Tilasin keskuslukitussarjan (KES61N RIME Keskuslukituksen jälkiasennussarja), mutta asennuksen kanssa tuli ongelmia. Kun asensin autooni (Volkswagen Golf IV) sarjaa tuli eteeni ongelma. Asensin ensiksi vasemman puolen etu- ja takaoven. Kokeilin sen jälkeen, että toimi normaalisti.
Sen jälkeen asensin oikean puolen, jonka jälkeen ei enää toiminutkaan. Lukot ns. jumittuvat ja kaikki moottorit tekevät pientä liikettä edestakaisin koko ajan niin kauan kunnes ottaa akun irti.
Tämän jälkeen irroitin oikean takaoven, ei toiminut vieläkään, vaan sama juttu jatkui. Sitten irroitin myös vasemman takaoven jonka jälkeen molemmat etuovet toimivat normaalisti.
Eli siis, vasen puoli toimii jos oikea puoli on irti, ja etuovet toimii jos molemmat takaovet ovat irti. Todella omituinen ongelma johon en keksinyt ratkaisua. Olisiko boksissa jotain vikaa vai missä vika voisi olla? Kiitos vastauksista..
Keskuslukituksen asennusongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
erikoinen on sinäänsä.. oireen vois aiheuttaa aiheuttaa se että lukkomoottori ei saa vedettyä/työnnettyä vipua ääriasentoon eli jomman kumman etuoven moottorin mikrokytkin ei anna ohjaimelle tietoa, että ovi on lukossa/auki...mut mut, noi takamoottorit ei pitäis vaikuttaa asiaan mitenkään, kun eihän niissä ole mikrokytkimiä eli ovat 2-johtoiset??
voi olla myös että ei saa virtaa tarpeeks jostain syystä tai sitten on vaan ohjain kaput..
voi olla myös että ei saa virtaa tarpeeks jostain syystä tai sitten on vaan ohjain kaput..
Kannattaa tosiaan tarkistaa, että välykset on riittävät, että moottorit, sekä työntötangot on oikeassa asennossa ja tukevasti, eivätkä kierry/väänny tai jää muuten rasitukseen käytettäessä. Usein vaatii ääriasentoihin väljää vähän enemmän kuin äkkiseltään kuvittelisi, eli moottori käy ääriasennossa, jonka jälkeen palaa hieman takaisin "vapaa-asentoon".
Nuo ovimoottorithan ovat oikeasti aika heppoista tekoa ja niissä on toleranssia, joten voi olla joskus aika tarkkaa niiden säätöjen kanssa. Vanhemmiten lisäksi suojakuvit rispaantuvat ja vesi pääsee moottoreihin sisälle. Onneksi nuo ovat aika pitkälti standardikamaa ja halpoja uusia.
Caravelleen piti vaihtaa apparin puolen moottori, kun se alkoi kiskoa itsekseen ovia lukkoon ajon aikana. Varoitteli ensin hieman nykimällä lukkonuppia, sitten naksahti kiinni. Tuon kanssa ei uskaltanut jättää avaimia lukitsemattomaan autoon sisälle.
Korjaantui ensin tankoa säätämällä, kun vika uusiutui, vaihdoin koko moottorin.
Caravelleen piti vaihtaa apparin puolen moottori, kun se alkoi kiskoa itsekseen ovia lukkoon ajon aikana. Varoitteli ensin hieman nykimällä lukkonuppia, sitten naksahti kiinni. Tuon kanssa ei uskaltanut jättää avaimia lukitsemattomaan autoon sisälle.
Korjaantui ensin tankoa säätämällä, kun vika uusiutui, vaihdoin koko moottorin.
En oikein usko, että vika voi olla moottoreiden säädöissä, sillä otin tangot irti ja kokeilin, niin sama juttu jatkui vaikka rasitusta ei ollut. Eli moottorit tekevät pientä edestakaista liikettä niin kauan kun saa virtaa. Virran pitäisi kyllä riittää, sillä mittasin että 12 volttia tulee.
Nyt käytössäni on ollut pelkät etuovet ja toimii muuten normaalisti, mutta kun sammutan auton niin nupit työntyvät vähän ylöspäin ja takaisin. Johtunee jännitteen muutoksesta tai boksin sekoilusta. :D
Kysyin myyjältä asiaa ja hänkin ihmetteli vikaa ja arveli, että keskusyksikössä vikaa. Odottelen nyt, että uusi keskusyksikkö saapuu postissa niin pääsee kokeilemaan, että oliko siinä todella vika.
Nyt käytössäni on ollut pelkät etuovet ja toimii muuten normaalisti, mutta kun sammutan auton niin nupit työntyvät vähän ylöspäin ja takaisin. Johtunee jännitteen muutoksesta tai boksin sekoilusta. :D
Kysyin myyjältä asiaa ja hänkin ihmetteli vikaa ja arveli, että keskusyksikössä vikaa. Odottelen nyt, että uusi keskusyksikkö saapuu postissa niin pääsee kokeilemaan, että oliko siinä todella vika.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa