Automaatti reistailee ( 3b passat )

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

Automaatti reistailee ( 3b passat )

ViestiKirjoittaja KariK » 21.4.2010 20:24

Juu eli kyseessä on -99 tdi passat ja laatikko toimii muuten tosi hyvin, mut aina liikkeelle lähtiessä se nykäsee ja sit ku lähtee esim vaikka 60 km nopeudessa kiihdyttämään, niin kierrokset nousee, mut auto ei kiihdy ja yhtäkkiä sit kuuluu semmonen vaimea "paukahdus" ja taas toimii..
Niin mikähän mahtaa olla vikana, olen jo vähän kyselly, mut toiset sanoo et siinä on turbiini menossa ja toiset sanoo et öljyt vähissä?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 21.4.2010 23:26

No tuo öljyn vähyys kannattaa tarkistaa aika äkkiä.. Ei tarvi kauaa ajella ilman öljyjä että korkkaa koko tomaatti, sit on kalliimpaa lystiä.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 22.4.2010 0:13

Jes, juurikin saman oireen takia omaan vessaan meni just neljättä tonnia, kun uusittiin turbiini ja viimeisten vaihteiden kytkimet. Turbiini siis luisti omassa samalla tavalla kun aloittajan autossa, laatikon pohjan öljyt oli asiantuntevan huoltoliikkeen toimesta valutettu moottoriöljyjen sijasta pihalle.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 22.4.2010 6:29

pakko kysyä karik:lta että paljonko on kilometrejä? että millon pitää käydä itse huolestumaan :)

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

ViestiKirjoittaja KariK » 22.4.2010 12:08

Pasuunalla on ajettu 380 tkm, mut reilu 100 tkm sitten tehty laatikkoremppa..
Huomenna katotaan vag comilla et mitä se sanoo..

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

ViestiKirjoittaja KariK » 25.4.2010 13:05

No joo, pahemmalta rempalta vältyttiin jos vag comiin on uskomista, näytti että ilmamassamittari rikki, uus laitettiin samantien tilaukseen..

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 25.4.2010 15:32

mahtaako se vaikuttaa tomaattiin?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.4.2010 2:44

Ei todellakaan vaikuta.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 26.4.2010 8:31

Jos kierrokset nousee, mutta vauhti ei kiihdy, niin ei kannata odottaa että MAFin vaihtaminen tilannetta korjaa.

Toki se vaihtaa kannattaa jos se oikeasti rikki on, mutta laatikko se tuossa tuntuisi oireilevan (paineet ei nouse?)...

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 27.4.2010 15:33

Kuulostais siltä että saattaa joutua turbiini vaihtoon. Mitähän siellä automaattihuollossa on tehty? Nostikos se laatikko vagcomin mukaan lämmöt normaalisti?

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

ViestiKirjoittaja KariK » 27.4.2010 18:03

juu ei vika korjaantunu ku massamittarin vaihtoi, mut ens viikolla vien auton laatikon öljynvaihtoon, että saas nähä et auttaako sekään..
Yks vaihtoehto voi kuulemma olla sekin et siellä on jonkin sortin ongelma tiedon kulussa ohjelmaboksin ja laatikon välillä..tiedä häntä..

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 17.6.2010 11:23

Mun parani kierrosten "seilaaminen" n.80km/h vauhdissa laatikkoöljyjen vaihdon ansiosta. Tämähän johtuu siitä,kun turbiini on juuri ja juuri lukkiutumassa tässä nopeudessa, jolloin kannattaa ajaa vähintään 85 niin ei seilaa kierrokset. Mutta peruutusvaihteella tiptronikki vaan luistaa...ja merkkiliikkeessä testattu toiminta=OK, heidän mielestään...
Kukaan ei ole vielä kertonut mistä luisto peruuttaessa johtuu...

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 18.6.2010 16:53

Onkohan miten paljon vettä apukuskin puolella lattiamaton alla ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa