Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 20.4.2010 22:25

Millaisia jarrupäivityksiä tehty ? Tarkoitus mennä 280x22 levyillä.
Kukaan käyttänyt Audin puolelta 4 mäntäisiä satuloita vai löytyykö uudemmista vw autoista soivia satuloita mitkä sovitettavissa adaptereilla.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 20.4.2010 22:36

Väittävät ulkomaiset t'tekijät' että S2:n nelimäntisäet menevät suoraan kiinni...briteissä kuulemma suosittu vaihto. PItänyt etsiä käsiin, mutta ei ole osunut edes sovitettavaksi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.4.2010 11:02

Ääs2 levy alunperin 276x25, satulan jako on sama. Satulan tyyppi on vielä G60 :d

Offsetin kanssa voi tulla ongelmia

Audiclubilla näitä on tasaisesti myynnissä

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.4.2010 11:23

Lisätään vielä että S2:sen etujarrut eivät ole nelimäntäiset, vaan kaksimäntäiset liukusatulat. Mutta erittäin pätevät satulat ovat, itsellänikin ne ässässä vain muokattuna isommille levyille.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 21.4.2010 20:16

Meinasin jo ostaa wilwoodin superlitet mutta jos nuo S2 satulat saa menemään paikoilleen niin pitää alkaa kyselemään audifoorumin puolelta.

Etn kanssa ongelmia? Tarkoittaako satulan suhdetta G60 280x22 jarrulevyjen kanssa vai vanteen kanssa ?

Onko tämä S2 satula ollut aina samanlainen eri vuosimallien autoissa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.4.2010 21:13

Audin levyssä itse levy menee navan päälle useamman sentin ja eikös g60 levy ole aika suora? Eli napaa vasten oleva kiinnitys pinta ja varsinainen jarrulevyn pinta

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 21.4.2010 21:22

Tuossa tuo, muistaakseni menee jonkun verran sisään???Pitää mittailla..
Kuva

Juige
-
Viestit: 51
Liittynyt: 16.7.2007 16:01

ViestiKirjoittaja Juige » 21.4.2010 21:38

Muistaakseni Lehtilä projektitopicissa kirjotti joskus että olis vaihtanut/vaihtamassa S2:n satulat g60:n tilalle, kannattaa varmaan kysellä.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 22.4.2010 7:42

Pitää kysäistä herralta asiasta ;)
Netin syövereistä löytyi jonkin verran aiheesta.Näytti siltä että S2 satuloissa männät eri kokoiset.
Mutta kunhan nyt saa kapistukset käsiin niin pääsee mittaamaan ja ihmettelemään.

Luulisi kuitenkin jarrutehon kasvavan G60 jarruista ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.4.2010 10:03

Ainakin paino :d

Jarrupäivityksen yhteydessä tiputin satulan jalan päälle niin joutu hieman kiroilee

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 22.4.2010 20:11

Tiedä tuota tuntuuko satuloiden painon lisäys enää missään noiden Compojen kanssa ;)

Toiset keventää, minä painotan lisää ;)

Veditkö lihoiksi satuloita ennen asennusta? Mahtaako tiivisteitä saada muualta kuin marmorilta?

Hyviä vinkkejä aiheseen netin syövereistä

http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... ng_g60.htm

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 22.4.2010 21:48

Täähän etenee ja sentään tietoakin;) Nelimäntäiset...no, yhteensä edessä ainakin?
Testaa grygeri niin kopioin sitten..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 23.4.2010 19:49

Eiköhän nuo tavan katuautoon riittäne ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.4.2010 20:25

Jos ne 1800kiloisen Ässän pysäyttää muitta mutkitta 302mm levyillä niin eiköhän kakkiskin toppaa :D

Oikeasti todella hyvät satulat, ainut miinus on paino.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.4.2010 11:06

Juu, tosiaan S2:n satulat menee heittämällä G60-golfin satuloiden tilalle.

Pitääkin käydä tallissa nappaamassa kuva mokomasta..

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 24.4.2010 15:19

Timppa K kanssa tehtiin vertailua. S2 satulat , aiemman vr6 eli g60 satula , orkkis g2 gti satula 239mm, g3 256 ei jääh , ei suuria eroja ole etäisyyksissä ole . Eri paksuisia levyjä tosin mahtuu vaan väliin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.4.2010 0:38

Tässä vähän kuvia ässän satulasta kakkiksen olka-akselilla. (Satula on kuvassa parilla pyörän pultilla kiinni.

http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Au ... _small.jpg

http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Au ... _small.jpg

http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Au ... _small.jpg

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw golf mk2 G60 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja gryger » 25.4.2010 12:48

Jes hienolta näyttää;) Menikö geen omilla paloilla olettaen että nuo levyt on 280x22 ?

Pääsylinterin meinasin kaivaa myös 25mm jostain kun tuntuu olevan laajalti maailman foorumeilla juttua jarrutuntumasta geen omalla tehostajalla ettei jaksa oikein pukertaa kunnolla.
Tiedä sitten onko tuo suoraan verrannollinen asia ynnätä sylintereiden tilavuuksia vs. pääsylinterin koko ja onko s2 jarruputket minkäkokoista putkea vs g60 ?

No joka tapauksessa havahduin pornstartterin T4 käytettävän 25mm pääsylinteriä.Ja jos vielä ilman ABS niin siitähän saisi soivan pelin.

Onko näisä vw pääsylintereissä ilmaistu sylinterin kokoa kissainkokoisilla numeroilla pääsylinterin kyljessä.Tällä hetkellä paikoillaan mk3 pääsylinteri isolla tehostajalla jossa numero 22. 22=>22mm ????

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.4.2010 19:42

Jarrupalat on tottakai myös Audin jos sitä tarkoitit?! Levyt on G60:n 280mm

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.4.2010 21:49

Tein Corroon kans tämän upgraden orggis G60 jarruista:

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/u ... arrut.jpeg

Heittämällä kiinni, G60 levyt ja Audin jarrupalat. Jääny ajot vähän vähiin, mutta viimekesänä ainakin uutena tuntui nappaavan kyllä todella hyvin kiinni.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

pääsylinteri

ViestiKirjoittaja gryger » 26.4.2010 10:00

Näyttää olevan maailmalla tuo 25,4mm S2 pääsylinteri n.250$.Tuntuu että Suomesta löytää helpolla vain ABS mallista jossa 2kpl lähtöjä. Ja jos ei virittele tuota ABSia niin menee aika säveltämiseksi.
Abs mallin tukissa ilmeisesti 12mm x2kpl ja ilman abs 10mmx4kpl.

Heittämällä kiinni, G60 levyt ja Audin jarrupalat. Jääny ajot vähän vähiin, mutta viimekesänä ainakin uutena tuntui nappaavan kyllä todella hyvin kiinni.


Muutitko pääsylinterin kokoa?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.4.2010 7:45

Transportterista näyttäisi löytyvä saman kokoinen ilman ABS:ia:

Motonet kirjoitti:Jarrupääsyl VW-T4 96- ø25 189.90 €

* T4 96-> jos ø25,4 ja putkien lähtöjä 4 kpl M10x1 (ei ABS) [1996-2004]

Löytyy pykälää pienempikin:
Jarrupääsyl VW-T4 95- 119.90 €

* T4 96-> jos ø23,8 (ei ABS) [1996-2004]

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

sylkky

ViestiKirjoittaja gryger » 27.4.2010 13:31

Pornstarterin isomman version jo hainkin rutttutukusta. Todennäköiseti on sama tukki kyseessä joskin eri numeroilla kuin tämä Audi versio.

Lopputulos varmasti sama. Ja onhan tilavuusasiat jarrupiirin puolesta kunnossa jos tulevaisuudessa alkaa hevostelemaan lisää.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 27.4.2010 21:23

Quote:
Heittämällä kiinni, G60 levyt ja Audin jarrupalat. Jääny ajot vähän vähiin, mutta viimekesänä ainakin uutena tuntui nappaavan kyllä todella hyvin kiinni.


Muutitko pääsylinterin kokoa?


En muuttanut. Tossa on vissiin 22mm ja ABS.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.4.2010 21:46

Itsellä on kanssa Brembon 4 mäntäset edessä ja Audi TT q 256mm levyt takana, niin hyvin toimii vakio vr6 syncron pääsylinterillä.
Liikerata kasvoi hieman ja tuntuma heikkeni aavistuksen. Mutta ei pahasti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.4.2010 22:04

ei jaksa uutta topiccia tehä niin kysäsen tässä.

eli meniskö kolmoseen sit g60:n levyt ja satulat vai miten sais toteutettua jäähytetyt levyt eteen ilman että pitäis pulttijakoa muuttaa? kyseessä siis td vento

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 27.4.2010 22:20

Olettaen että Ventossa on nyt 239x12mm levyt, saat eteen jäähdytetyt jarrut yksinkertaisesti ostamalla 239x20mm levyt sekä noihin levyihin tarkoitetut palat (esim 2-korin GTI:stä).
Nuo VW II satulat on käytössä 2- ja 3-korisissa, jäähdytettyjen levyjen yhteydessä palat vain ovat ohuemmalla kitkapinnalla jotta paksumpi levy sopii väliin.

Jos sulla on 256mm levyt, homma muuttuu astetta monimutkaisemmaksi.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.4.2010 22:30

eiks noihin 256 jarruihin ole sama resepti? eli hommaat jäähdytetyt levyt ja ohuemmat palat

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.4.2010 22:38

-95 Ventossa näyttäis olevan joissain malleissa käytetty samoja satuloita ja kannakkeita kuin viimeisissä kakkosgolfeissa 256 x 20 mm jarruissa.

Meniskö ihan heittämällä?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.4.2010 23:01

kyseessä siis 259mm levyt eli 14" peltivanne minimissään menee

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 28.4.2010 8:02

G60 tai alkupään vr6 satulat ja palat ,levyksi g60 280x 20 niin alkaa jarruttelee . Noin mulla tuossa cabriossa . Ihan plug and play.

Muistaakseni ei jäähd. satulaan (256) ei mahdu 20mm paksu jarrulevy. Tallissa noi osat ja muistaakseni kokeilin.

256 jäähdytetty satula on sama kuin g60 satula , kannake vain on eri. Jarrut parani huomattavasti kun vaihdoin cabrion 256 jäähdytetyt tuohon farmariin missä oli ei jääh. 256. Sekin ihan plug and play.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.4.2010 8:46

AnttiL kirjoitti:256 jäähdytetty satula on sama kuin g60 satula


Eipäs muuten ole. G60 satulassa on leveämpi "kita".

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 28.4.2010 10:15

Eipäs muuten ole. G60 satulassa on leveämpi "kita".


Ettei vaan olisi saman kokoinen kita mutta G60 ohuemmat palat? Näin muistelisin.. Tai sitten tipuin kärryiltä ajat sitten... ;D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.4.2010 18:40

No eipä nuo pikkusatulat ainakaan mennyt G60:n uusien vakioiden jarrupalojen päälle. Sisäpuoli olisi mennyt, mutta ulkopuolelle olisi joutunut laittamaan todella ohuen palan koska myös liukutapit pohjasivat.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.4.2010 22:24

-97 Variant 256 EI jäähdytetyt jarrut, niin niihin ei mahtunu jäähdytetyt levyt.
Ura kannatinraudassa aivan liian kapea ja jos olisi aukassu sitä, niin materiaali vahvuus olisi jäänyt todella ohueksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa