Kone on AGR. 90hp. Joku tunnistin/boxi häröilee. Alempana oireista enemmän mutta kiinnostaisi tietää noista venttileistä yms.
Imusarjassa EGr 038131501E. Mitä tuo tekee?
Tulipellissä 1H090662A EGR Frequency. Mitä tuo tekee?
Tulipellissä 1H0906626 Boost pressure. Mitä tuo tekee?
Mistä noita G71 ja G72 antureita lähtisin hakemaan?
Pakoputkesta lentää noki, tulee harmaata savua ja välillä ihan yön mustaa ja paljon. Lattialla jää noki kasa.
Autossa turbo uudehko 150pd Finn Turbolta ajettu n. 30tkm.
Kokeilin, että turbon akseli pyörii normaalisti ja on välyksetön jokasuuntaa.
AutoChassis Type: 1C - VW New Beetle
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 22 26 29 35 37 39 46 54 56 75
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-018-AGR.lbl
Part No: 038 906 018 M
Component: 1,9l R4 EDC G00SG 1813
Coding: 00002
Shop #: WSC 00066
3 Faults Found:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-00 - Implausible Signal
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
31-00 - Open or Short to Ground
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to Plus
Readiness: 0 2 0 0 0
Lähtee käyntiin harmaan savun kanssa mutta ei ota kierroksia juurikaan.
Turbon kellon varsi liikkuu sormilla työntäen.
Aikaisempi kylmänä nykiminen muuttui tehottomuudeksi:).
Tehottomuutta ennen auto hyytyi ajosta.
Mistäköhän lähtisin purkamaan?
Auto siis toimi, paitsi pätki kylmänä ja oli välillä tehoton.
Nyt lähtee juuri käyntiin mutta ei tehoja. Päällisin puolin letkut ja putket ehjät.
Auto huollettu yms. ajallaan.
New beetle 1.9 Tdi 90 hp AGR käynti/teho kateissa
Valvoja: ffp jäsenet
Toi AGR konetyyppi ei oikein tunnu sopivan tuohon Beetleen tai sitten sulla on joku ihan alkupään tuotos. Tietääkseni kaikissa on ollut ALH kone, jossa on ei ole turbossa hukkaporttia. Eikö tuo AGR ole hukkaportillinen versio alunperin?
Omassa vanhassa -99 mallisessa oli ALH.
Eli lyhyesti...ohjainlaitteen pitäsi kaiketi olla erilainen?
Korjatkoon ne, jotka asiasta on paremmin perillä.
Omassa vanhassa -99 mallisessa oli ALH.
Eli lyhyesti...ohjainlaitteen pitäsi kaiketi olla erilainen?
Korjatkoon ne, jotka asiasta on paremmin perillä.
On Alkupäätä
98 malli ja konetyyppi lukee auton lapussa. Jenkkimalli.
Turbossa kello ja varsi ja joka toimii alipaineella:).
Vnt ahdi ollut aina ja nyt myös tuo uudempi samaa tyyppiä astetta isompi. Sopivaksi Finn Turbolla sanottu. Toiminut moitteetta ennen näitä vaivoja.
Turbossa kello ja varsi ja joka toimii alipaineella:).
Vnt ahdi ollut aina ja nyt myös tuo uudempi samaa tyyppiä astetta isompi. Sopivaksi Finn Turbolla sanottu. Toiminut moitteetta ennen näitä vaivoja.
Viimeksi muokannut roadster, 12.4.2010 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos tuo ahdin on ihan normaali 150pd:n ahdin, niin se on VNT-tyyppinen. Istuu huonosti, jos on ollut aiemmin hukkaportillinen version.
Ahtopaineanturi taitaa olla välijäähdyttimessä kiinni ja toi lämpötila-anturi hieman siinä putkessa, joka tulee välijäähdyttimeltä imusarjalle. Oisko ollut siinä kohdilla, kun tuo putki tulee sieltä pyöräkotelon puolelta konehuoneen puolelle?
Paremmin asioista perillä olevat korjatkoot, jos on väärää tietoa :)
Ahtopaineanturi taitaa olla välijäähdyttimessä kiinni ja toi lämpötila-anturi hieman siinä putkessa, joka tulee välijäähdyttimeltä imusarjalle. Oisko ollut siinä kohdilla, kun tuo putki tulee sieltä pyöräkotelon puolelta konehuoneen puolelle?
Paremmin asioista perillä olevat korjatkoot, jos on väärää tietoa :)
Jatkoa
Otin osan 038 906 051 ahtopukesta. Paine anturi. Ahtoputkessa joka tulee välijäähyltä. Onkohan tuo G71? Josta vikakoodi.
Otin irti myös osan 068906391 A heater pipe. Mitäköhä tuo tekee. Siitä menee huohotus imusarjaan.
Vielä kateissa inatake manifold temperature sensor G72?
Voiko noita mittailla vai testataanko toisella?
Joku jossain viestiketjussa puhui, että jos Egussa vika, antaa koodiksi nuo G71 ja G72. Ei pysty mittaamaan ja tuosta vikakoodit.
Tietäisikö kukaan tuosta?
Kiitos kiitos
Sellaista vielä, että auto kiertää nyt kaasupohjassa 2500 kierrosta. Jonka seurauksena jää maahan iso nokiläjä ja savu on melkoinen. Voiko jumittunut ERG tehdä tuollaista?
Otin irti myös osan 068906391 A heater pipe. Mitäköhä tuo tekee. Siitä menee huohotus imusarjaan.
Vielä kateissa inatake manifold temperature sensor G72?
Voiko noita mittailla vai testataanko toisella?
Joku jossain viestiketjussa puhui, että jos Egussa vika, antaa koodiksi nuo G71 ja G72. Ei pysty mittaamaan ja tuosta vikakoodit.
Tietäisikö kukaan tuosta?
Kiitos kiitos
Sellaista vielä, että auto kiertää nyt kaasupohjassa 2500 kierrosta. Jonka seurauksena jää maahan iso nokiläjä ja savu on melkoinen. Voiko jumittunut ERG tehdä tuollaista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa