Mk3 vm92 lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Mk3 vm92 lämmöt
1,9.td kone ensin tuli jäähdytys nesteet pihalle alavesiletkusta no se vaihettiin ja uudet nesteet sisälle ja vessa toimi moitteettomasti 60km testilenkin aikana. No nyt sitten aamulla mun lähin ajelemaan töihin niin lämmöt kipuu tonne 100 ja ylikin nestettä ihan normaalisti koneessa jne jne.
Hetken kateltuani kone huoneeseen niin huomasin että vaikka lämmöt on tuolla 100sen kohalla niin flekti se ei vaan pyöri.
Mistä kannattanis lähtee hakemaan vikaa kun öljy näytää ihan normaalilta ei harmaata paisunta säiliö ei pukkaa tavaraa ulos päin pienellä kaasullakaan
Hetken kateltuani kone huoneeseen niin huomasin että vaikka lämmöt on tuolla 100sen kohalla niin flekti se ei vaan pyöri.
Mistä kannattanis lähtee hakemaan vikaa kun öljy näytää ihan normaalilta ei harmaata paisunta säiliö ei pukkaa tavaraa ulos päin pienellä kaasullakaan
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
68 lukijaa tälläkin jutulla eikä yhtäkään joka joka osais neuvoa, veikkaan että vika ei ole tuossa termostaatissa koska tuon testilenkin toimi ok, no kaikki on mahdollista, termari on vaan todella kivassa paikassa koneen alla, pitää purkaa ohjaustehostin kiinnikeineen pois tieltä että pääsee termariin käsiksi.
Onko kone kunnolla ilmattu vesien laiton jälkeen?
Flektin anturi löytyy joko jäähdyttimen kyljestä tai jostakin vesiputken kyljestä, tarkalleen en tiedä kun ei ole moisia ongelmia ollut, eikä varsinkaan vag diiseliä.
Onko kone kunnolla ilmattu vesien laiton jälkeen?
Flektin anturi löytyy joko jäähdyttimen kyljestä tai jostakin vesiputken kyljestä, tarkalleen en tiedä kun ei ole moisia ongelmia ollut, eikä varsinkaan vag diiseliä.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Kunnolla ja kunnolla ilmattu mitä silläkin tarkotetaan käytetään lämpöseks ja sitten lisätään taas nestettä jne jne
Pitänee tuijotella tuota flektin anturia tosin taidan kokeilla ihan ensimmäisenä että toimiiko koko flekti ollenkaan
Voiko tuo flektin toimimattomuus muuten ylipäätänsä johtaa siihen että pakkasessakin ajellessa lämmöt nousevat noin korkeaksi ?
Pitänee tuijotella tuota flektin anturia tosin taidan kokeilla ihan ensimmäisenä että toimiiko koko flekti ollenkaan
Voiko tuo flektin toimimattomuus muuten ylipäätänsä johtaa siihen että pakkasessakin ajellessa lämmöt nousevat noin korkeaksi ?
Mulla ei ole AAZ:ssa koskaan pyöriny flekti vielä reilun vuoden aikana. Ei edes 120 asteella. Eikä menoa juuri haittaa. Kone ei oo terve jos lämpöjä nostaa yli normaalin.
Flektin anturi kuskinpuolella syylärin päädyssä konehuoneen puolella, mittarin anturi kannen etupuolella olevassa muovisessa letkulähdössä, mistä lähtee ylävesiletku.
Flektin anturi kuskinpuolella syylärin päädyssä konehuoneen puolella, mittarin anturi kannen etupuolella olevassa muovisessa letkulähdössä, mistä lähtee ylävesiletku.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Olisiko voinut käydä niin, että uudet nesteet jotka laitettiin koneeseen letkurikon jälkeen liian laihat että syyläri olisi jäätynyt testilenkin jälkeen ja neste ei ole kiertänyt syylärissä. Jos syyläri on jäässä niin koneen läpi kiertää kyllä neste ja todennäköisesti myös lämmityslaitteessa jollin koneen lämmöt nousee varsin korkeiksi mutta flekti ei pyöri koska syylärissä ei ole lämmintä nestettä
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Mites tämä, ajelin tuossa aamusella muijan ventolla johon termostaatti vaihdettu noin kk sitten, no lämmöt nousi normaalisti 90 mutta hetken päästä hieman siitä yli.
No pelti auki ja flektiä ihmettelemään, ei pyörinyt, vesiletku kuumia paitsi alavesiletku haalea, eli olisko ajoviima niin kylmää että termostaatti ei saavuta aukeamislämpötilaa koska tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalissa.
Pakkasta täällä on 23-28 paikasta riippuen.
Eli jos lämmöt pysyy paikallaan normaalissa mutta ajossa nousee niin koitappa peittää osa nokasta jos sitten auttais.
No pelti auki ja flektiä ihmettelemään, ei pyörinyt, vesiletku kuumia paitsi alavesiletku haalea, eli olisko ajoviima niin kylmää että termostaatti ei saavuta aukeamislämpötilaa koska tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalissa.
Pakkasta täällä on 23-28 paikasta riippuen.
Eli jos lämmöt pysyy paikallaan normaalissa mutta ajossa nousee niin koitappa peittää osa nokasta jos sitten auttais.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Herra siunaa tässä just kun töistä ajelin kotiin niin taas tuo kikotin nosti lämpöjä niin pysähdyn pikkasen taas tarkastelemaan konehuonetta ei se flekti vaan pyöri. Kaikki letku ihan lämpimät paitsi juuri tuo alavesi letku sekun pirulainen oli aivan kylmä ei ees haalea vaan oikeesti kylmä.
Mahtaniskohan tää mystinen vika kuitenkin löytyä osastolta termari.syyläri tai vesipumpun siivet. Kun öljyt edelleen ihan mustat paisuntasäiliön neste ihan kirkasta
Mitä veikkaatte ???
Mahtaniskohan tää mystinen vika kuitenkin löytyä osastolta termari.syyläri tai vesipumpun siivet. Kun öljyt edelleen ihan mustat paisuntasäiliön neste ihan kirkasta
Mitä veikkaatte ???
Koitappa peittää se osa koneen alaosasta jossa termostaatti on, nuo sun oireet on aivan samat kun tuossa meidän ventossa, paluumatkalla kotiin vento ei enää lämpöjä yli normaalin nostanut mutta kotipihassa kun alavesiletkua koitin niin se oli haalea, muut kuumat.
Saahan sen flektin toiminnan testattua ottamalla sen johdot irti anturista, en tiedä pitääkö näissä kytkeä ne yhteen vai antaa toiseen vaan plussaa.
Saahan sen flektin toiminnan testattua ottamalla sen johdot irti anturista, en tiedä pitääkö näissä kytkeä ne yhteen vai antaa toiseen vaan plussaa.
Itsellä tuo lämpövikainen kone nosti lämmöt yli 90 kun ajeli yli 2000rpm kierroksilla. Vesipumppu ja termari olivat ainakin siinä ehyet, muuten en ole vielä konetta jaksanut avata. Eikä auttanut vaikka keulan vuorasi umpeen. Epäilen että syyläri jäätyi tms kun kesken päivän tuon vian aikoinaan aloitti -38 pakkasilla. Mitä sitten rikkoi mennessään, evvk.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Kohta menee hermo tän vehkeen kanssa vaihettiin termari ja yks kappale murtuneita letkuja siitä öljyn suodattimen jalasta ja laitoin pikkasen pahviakin syylärin eteen ja flektin anturi vaihettiin pikkasen tuo lämpöjen nousu siitä helpottukin mut edelleen mitä kovempaa ajat niin sitä enemmän lämmöt nousee.
No ei muuta kun konepelti auki ja tarkastelemaan näyttäs siltä että paisunta säiliö päästää tavaraa pikkasen pihalle sieltä jalan puoleisesta saumasta kovilla lämmöillä. Toivottavasti paisarin vaihto korjaa tilanteen muuten menee pikkuhiljaa koko kulkine vaihtoon
Niin ja paisarin neste on edelleen ihan kirkasta ja öljyt on mustat eli puurot ja vellit tuntus olevan järjestyksessä
No ei muuta kun konepelti auki ja tarkastelemaan näyttäs siltä että paisunta säiliö päästää tavaraa pikkasen pihalle sieltä jalan puoleisesta saumasta kovilla lämmöillä. Toivottavasti paisarin vaihto korjaa tilanteen muuten menee pikkuhiljaa koko kulkine vaihtoon
Niin ja paisarin neste on edelleen ihan kirkasta ja öljyt on mustat eli puurot ja vellit tuntus olevan järjestyksessä
Mites syyläri, onko varmasti ehjä ja auki? Jos olis kattilakiveä muodostunut ja muutama kenno ummessa, näin meinaan oli isän entisessä pakettimersussa, syyläri päällepäin kuin uusi, otin muovipäädyt irti niin muutama reunimmainen kanava oli enää auki.
Tai mites mittarivirhe? Koitas virittää väliaikainen tarvikemittari, mitä se näyttäis?
Tai mites mittarivirhe? Koitas virittää väliaikainen tarvikemittari, mitä se näyttäis?
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Kerokaapas viisaammat että miten on pitääkö tuossa jäähdytys järjestelmässä olla niin paljon painetta että paisuntasäilön korkkia kun yrität lämpimänä avata niin heittää nesteet pihalle vai ei
Kun tuossa yks isäntä kävi kattelemassa tuota meikäläisen vehettä ja ja lähti avaamaan paisarin korkkia lämpimästä autosta ja sieltähän pärähti nestettä pihalle niin väitti kiven kovaan että näin ei tulisi olla missään nimessä kun korkin pitäisi pystyä avaamaan lämpimästä autostakin ilman huolta
Kun tuossa yks isäntä kävi kattelemassa tuota meikäläisen vehettä ja ja lähti avaamaan paisarin korkkia lämpimästä autosta ja sieltähän pärähti nestettä pihalle niin väitti kiven kovaan että näin ei tulisi olla missään nimessä kun korkin pitäisi pystyä avaamaan lämpimästä autostakin ilman huolta
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
juu kyllä se lähtee pyörimään kun mittari alkaa lähenteleen sitä 100astetta erikseen ei oo nesteen lämpöä mitattu vaan homma perustuu tuohon vehkeen omaan mittariin en oo nyt kyl kertaakaan saannu mittaria siihen vaiheeseen et se olis yli sadan kivunnu.
Kun aikasemmin se yritti usein yli sen satasen niin että joutu sammuttamaan koko vehkeen et lämmöt laskee
Kun aikasemmin se yritti usein yli sen satasen niin että joutu sammuttamaan koko vehkeen et lämmöt laskee
Vesipumppu tai lämmönmittaus viallinen, tosin flektin toimivuus kuvailusi perusteella viittaisi kuitenkin tuohon ensimmäiseen.
Niin mihin asti se on sen alkuperäisen mittarin perusteella noussut? Onko kone toiminut sinulla ollessaan joskus?
en oo nyt kyl kertaakaan saannu mittaria siihen vaiheeseen et se olis yli sadan kivunnu.
Iten en ole päästänyt mittaria nousemaan yli 110 missään vaiheessa
Niin mihin asti se on sen alkuperäisen mittarin perusteella noussut? Onko kone toiminut sinulla ollessaan joskus?
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Juu toimi ihan mallikaasti sillon kun hankin tuon vehkeen. Ja huoltokirjan mukaan vesipumppu on vaihetti 60tuhatta sitten.
Lämmöt nousee tuon mittarin mukaan aika tarkallee 100seen asti ehkä karvan sen yli. Kun ennen termarin ja flektin anturin ja pahvinpalasen laittoa yrittivät kivuta tuonne 110 usein
Lämmöt nousee tuon mittarin mukaan aika tarkallee 100seen asti ehkä karvan sen yli. Kun ennen termarin ja flektin anturin ja pahvinpalasen laittoa yrittivät kivuta tuonne 110 usein
Joo ei tarvii, mutta tyhmäähän se on vanhalla hihnalla kasata kun sen joutuu mitä suuremmalla todennäköisyydellä edestä pois päästämään, jotta homma olisi jokseenkin helppoa. Eriasia on jos hihna on todellakin vasta vaihdettu, ja siitä on faktaa, eikä Pertti-perushuoltomiehen sana.
Minä siis tarkoitan jakohihnaa, niinkuin varmaan p0werikin.
Minä siis tarkoitan jakohihnaa, niinkuin varmaan p0werikin.
Vesipumpusta
Vesipumpun siipien hajoamisen yksi syy on, että laitetaan liian laihat nesteet. Tällainen kun käynnistetään kovassa pakkasessa ilman lämmityksiä, niin voi siivet häipyä kerralla. Eikä pysy takuuvarmasti metallinenkaan siipi akselissa kiinni. Alkutalvesta näin viimeksi vesipumpun, josta oli metallinen siipi irronnut. Kannattaa mitata nesteiden pakkaskestävyys ennen pakkasia. Lapin lisä sinne nesteeseen voi olla tarpeen.
vaan ei aaz koneessa tarvii edes avata jakopään koppaa jos vesipumpun vaihtaa... jakoremmiä ei oteta pois vesipumpun vaihdossa ja laturin remmin voi ja kannattaa vaihtaa juu jos ei just ole vaihdettu ja tehostimen remmi kans mut noi osat on noin 20€
tehostimen pumppu käteen ja laturi plus laturin jalka niin saa vesipumpun irti...
tehostimen pumppu käteen ja laturi plus laturin jalka niin saa vesipumpun irti...
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa