Vika ilmenee siten, että auto ei käy tasaisesti, vaan tpauttelee nykäyksitäin kierroksia 1-2 sek välein ja aiheutta välillä auton sammumisen esimerkiksi liikennevaloissa. Pakoputken vieressä käyntiääntä kuunnellessa käyntihäiriön huomaa selkeimmin.
Häiriö ilmenee vasta moottorin lämmettyä noin 70 asteeseen.
Tilanne on sama kierrosluvusta riippumatta.
Tästä johtuen päästömittaus ei onnistu ja leimaa ei tippunut.
-Imuvuodot tarkastettu
-Laitteet eivät anna vikakoodia
-Tulpat, johdot, pyörijä ja kansi vaihdettu
Autoon on tehty edellisen omistajan toimesta kansiremontti, onko mahdollista, että kansiremontin yhteydessä jotain on tehty väärin aiheuttaen tällaista vikaa?
Lisäksi mainittakoon että auto syö bensaa n 10ltraa satasella seka-ajossa, mikä kuulostaa melko paljolta. Lamda-anturi?
Golf 3 -92 1.4 Erikoinen käyntihäiriövika
Valvoja: ffp jäsenet
OK, eli vaihdettujen osien listalla nyt lisäksi VIRTALUKON POHJA ja HALL-ANTURI.
Vika ei kuitenkaan korjaantunut vielä.
Missä tuo kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee? Onko tietoa löytyykö jostain tarvikkeena?
Moottorin käynnistyvyys on erinomainen, mutta käynti pätkii edelleen. Etenkin kun lämpömittarissa on noin 70 astetta.
Jotenkin vaikuttaa että sähköissä olisi vikaa. Onko kokemuksia kysesisen auton sähköjärjestelmän heikkouksista?
Eikö tuon lambda-anturin voi melko luotettavasti jotenkin testata?
Todettakoon vielä, että oli japsivehkeisiin verrattuna aika mielenkiintoinen proggis tuo virtalukon pohjan vaihto...
Vika ei kuitenkaan korjaantunut vielä.
Missä tuo kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee? Onko tietoa löytyykö jostain tarvikkeena?
Moottorin käynnistyvyys on erinomainen, mutta käynti pätkii edelleen. Etenkin kun lämpömittarissa on noin 70 astetta.
Jotenkin vaikuttaa että sähköissä olisi vikaa. Onko kokemuksia kysesisen auton sähköjärjestelmän heikkouksista?
Eikö tuon lambda-anturin voi melko luotettavasti jotenkin testata?
Todettakoon vielä, että oli japsivehkeisiin verrattuna aika mielenkiintoinen proggis tuo virtalukon pohjan vaihto...
Eli vaihdettujen osien listaa.
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Virtalukon pohja
Kaikki releet sulakerasian kupeesta
Hall-tunnistin
Puola
Sytkäjohdot
Lämpöanturi
Ilmansuodatin
Tulpat
Käynti ei vain tunnu paranevan. Selvästi röpöttää ja kierrokset eivät pysy tasaisena.
Seuraavaksi kai bensapuolta tutkimaan.
Tuo lambda on vielä testaamatta, sen kimppuun siis.
Pientä välystä oli virranjakajan laakerissakin ja jakohihna aavistuken löysällä.
Tuskin kuitenkaan koko selitys löytyy niistä...
Neuvoja otetaan edelleen siis avokätisesti vastaan. Kiitos tähän mennessä apua antaneille.
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Virtalukon pohja
Kaikki releet sulakerasian kupeesta
Hall-tunnistin
Puola
Sytkäjohdot
Lämpöanturi
Ilmansuodatin
Tulpat
Käynti ei vain tunnu paranevan. Selvästi röpöttää ja kierrokset eivät pysy tasaisena.
Seuraavaksi kai bensapuolta tutkimaan.
Tuo lambda on vielä testaamatta, sen kimppuun siis.
Pientä välystä oli virranjakajan laakerissakin ja jakohihna aavistuken löysällä.
Tuskin kuitenkaan koko selitys löytyy niistä...
Neuvoja otetaan edelleen siis avokätisesti vastaan. Kiitos tähän mennessä apua antaneille.
Joo, eli vian luonne alkaa VIHDOIN selvitä.
Autoon vaihdettu edellisen viestin lisäksi koko polttoaineen suihkutusjärjestelmä.
Ei vaikutusta.
Käänsin virranjakajaa noin parin sentin verran ja kadoksissa ollut käynti löytyi vihdoin. Jakajassa oli niin selvästi tehdyt kohdistusmerkit, ettei tullut edes mieleen muuttaa kyseisen osan asentoa, vaikka sen jo purinkin alkutekijöihinsä aikaisemmin. Kysymys siis ilmeisesti väärästä sytytysennakosta.
Käynti on tällä hetkellä siis ns. korvakuulolta haettu paikalleen. Onko kokemuksia voiko virranjakajan laakerin kuluminen aiheuttaa tällaista?
Tarviiko tuo moottori asettaa ns. YKK:asentoon, jotta virranjakajan tarkka asento voidaan löytää?
Kiitos paljon ongelmaan apua antaneille.
Autoon vaihdettu edellisen viestin lisäksi koko polttoaineen suihkutusjärjestelmä.
Ei vaikutusta.
Käänsin virranjakajaa noin parin sentin verran ja kadoksissa ollut käynti löytyi vihdoin. Jakajassa oli niin selvästi tehdyt kohdistusmerkit, ettei tullut edes mieleen muuttaa kyseisen osan asentoa, vaikka sen jo purinkin alkutekijöihinsä aikaisemmin. Kysymys siis ilmeisesti väärästä sytytysennakosta.
Käynti on tällä hetkellä siis ns. korvakuulolta haettu paikalleen. Onko kokemuksia voiko virranjakajan laakerin kuluminen aiheuttaa tällaista?
Tarviiko tuo moottori asettaa ns. YKK:asentoon, jotta virranjakajan tarkka asento voidaan löytää?
Kiitos paljon ongelmaan apua antaneille.
Käynti parani, muttei niin paljoa että päästömittaus onnistuisi. Virranjakasta loppui siis säätövara kesken.
Lämpöanturin uusin jo toistamiseen. Kierrokset heittelee edelleen ja putkessa paukkuu.
Nyt ihan tosissaan on viisaampien tiedot ja päätelmät tarpeen. Lähes kaikki mitä vaihtaa voi, on vaihdettu tai tarkistettu.
Lämpöanturin uusin jo toistamiseen. Kierrokset heittelee edelleen ja putkessa paukkuu.
Nyt ihan tosissaan on viisaampien tiedot ja päätelmät tarpeen. Lähes kaikki mitä vaihtaa voi, on vaihdettu tai tarkistettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa