Caddy Diesel kytkin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

Caddy Diesel kytkin

ViestiKirjoittaja jeQQ » 22.4.2010 14:53

Moro,

Mikähän kytkin tuohon menee, motonetissä ei ole eroteltu dieselille kuin paketti, eikä ole tarve kuin levylle.

Kytkinlevy VW/Seat
Caddy 1.6/1.8 83->92 [1983-1992]

Kytkinlevy VW diesel 5-vaiht.
Caddy-Diesel 83->92 [1983-1992]

Itsellä siis -84 1.6 Diesel caddy, joka alkoi luistamaan kun ruuvattiin pumppua(ei edes rikottu vielä sinettiä).

Myös vinkit kelpaavat, mistä kannattaisi hakea!

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 22.4.2010 16:38

Tuo ylempi on bensakoneisen kytkin ja alempi diesel...

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 22.4.2010 17:42

Caddyssa on vakiona 210mm kytkinlevy, jos kukaan ei ole vaihdellut palikoita huonompiin. Noita levyjä on ainakin kolmea kokoa 190mm, 200mm ja 210mm.

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 22.4.2010 19:24

Eli tuo viisivaihteisen menee myös neliloviseen?

Onko mahdoton homma vaihtaa irroittamatta koko moottoria? Itsellä kokemukset rajoittuvat pelkästään italialaisiin motteihin ja niistäkin vaihtanut vain koneen irti ollessa..

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 23.4.2010 17:38

Joo 4 ja 5 vaihteisessa kytkin on samanlainen.

Kyllä tuon saa vaihdettua ilman että moottorin irroittaa. Tosin lohko jää yhden kannakkeen varaan, joten jotain tukea pitää käyttää. Itse kun kytkintä ihmettelin niin käytin tunkkia tukemiseen. Tunkilla on sitten helppo laskea vähän lohkoa että saa laatikon irti. Liikoja tiloja ei sivusuunnassa ole.

Jos sulla on moottorinosturi niin helpompi melkein laskea koko paketti lattialle ja sitten irroittaa laatikko.

Edit: Jos sulla on vähääkään enempää vääntöä, niin aika nopeaan uusikin vakiokytkinlevy alkaa luistamaan. Samalla kannattaa ainakin tarkistaa, että se paininlevy on kunnossa. Muuten käy niin että kytkinakselin sisällä oleva tappi menee siitä levystä läpi.

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 23.4.2010 19:16

Jes, kiitoksia infosta. Eipä tuossa nyt sen enempää kuin vakiossa ole vääntöä, mitenkähän sitten kun pumppua ruuvaa lisää, eiköhän kytkimen pitäisi se kuitenkin kestää?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.4.2010 19:20

Laita koko paketti kerralla. Tuskin se 26 vuotta vanha paineasetelma on enää kunnossa, eikä pidä kuitenkaan kauan, jos meinaat "ruuvia pyöritellä". Koko pakettikaan ei mahdottomia maksa.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 23.4.2010 21:06

Jotain satasen pintaan on koko paketti. Itse suosittelen myös vaihtamaan koko paketin kerralla. Kannattaa ekalla asennuksella voidella kytkinakselia, ettei levy ala takertelemaan akselilla. Nimimerkillä kokemusta löytyy..

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 23.4.2010 23:28

Jees, laitethan koko paketti. Eikös niissä tuu kytkinakselirasva mukana? Ainakin yleensä tullut..

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 24.4.2010 0:09

Mitä itte noita kytkinpaketteja tilaillu ei oo paljon rasvoja ollu mukana vaikka ollut sachs laatua.

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 24.4.2010 11:41

Noh, se nyt ei mahdottomia kustanna. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa