Moro,
Mikähän kytkin tuohon menee, motonetissä ei ole eroteltu dieselille kuin paketti, eikä ole tarve kuin levylle.
Kytkinlevy VW/Seat
Caddy 1.6/1.8 83->92 [1983-1992]
Kytkinlevy VW diesel 5-vaiht.
Caddy-Diesel 83->92 [1983-1992]
Itsellä siis -84 1.6 Diesel caddy, joka alkoi luistamaan kun ruuvattiin pumppua(ei edes rikottu vielä sinettiä).
Myös vinkit kelpaavat, mistä kannattaisi hakea!
Caddy Diesel kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Joo 4 ja 5 vaihteisessa kytkin on samanlainen.
Kyllä tuon saa vaihdettua ilman että moottorin irroittaa. Tosin lohko jää yhden kannakkeen varaan, joten jotain tukea pitää käyttää. Itse kun kytkintä ihmettelin niin käytin tunkkia tukemiseen. Tunkilla on sitten helppo laskea vähän lohkoa että saa laatikon irti. Liikoja tiloja ei sivusuunnassa ole.
Jos sulla on moottorinosturi niin helpompi melkein laskea koko paketti lattialle ja sitten irroittaa laatikko.
Edit: Jos sulla on vähääkään enempää vääntöä, niin aika nopeaan uusikin vakiokytkinlevy alkaa luistamaan. Samalla kannattaa ainakin tarkistaa, että se paininlevy on kunnossa. Muuten käy niin että kytkinakselin sisällä oleva tappi menee siitä levystä läpi.
Kyllä tuon saa vaihdettua ilman että moottorin irroittaa. Tosin lohko jää yhden kannakkeen varaan, joten jotain tukea pitää käyttää. Itse kun kytkintä ihmettelin niin käytin tunkkia tukemiseen. Tunkilla on sitten helppo laskea vähän lohkoa että saa laatikon irti. Liikoja tiloja ei sivusuunnassa ole.
Jos sulla on moottorinosturi niin helpompi melkein laskea koko paketti lattialle ja sitten irroittaa laatikko.
Edit: Jos sulla on vähääkään enempää vääntöä, niin aika nopeaan uusikin vakiokytkinlevy alkaa luistamaan. Samalla kannattaa ainakin tarkistaa, että se paininlevy on kunnossa. Muuten käy niin että kytkinakselin sisällä oleva tappi menee siitä levystä läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa