Vikaa virtalukossa?
Valvoja: ffp jäsenet
Vikaa virtalukossa?
Autoni soitin rupesi viikonloppuna sammuilemaan itsestään, ja nyt kun avaimen laittaa virtalukkoon soitin käynnistyy, mutta jos avaimeen hipaiseekin soittimesta sammuu virta.
Onkos toi joku edellisen oma viritys että soitin käynnistyy heti kun virtalukkoon laittaa avaimen?
Ja tarvitseeko tässä ruveta vaihtamaan koko virtalukkoa vai onko kyseessä jokin pieni kosketushäiriö?
Onkos toi joku edellisen oma viritys että soitin käynnistyy heti kun virtalukkoon laittaa avaimen?
Ja tarvitseeko tässä ruveta vaihtamaan koko virtalukkoa vai onko kyseessä jokin pieni kosketushäiriö?
koko systeemi, jos arvelluttaa niin käy lainaamassa kirjastosta tai osta Alfamerin korjausopas
---> http://www.alfamer.fi/golf-vento-199296-p-15072.html
Sieltä löytyy tarkat ohjeet :)
---> http://www.alfamer.fi/golf-vento-199296-p-15072.html
Sieltä löytyy tarkat ohjeet :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91 ... jan+vaihto
tossa on aika hyvät ohjeet virtalukonpohjan vaihtoon.
Itse tein juuri tiistaina kyseisen homman ja oli ihan kohtuu helppo kun oli oikeanlaisia työkaluja mutta toi holkin irrottaminen on sit toinen juttu. itellä ei ainakaan ptiäny siinä kunnolla minkään lainen ulosvetäjä joten tein siihen itse oman työkalun. sit lähti kyllä oikein helposti irti.
tossa on aika hyvät ohjeet virtalukonpohjan vaihtoon.
Itse tein juuri tiistaina kyseisen homman ja oli ihan kohtuu helppo kun oli oikeanlaisia työkaluja mutta toi holkin irrottaminen on sit toinen juttu. itellä ei ainakaan ptiäny siinä kunnolla minkään lainen ulosvetäjä joten tein siihen itse oman työkalun. sit lähti kyllä oikein helposti irti.
Saattaa päästä helpommalla, kun hakee marmoritiskiltä uuden soviteholkin ja rälläköi entisen halki, jolloin se irtoaa helposti. Tuolla juttua.
kokeilin eka ite 2 leukaisella ulosvetäjällä ja lämmöllä. ei lähtenyt. No metallimies kun olen ja isä toinen niin tehtiin siihen sit ite työkalu joka ottaa siitä pienestä reunuksesta (n.1mm) kiinni koko ympyrältä ja sit 2kpl m12 kierretankoa (pienempikin riittää) molemmin puolin sitä ohjausakselia ja sellanen sopivan kokoinen palikka sit akselin päätävasten josta ne kierretangot/kautta pultit menee läpi ja holkki irtos ilman minkäänlaista käden vääntöä tai ongelmia eikä silloin tarvinnut kovin kovasti kääntää eikä lämmittää ollenkaan. voihan sen toki rälläköidäkin, mutta hirvee homma se on sekin kun pitäs koittaa jotenkin suojata sit sisustaa ja/tai purkaa vielä enemmän.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa