 3 ja 4 vaihteet enää toimivat ja piti työnnellä auto talliin, kun ei pakkia löytynyt.
Oisko kellään mahdollisesti mitään kuvaa tai kädestäpitäen ohjetta miten pääsen käsiksi ongelman ytimeen?
Vielä en ole saanut edes autoa nostettua ylös, kun ajattelin koko vaihdelaatikon hajonneen, mutta jos se on vaan jokin siirtotanko pois pallonivelestä niin sille ehkä voisi osata jotain tehdä ihan itsekin.
Kiitos vastauksista ja neuvoista jo etukäteen.
"komppaan täältä vielä vahvistusta, itellä oli samat oireet just viikonloppuna, poikittainen siirtotanko pompannut irti pallonivelestä, näkyy jarrutehostimen edestä katsoessa,
muovipalloon saa laitettua pienen kiristysruuvin, jos ei ole kokonaan haljennut ja taas mennään.."
Ilmeisesti itsellä kävi samat tuossa maanantaina, ei suostunut vitonen menemään silmään ja aikani sitä runtattua kuulu pieni kolahdus ja vaihdekeppi veltostui, jonka jälkeen 3 ja 4 vaihteet enää toimivat ja piti työnnellä auto talliin, kun ei pakkia löytynyt.
Oisko kellään mahdollisesti mitään kuvaa tai kädestäpitäen ohjetta miten pääsen käsiksi ongelman ytimeen?
Vielä en ole saanut edes autoa nostettua ylös, kun ajattelin koko vaihdelaatikon hajonneen, mutta jos se on vaan jokin siirtotanko pois pallonivelestä niin sille ehkä voisi osata jotain tehdä ihan itsekin.
Kiitos vastauksista ja neuvoista jo etukäteen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko jollain tietoa löytyykö jostain varaosana sitä siirtotangon "stefaa" joka on siinä pitkässä, auton alla menevän tangon alkupäässä. Omassa se on ihan rispaantunut ja vaihdekeppi on kuin soppakauha kun se hölskyy siinä väljässä läpiviennissä. Tiedä sitten kuinka paljon ehjä moinen jämäköittää keppiä, voisi samalla laittaa muutkin palikat uusiksi.
Ei kyllä käsitystä miten se vaihdetaan. Sen tangon etupää on kyllä reilusti leveämpi joten pitää varmaan pujottaa paikoilleen siirtotangon peräpäästä?
Ei kyllä käsitystä miten se vaihdetaan. Sen tangon etupää on kyllä reilusti leveämpi joten pitää varmaan pujottaa paikoilleen siirtotangon peräpäästä?
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 5.8.2010 16:59
H. Jormalainen, tänks!
Sain kaks toimivaa kättä apuvoimiks niin pääs ihmettelemään missä vika (kun itellä tämä oikea paketissa), tosiaan oli toinen sen vaihteensiirtotangon päissä olevista pallonivelen muovikupeista haljennut ja irronnut siitä kuulasta.
Sen virheen taas meni tekemään, kun kello oli jo yli 19, että kurvas motonetistä tarvikeosan. Näytti identtiseltä, mutta kun sen löi paikalleen, ei saanut pakkia päälle ei sitten millään. Ja kun kokeili sitä alkuperäistä osaa (joka vielä pysyy kasassa kun sen painaa siihen muovikuppiin kiinni), niin sillä pakki toimii koko ajan. Ja vaikka koitti väännellä tankoja konehuoneessa niin ei lähteny motonetin osa toimimaan.
Olis pitäny aikasemmista virheostoksista jo viisastua, mutta sitä vaan kelas et nyt jos vaikka toimis, kun ei VW:lläkään enää puoti auki. 3,90e kankkulan kaivoon taas ja VW:ltä alkuperästä osaa jälleen. :/
Sain kaks toimivaa kättä apuvoimiks niin pääs ihmettelemään missä vika (kun itellä tämä oikea paketissa), tosiaan oli toinen sen vaihteensiirtotangon päissä olevista pallonivelen muovikupeista haljennut ja irronnut siitä kuulasta.
Sen virheen taas meni tekemään, kun kello oli jo yli 19, että kurvas motonetistä tarvikeosan. Näytti identtiseltä, mutta kun sen löi paikalleen, ei saanut pakkia päälle ei sitten millään. Ja kun kokeili sitä alkuperäistä osaa (joka vielä pysyy kasassa kun sen painaa siihen muovikuppiin kiinni), niin sillä pakki toimii koko ajan. Ja vaikka koitti väännellä tankoja konehuoneessa niin ei lähteny motonetin osa toimimaan.
Olis pitäny aikasemmista virheostoksista jo viisastua, mutta sitä vaan kelas et nyt jos vaikka toimis, kun ei VW:lläkään enää puoti auki. 3,90e kankkulan kaivoon taas ja VW:ltä alkuperästä osaa jälleen. :/
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Silvuplee, mösjöö!H. Jormalainen, tänks!
Top top top... Koitas jos menis kepin säädöllä vaihteet paikalleen. Sieltä rintapellin alimmasta kohtaa, eli kepin juuresta, käytännössä auton alla, löysäämään kiristintä ja sovittamaan vaihteita paikalleen.
Vai oliko ongelma eteen-taakse -akselilla?
Loppujen lopuks se mekanismi on aika yksinkertainen kun kattelee vipuja ja taikurin kuvankaunis avustaja veivaa keppiä kabiinissa.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 5.8.2010 16:59
Top top top... Koitas jos menis kepin säädöllä vaihteet paikalleen. Sieltä rintapellin alimmasta kohtaa, eli kepin juuresta, käytännössä auton alla, löysäämään kiristintä ja sovittamaan vaihteita paikalleen.
Vai oliko ongelma eteen-taakse -akselilla?
Loppujen lopuks se mekanismi on aika yksinkertainen kun kattelee vipuja ja taikurin kuvankaunis avustaja veivaa keppiä kabiinissa.
Se oli juurikin pakin kanssa kyse siitä eteen-taakse -akselista ilmeisesti. Alkuperäsellä tangolla se paino riittävän syvälle, mut motonetin osalla se löi aina vaan ykkösen silmään. Pakin sai motonetin osalla vaan kädellä avittamalla konehuoneen puolelta, mut auton alle ei kyllä menty katselemaan ollenkaan, kun tuntui olevan tilaa siinä yläpuolellakin. Pitää kai viel kurkata sinne alle sitte jos saa taas toimivat kädet jostain lainaan. :-) Kiitos taas.
Vai oliko ongelma eteen-taakse -akselilla?
Loppujen lopuks se mekanismi on aika yksinkertainen kun kattelee vipuja ja taikurin kuvankaunis avustaja veivaa keppiä kabiinissa.
Se oli juurikin pakin kanssa kyse siitä eteen-taakse -akselista ilmeisesti. Alkuperäsellä tangolla se paino riittävän syvälle, mut motonetin osalla se löi aina vaan ykkösen silmään. Pakin sai motonetin osalla vaan kädellä avittamalla konehuoneen puolelta, mut auton alle ei kyllä menty katselemaan ollenkaan, kun tuntui olevan tilaa siinä yläpuolellakin. Pitää kai viel kurkata sinne alle sitte jos saa taas toimivat kädet jostain lainaan. :-) Kiitos taas.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa