Pyörännavan pultin irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
Pyörännavan pultin irroitus
Otti siten ja vaikeutui rojekti "hieman"...uusi vetari asennettu ja napamutterin kiristys käynnis...eka pyörä ilmassa sen mitä sai ja sitten pyörä maassa vaihdepäällä momenttiavaimella, pääs ehkä jotain 150-200nm kun rupes pyöriin tyhjää. hyvähyvä.
Oli tietty motonetin halppiskamaa ja vähä soi varoituskellot kun oli muovisälällä varustettu perinteinen lukkomutteri eikä sellanen täysmetallinen 12kulmanen kuin orkkis on. Tuohan pitää vetää 300nm ja sit askeleittain löysätään ja kiristetään kulmamitalla.
Menin sen sinne laittamaan kuitenkin ton uuden ja tässä ollaan, miten saan pois että saan lullan vihdoin ajoon ? :(
Skoda Octavia I vm99 kyseessä vaan samat vetarit taitaa olla aika monessa vag firman lullassa...
Outo kurisioteetti oli että Skoda liikkeessä ei ollut kuin 1kpl (!) napamuttereita ja ei yhtään alapallon pultteja. Eivät taida olla jaksaneet vaihdella niitä uusiin kuten kuuluu...noh tulipa tutustuttua vemixiin näin laakkosella asiointiin tottuneena ja olihan se erilaista :) eikä ainakaan halvempaa. Palvelu kyllä parempaa.
Oli tietty motonetin halppiskamaa ja vähä soi varoituskellot kun oli muovisälällä varustettu perinteinen lukkomutteri eikä sellanen täysmetallinen 12kulmanen kuin orkkis on. Tuohan pitää vetää 300nm ja sit askeleittain löysätään ja kiristetään kulmamitalla.
Menin sen sinne laittamaan kuitenkin ton uuden ja tässä ollaan, miten saan pois että saan lullan vihdoin ajoon ? :(
Skoda Octavia I vm99 kyseessä vaan samat vetarit taitaa olla aika monessa vag firman lullassa...
Outo kurisioteetti oli että Skoda liikkeessä ei ollut kuin 1kpl (!) napamuttereita ja ei yhtään alapallon pultteja. Eivät taida olla jaksaneet vaihdella niitä uusiin kuten kuuluu...noh tulipa tutustuttua vemixiin näin laakkosella asiointiin tottuneena ja olihan se erilaista :) eikä ainakaan halvempaa. Palvelu kyllä parempaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitenkäs tuon navan rakenne nyt menee kun olin ensin siinä uskossa, että on gti golfissa -98 samanlainen systeemin kuin -96 a4 audissa. Eli vetari on vaan ISOlla pulitilla kiinni navassa Vaan pultin sijaan sielä paljastui monikulmainen mutteri.
Mikä tuo mutteri on nimeltään, millä sen saa auki ja mihin momenttiin uusi kiristetään?
Mikä tuo mutteri on nimeltään, millä sen saa auki ja mihin momenttiin uusi kiristetään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sen mutterin nimi on mutteri ja sitä pyöritellään hylsyllä :)
Tuolla omia kokemuksia alapallonivelen vaihdon yhteydessä.
Kyseinen yksilö käskettiin kiristää seuraavasti:
Tuolla omia kokemuksia alapallonivelen vaihdon yhteydessä.
Kyseinen yksilö käskettiin kiristää seuraavasti:
- Kiristä 200 Nm kireyteen ja avaa 180°
- Pyöritä pyörää 180°
- Kiristä 50 Nm kireyteen + 60°
Lähtihän se sieltä kun tosiaan ensin löysin 30mm 12 kulmasen hylsyn. Ja seuraavaksi vetarihan oli sitten melko tiukassa niissä navan booreissa:) No nyt on akseli pöydällä ja piäis tuo nivel saada jommastakummasta päästä irti.
Onko väliä kumman pään ottaa irti kun molemmat kumit kuitenkin vaihdan? Ja lähteekö nivel irti, ihan nivelen juureen varovasti lyömällä? Ensin tietty kumi pois häiritsemästä.
Itselleni vastaten. Laittoi koko vetarin laipastaan roikkumaan viilapenkkiin. vetarin sisempi nivel ylöspäin. Ja pari reilua riuhtasua alemmasta nivelestä alaspäin---> irti on.
Onko väliä kumman pään ottaa irti kun molemmat kumit kuitenkin vaihdan? Ja lähteekö nivel irti, ihan nivelen juureen varovasti lyömällä? Ensin tietty kumi pois häiritsemästä.
Itselleni vastaten. Laittoi koko vetarin laipastaan roikkumaan viilapenkkiin. vetarin sisempi nivel ylöspäin. Ja pari reilua riuhtasua alemmasta nivelestä alaspäin---> irti on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa