Vento 2E hyytyi ajosta
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 2E hyytyi ajosta
Ei kauan kestänyt iloa toimivasta Ventosta, kun " autosta" loppui veto yhtäkkiä matka-ajosta. Eikä suostu enää käynnistymään. Tutkittu sen verran, että bensapuoli OK, kipinä hukassa. Puola/sytytysmoduuli? Olisiko kellään gurulla tietoa,pystyykö noita mitenkään mittaamaan ja mitkä olisivat mittausarvot ja pystyykö mittaamaan osien ollessa irti( vastus) vai jännitemittauksella osien ollessa kiinni ja sytytyksen ohjausvirta päällä? Ei huvittaisi hakea taas uusia osia, kun löytyy 2 puolaa ja 1 sytytysmoduuli, tosin kaikki ovat Motonetistä haettuja. Vai voisiko kyseessä olla joku muu vika, esim. ecun rele, maadoitus jne?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Hall-anturin vaihdoin viime syksynä, tosin eihän se takaa, ettei se olisi taas kulahtanut. Kokeilin lisäksi "uutta" purkaamolta haettua jakajaa antureineen, eikä sytyttänyt silläkään. Samoin hain Motonetistä uuden puolan, sytytysmoduli jäi rahapulassa ostamatta, ei eloa koneessa tuollakaan yhdistelmällä. Lähinnä kiinnostaisi, miten tuon hall-anturin, sytytysmoduulin sekä puolan pystyisi mittaamaan, että ovatko kunnossa vai ei. Kun ei viitsisi ts. perstasku ei kestä taas ostaa osia ja kokeilla,ostaa ja kokeilla jne.Mutta kai se ois taas viisainta hakea sytkämoduuli, tai tiedä siitäkään, alkaa taas vitsit oleen vähissä.
Uskoisin vahvasti vian olevan sytytinmoduulissa..
Ittelläni meni viime kesänä yhtä aikaa sekä puola, että moduuli... 6kk ajoa ja hyytyi motarille. sytytinmoduuli hajosi.
Rikkinäisestä moduulista kun mittasin sen nastoista, antoi se ohmi mittarilla toisinpäin lukemia, mutta kun yleismittarin johdot käänti nastoissa toisinpäin näyttikin ohmilukema nollaa.
Uudella moduulilla lukemat olivat tismalleen samat kumminkinpäin mitattuna. Lukemia en valitettavasti muista, mutta oleellisinta olikin se että lukemat ehjässä samat kumminkinpäin mitattuna.
Ittelläni meni viime kesänä yhtä aikaa sekä puola, että moduuli... 6kk ajoa ja hyytyi motarille. sytytinmoduuli hajosi.
Rikkinäisestä moduulista kun mittasin sen nastoista, antoi se ohmi mittarilla toisinpäin lukemia, mutta kun yleismittarin johdot käänti nastoissa toisinpäin näyttikin ohmilukema nollaa.
Uudella moduulilla lukemat olivat tismalleen samat kumminkinpäin mitattuna. Lukemia en valitettavasti muista, mutta oleellisinta olikin se että lukemat ehjässä samat kumminkinpäin mitattuna.
Sytytysmoduulia ei pysty mittaamaan ohmimittarilla kotioloissa, vaan jos sen epäillään menneen rikki niin uusi tilalle ja pahimmassa tapauksessa ohmi asennossa mittaaminen rikkoo sen. Hallanturi menee rikki jos mittaa vastusmittarilla sen, koska ohmiasennossa yleismittari lähettää jännitettä.
Sytytyspuolasta pystyy mittaamaan ensiökäämin ja toisiokäämin vastukset, joiden arvot löytyy ainakin autodatasta.
Sytytyspuolasta pystyy mittaamaan ensiökäämin ja toisiokäämin vastukset, joiden arvot löytyy ainakin autodatasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa