jetan takapenkki ja ta technics coilover sarja

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

jetan takapenkki ja ta technics coilover sarja

ViestiKirjoittaja säätänä » 13.4.2010 18:43

mites tuollaisen pirulaisen saa irti??
eli 2 jetan takapenkin selkänojan?
kontin puolella näkyy 4 kiinnike rautaa mutta ne ei lähde millään koloistaan pois vaikka miesvoimin ollaan pahoinpidelty sitä (2 repii yks kontissa värkkää rautoja)
onko jotain hyvää niksiä???
ja ostin ta technicsin coilover sarjan 2 jettaan ja ihmettelein etutolppien yläpään kiinnitystä,
tuleeko se sillä pelkällä alumiinikartiolla sinne ylös kiinni vai pitääkö vanhoista tolpista purkaa se kumikuppi millä vanhat vaimentajat on ollu kiinni ja laittaa näihin??
kysymykset on tyhmiä mutta toivottavasti vastaukset on parempia:)
kiitos kaikille etukäteen

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 13.4.2010 18:51

Se "kumikuppi" on iskari yläpään "laakeri", joka mahdollistaa tolpan sujuvan kääntymisen, joten ehdottomasti se kuuluu sinne väliin. Suosittelen tosin uusimaan ne alustan asennuksen yhteydessä, ellei ole tietoa milloin uusittu. Ei maksa montaa kymppiä.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 13.4.2010 19:16

Tuo selkänoja lähtee juuri noita neljää rautaa itseensäpäin vetämällä ja selkänojaa nostamalla. Itse kampesin suhteellisen ison ruuvarin sen pellin ja raudan väliin ja rykäsin kunnes irtos :D Kyllä se sieltä lähtee.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 13.4.2010 22:41

Joo, yläpään laakerit ilman muuta uusintaan. Ja niitähän on sitten neljä kaikkiaan, kummallakin puolella alempi ja ylempi kumi. Ja välissä prikka.
Joskus nämä vanhimmiten kuluvat keskeltä niin, että iskarin varsi hakkaa reikää vähitellen isommaksi, jolloin yläpää alkaa hölskyä (ja olipa yhdessä Jetassa tullut varsi läpikin tuota kautta vaikka pelti oli aivan ehjää). Niiden kumien todellinen kunto ei siis selviä päältä päin vaan vasta kun ne on purettu irti.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 14.4.2010 17:44

kiitokisa hyvistä vastauksista!!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa