3B Passat vetelee ja tärisee???

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

majuri
-

3B Passat vetelee ja tärisee???

ViestiKirjoittaja majuri » 1.4.2010 16:39

Siis ko ongelmat ilmenevät kun auto on "lämmennyt" eli noin 6-10km kun on ajanut alkaa show. Kun veto on päällä ei ilmiö oo ihan yhtä paha, mutta moottori jarrutuksessa täristää ja puoltaa ihan tolkuttomasti... Lieneekö mitään ideoita....?
Tuollaista tuossa mietin että voisiko vetari aiheuttaa moisen...?

Timotei_
-

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 9.4.2010 10:33

Pahasti kuulostais jarrujen ongelmalta. Vetari se ei ole, en ainakaan usko koska meillä ennen talviunille laittoa passatissa oli vetari menossa ja koiranluu väljä+plusvähän muuta eikä tehny tollasta. Vetarin kuulee jo naapurikin välttämättä vaikuttamatta ajoo suuremmin. Kuulostaa kuin villit hevoset karkais auton ulkopuolelle, ja koiranluu(tukivarsi) täryyttää kyllä mutta koko ajan ja se on helppo huomata nyppimällä niitä tai nostamalla tunkille ja heiluttamalla rengasta. :)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.4.2010 10:58

Kun veto on päällä ei ilmiö oo ihan yhtä paha, mutta moottori jarrutuksessa täristää ja puoltaa ihan tolkuttomasti...

Pahasti kuulostais jarrujen ongelmalta.

Jarruttaako Passatti moottorijarrutuksessa jarruilla?

Onkos renkaiden pultit ihan varmasti kunnolla kiinni? Golfiin aikoinaan joku nimeltä mainitsematon (minä) auton omistaja vaihtoi renkaat ja sen jälkeen aina kun kaasun päästi niin täristi ja kolisi pirusti. Veto päällä ei mitään ongelmaa. Nimeltä mainitsematon (minä) auton omistaja ei itse tajunnut mikä vittu on vialla ennen kun hänen (minun) isäukkonsa kehoitti kiristämään eturenkaan pultit kunnolla... Loppui täristys...

edit, jaa, no mutta sillon kyllä pitäs tehdä "kylmänäkin" ihan samaa

Timotei_
-

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 9.4.2010 11:19

Niinhän se sillon tekee kylmänäkin jos on pultit huonosti kiinni, kokeiltu on sitäkin... Ja moottorijarrutus niin, no 2.5 se on ainakin hallaa, se ei tykkää siitä. Siksi kysyinkin jarruista, onko moottorijarrutuksella tarkoitettu sitten meinaan vain jalan nostamista kaasulta vai oikein vaihdetta vaihtaen jarruttamista. Koitin nyt vain miettiä että mikä vois olla syynä kun vetarin olisit huomannu jo aiemmin...

Passatti nyt kuitenkin on vähä eri luokkaa vioissaan kuin kakkikset...

majuri
-

ViestiKirjoittaja majuri » 12.4.2010 17:15

Nyttemmin on selvinnyt että kuskin ulomman vetarin suojakumi oli tullut tiensä päähän ja revennyt kokonaan auki. Hassua kun on helmikuussa katsastettu auto eikä silloin näkynyt mitään ongelmaa.....

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”