Uutta tuulilasia ja turvaurista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Uutta tuulilasia ja turvaurista
Pitäisi hankkia vihdoinkin uusi tuulilasi. Onko merkeillä eroa vai otanko Pilkingtonin sijaan halvimman?
Alkuperäistä en vielä ole kysynyt, mutta näyttäisi että alkup. tiivistettä ei saa enää. Onko noista tiivisteistä porukalla tietoa tai hyviä arvauksia? Mahdollista on että vanhakin jää ehjäksi, mutta näillä käsillä, epäilen...
Toisena asiana; Teettäisikö turvaurat? En ole juuri ajanut ilman turvauria kun aina tuntuu autoissa sellaiset olleen, joten vertailupohja on hataralla. Ainakin jäät tuntuu olevan urissa tiukasti kun pitäis aamulla lasia skrabata. Muuten ne ei tunnu mitenkään mullistavilta.
Sitten saa vielä heittää hintoja paljonko kakkosgolfin/-jetan tuulilaseista ootte maksaneet. Itse pitäisi asentaa kun siinä välissä olisi tarkoitus puhaltaa tiivisteen alta ruosteet pois ja maalata.
Alkuperäistä en vielä ole kysynyt, mutta näyttäisi että alkup. tiivistettä ei saa enää. Onko noista tiivisteistä porukalla tietoa tai hyviä arvauksia? Mahdollista on että vanhakin jää ehjäksi, mutta näillä käsillä, epäilen...
Toisena asiana; Teettäisikö turvaurat? En ole juuri ajanut ilman turvauria kun aina tuntuu autoissa sellaiset olleen, joten vertailupohja on hataralla. Ainakin jäät tuntuu olevan urissa tiukasti kun pitäis aamulla lasia skrabata. Muuten ne ei tunnu mitenkään mullistavilta.
Sitten saa vielä heittää hintoja paljonko kakkosgolfin/-jetan tuulilaseista ootte maksaneet. Itse pitäisi asentaa kun siinä välissä olisi tarkoitus puhaltaa tiivisteen alta ruosteet pois ja maalata.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Jotenkin ite oon kans kallistumassa enemmän sille huuhaa-osastolle, mutta kun käytettyjä autoja ostaa niin tähän asti on kaikissa olleet kyseiset "ladut".
Eikö ne jotain kymppejä nykyään maksa? Sekin tietysti mukavampi lompakossa kun hyödyttömänä urana lasissa, vai? Jos lasille laskee vaikka kymmenen vuotta käyttöaikaa niin siinä ajassa menee turvaurilla noin 7,5:det pyyhkijän sulat jos laiskasti veihdetaan. Jos siinä ajassa säästäisi kahdet sulat niin ollaan ehkä kannattavuuden rajoilla. Näin laskettuna lopputulos olisi että yks hailee.
Eikö ne jotain kymppejä nykyään maksa? Sekin tietysti mukavampi lompakossa kun hyödyttömänä urana lasissa, vai? Jos lasille laskee vaikka kymmenen vuotta käyttöaikaa niin siinä ajassa menee turvaurilla noin 7,5:det pyyhkijän sulat jos laiskasti veihdetaan. Jos siinä ajassa säästäisi kahdet sulat niin ollaan ehkä kannattavuuden rajoilla. Näin laskettuna lopputulos olisi että yks hailee.
Eikös ne joku suomalainen keksintö ole? Varmasti tuolla sivistyneessä maailmassa ollaan hämmästyneitä näistä härmäläisistä virityksistä :)hilpeyttä herätti ulkomailla ollessa, varsinkin kun vei auton huoltoon. "sir, what is this on the windshield?" :D
Ainakin Tampereella halvimmissa firmoissa oli juurikin Pilkingtonin laseja. Kaksi kertaa kakkosgolfiin jouduin lasin vaihdattamaan, Tampereen Tuulilasimyynti 115e (taisi olla 1-värinen, en enää muista) ja Kanniston autolasipalvelu 125e vihersävylasi tummansinisellä yläreunalla. Nykyisiä hintoja en tiedä, noista on aikaa jo useampi vuosi. Alkuperäinen tiiviste jäi molemmilla kerroilla, ei ongelmia sen kanssa.Onko merkeillä eroa vai otanko Pilkingtonin sijaan halvimman?
Ei niistä urista kovin merkittävää apua ole, voihan ne teettää jälkikäteen jos niitä kaipaa.
Edit:
Vasta nyt hokasin, että aikonet itse vaihtaa. Em. hinnat siis töineen, tuossa ei kovin paljoa säästäne itse tehdessä, varsinkaan jos joutuu tiivisteen uusimaan sen takia...Mahdollista on että vanhakin jää ehjäksi, mutta näillä käsillä, epäilen...
-
- -
Montako merkkiä tänäpäivänä löydät kun meet lasifirmaan?? Ekana tulee (autosta riippuen) Arva tai Pilkington..Ja turvaurista,ei ne oo turhaan keksitty! Perikunnan Orkussa on ollu sinkkupyyhin jo kuus vuotta ja molemmissa "päissä" on ollu urat vuodesta 2003.. Samalla sinkkuviiksellä mennään vielä tänään..
-
- -
- Viesti:
Maalausten takia olisi tarkoitus itse vaihtaa. Saisi lasi olla irti vaikka viikon että maali ehtii kuivumaan.Mahdollista on että vanhakin jää ehjäksi, mutta näillä käsillä, epäilen...
Vasta nyt hokasin, että aikonet itse vaihtaa. Em. hinnat siis töineen, tuossa ei kovin paljoa säästäne itse tehdessä, varsinkaan jos joutuu tiivisteen uusimaan sen takia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”