1) ECU:n antama RPM-signaali ei ole oikeanlainen että kierroslukumittari toimisi mittaristossa. ABS:n puola on "kuiva", ja siinä paketissa on transistori samassa. Kierroslukumittarin johto pitäisi siis kytkeä suoraan puolalle mutta mihin terminaaliin se tulee kytkeä?
Sytytyspaketti on siis tämän näköinen:

Transistorille terminaaleihin 1 ja 3 tulee jännite ja maadoitus, terminaalille 2 tulee sytytysohjaus ECU:lta. Luultavasti mun pitää siis kytkeä tuo kierroslukumittari puolalle menevään johtoon 1 tai 15. Kumpi se on?
2) Jäähdytysveden lämpömittari. Ylävesiletkussa on kaksi anturia samassa, mustalla kannella. Toinen on moottorinohjaukselle ja toinen mittaristolle. Minkälainen/värinen johto tulee mittaristolta konetilaan, että tiedän sen kytkeä ECU:n johtosarjaan?
3) Pakkivalot. Testasin hyppylangalla että pakkivalot syttyy kun pakkivalon liittimeen lyö hyppylangan. Sen jälkeen huitasin abikot liittimen tilalle ja kytkin sen vaihteiston pakkivaloliitäntään. Ongelma on kuitenkin nyt se, että pakki palaa kokoajan. Testasin yleismittarin piippauksella että vaihteiston liittimien välillä on tosiaan jatkuvuus kokoajan, tosin vastus on pienempi kun pakki on silmässä. Onko vaihdelaatikon pakkikytkin hajalla, vai pitääkö tuo kytkeä jotenkin toisin?
4) Öljynpaineen anturit. Näistä ei ole mitään käryä, moottorissa varmasti on ylä- ja alapaineanturit mutta missä ne sijaitsee ja mihin johtoihin ne pitää kytkeä?
Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata.