2.0TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Samat on suunnitelmat, eli auton vaihto. Mutta valitettavasti taitaa tulla merkin vaihto.
VAG 2.0 TDI vikalistaa mitä tullu vastaan:
- Turbo (varsinkin 8v mosassa)
- Kaksoismassavauhtipyörä
- Öljypumppu
- Kosteuden tiivistyminen välijäähystä sylinteriin -> kone rikko (osassa automalleja)
Lisäkysymyksenä heittäisin että minkä hintaisia huollot noissa 2.0TDI DPF moottorilla varustetuissa autoissa?
VAG 2.0 TDI vikalistaa mitä tullu vastaan:
- Turbo (varsinkin 8v mosassa)
- Kaksoismassavauhtipyörä
- Öljypumppu
- Kosteuden tiivistyminen välijäähystä sylinteriin -> kone rikko (osassa automalleja)
Lisäkysymyksenä heittäisin että minkä hintaisia huollot noissa 2.0TDI DPF moottorilla varustetuissa autoissa?
Mielestäni 2.0 tdi ei ole ehkä lähellekään huonoimmasta päästä, mitä kaupasta saa.
Mutta onhan se masentava vrt. vanhempiin 1.9 jakajapumppu tai vaikka pumpparikoneisiinkin nähden.
Tuo veden ilmeneminen ahtoputkistossa on mielestäni asia, jolle aika kätevästi voi jopa itse tehdä jotain. En sen takia ehkä pitäisi huonona vaihtoehtona, koska onpa niitä ongelmia ollut muillakin. Eri asia, jos ei halua tehdä itse mitään.
Öljypumput tuntuvat olevan aika huonoja. 2.0 tdin ö-pumppuja vahdetaan alle 200 tkm, kun vanhoissa 1.9 koneissa mennään tuplamäärä ja monesti ylikin. Kannattaahan se nuissa vanhemmissakin tarkistaa..
Kaksoismassa nyt on huono asia, on se autossa kuin autossa...
Ja joka merkissä on vikoja ja ongelmia nykyään. Jopa myös tähtikeuloissa ( ei herneitä uskolliset mersuilijat ).
Mutta onhan se masentava vrt. vanhempiin 1.9 jakajapumppu tai vaikka pumpparikoneisiinkin nähden.
Tuo veden ilmeneminen ahtoputkistossa on mielestäni asia, jolle aika kätevästi voi jopa itse tehdä jotain. En sen takia ehkä pitäisi huonona vaihtoehtona, koska onpa niitä ongelmia ollut muillakin. Eri asia, jos ei halua tehdä itse mitään.
Öljypumput tuntuvat olevan aika huonoja. 2.0 tdin ö-pumppuja vahdetaan alle 200 tkm, kun vanhoissa 1.9 koneissa mennään tuplamäärä ja monesti ylikin. Kannattaahan se nuissa vanhemmissakin tarkistaa..
Kaksoismassa nyt on huono asia, on se autossa kuin autossa...
Ja joka merkissä on vikoja ja ongelmia nykyään. Jopa myös tähtikeuloissa ( ei herneitä uskolliset mersuilijat ).
Tosi kestäviä, jos ei oteta lukuun suutin, turbo, öljypumppu, tandempumppu, kaksoismassavauhtipyörä, öljynkulutus ongelmia. vm.05-06 taitaa olla suurin riski. Toimivana yksilönä värinätön, hiljainen ja tehdasarvojaan tehokkaamman tuntuinen. Tee kriittinen koeajo, koska risaava tollanen tulee todella kalliiksi.
Tee kriittinen koeajo, koska risaava tollanen tulee todella kalliiksi.
Tuosta kriittisestä koajosta ei ole kyllä paljon hyötyä kun ostettavalla autolla on tarkoitus ajaa seuraavat 5-6 vuotta ja 150tkm - 180tkm.
Se on kuiten hyvä kuulla että osalla sentäs kestää ;) Onko toi varma tieto että -07 eteenpäin noi roleemit ois vähentyny?
Ite oon miettiny Hondan Dieseliä, tai ehkä Toyotan 2.2D4D.
On vaan huono kun Hondalle ei ole yhtä aktiivista foorumia mistä tietoa lukea ;) Toyota foorumeita en ole kerennyt penkoa vielä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”