Uusi alusta Toledoon (TA-Technix tuli alle)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

Uusi alusta Toledoon (TA-Technix tuli alle)

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 9.4.2010 13:02

Tuli huomautus katsastuksessa että takaiskarit alkaa löystyä niin ajattelin että olisi sopiva hetki pistää madallussatsia alle. Autohan on ollut mulla uudesta ja vakiopumput on nyt 155tkm ajettu, yhtä epämukavilta ne vielä tuntuu, mutta ilmeisesti peräpää alkaa löystyä.
Onko tälläkin palstalla tarjouksessa oleva Ta Tehnix sarja millanen, haluaisin ettei menisi juurikaan epämukavammaksi kuin nyt, mutta sellanen kiva madallus, edestä enemmän olisi toive, joten tuo säädettävyys on hyvä.
Viimeksi muokannut bowtie81, 7.5.2010 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 12.4.2010 9:36

kai näitä joku on asentanut, onko hintaluokassa parempia vaihtoehtoja? Tuohan näyttäisi maksavan ~300€?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.4.2010 10:02

JOM on ainakin sellainen kivireki ettei toista..

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 12.4.2010 21:54

Mulla on raceland säädettävät tolpat toledossa, eli ilmeisesti samat ku TA-technix. Mieletäni todella hyvä hintaansa nähden. Ollut alla nyt n.30tkm/ 1v ja ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmaa, vaikka säädetty melkeen alimpaan asentoon. Jetassa on jom rs coilit ja hirvee kivireki tuohon racelandiin verrattuna.

kumita
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

ViestiKirjoittaja kumita » 12.4.2010 23:15

Ketkä myy Racelandin säädettäviä suomessa?

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 13.4.2010 7:06

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108070 tuolta tilasin ja ainakin mulle tuli racelandit

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 13.4.2010 8:09

ok, kiitos tiedosta. Saako perän säädettyä niin ettei tule kovin alas, mikään ei ole niin kamala ku venäläisen madallussarjan näköinen versio. Perää en oikeestaa kovin paljo halua tiputtaa, keulaa vähän, eli paljonko nuo säädettävät pudottaa vakioon verrattuna jos ne on yläasennossa?

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 13.4.2010 19:53

Säätövaraa on kyllä sen verran reilusti että pitäs saada säädettyä molemmin päin sopiva korkeus

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 13.4.2010 21:39

onkohan tarpeen hankkia mitään muuta, esim. vakaajasta kuulee usein että pitää vaihtaa, onko tosiaan jos ei aio madaltaa kovin paljoa?

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 14.4.2010 17:20

Mulla on vielä vakio vakaaja. Joskus ottaa montussa kiinni, eli et tarvi jos et meinaa kovin suurta madallusta. Mulla on etutolpissa 2cm varaa säätää alaspäin

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 7.5.2010 16:04

ta technix on nyt alla. Ihan hyvältä vaikuttaa, asennutin ammattilaisella ja etupään osalta ihmeteltiin hetki että miten ne uudet lautaset joihin yläpään laakeri tulee pitää laittaa, mutta parempi oli laittaa se vanha lautanen ja hylätä alumiininen ihme kartio. Edestä madaltui aika paljon mutta vähän sai nostaa koska rengas otti säätölautaseen kiinni, ilmeisesti ET38 vanne tulee liian sisään. Takana ok, säädettiin perää reilusti ylemmäs kun keula koska muuten tulee vähän tyhmän näköinen. Ajettaessa ok, tärskädykset kuten hidastussaumat menee jopa paremmin kuin vakio jousin mutta sitten heitot on sellasia että auto tippuu nopeasti tien muodon mukaan monttuun mutta ei kyllä kova ole silti, sanoisin että tässä vaiheessa hintalaatu on erittäin hyvä, kattoo nyt miten kestää. Ajelen tässä muutaman päivän ennen kulmien säätöä että ehtii asettua. Ei oo muuten ihan helppo vaihtaa etupäätä koska näytti olevan tiukassa iskarin alapää. Muutaman kerran olen kuullut jonku kopahduksen edestä mutta muuten ei tunnu ottavan kiinni mistään.En ole ihan varma mistä se ääni tuli, vai oliko vaan jousen asettumista lautaseen.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 7.5.2010 16:54

laitas kuva millainen tuli..itsellä suunnitteilla sama sarja..

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 8.5.2010 10:38

mä laitan kuvia kunhan saan auton pestyä, näköjään satelee ensi viikon ettei varmaan tule pestyä ihan pian. Harmi ettei tullu kuvia kesävanteilla ennen ja jälkeen, vanhempia kuvia kyllä löytyy joista verrata, laitan vaikka tuonne toiselle osastolle oman aiheen autosta kun kerkiän, jotain muuta pientä voin samalla listata mitä autoon on tullut tehtyä.
Kysymys, voikohan turvallisesti laittaa 5mm ei keskittävät spacerit taka-akselille ilman pidempiä pultteja? Tollaset http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=333320
Vähän huonot nuo nykyiset ET38 vanteet, jää niin sisään kaariin takana. Linkkiin aukee jostain syystä 3mm, mutta 5mm löytyy bilhelvetestä myös.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 19.5.2010 12:02

jaa'a, vähän on nyt joka kulma eri korkeudella kun laitettu kierteistä samalle korkeudelle, niin joka kulma vähän eri korkeudella, eli jouset asettuu vähän miten sattuu, mutta jos kierteistä säätää joka kulman kohdalleen niin jousten esijännitys on erilainen, eli ei niinkään kannata tehdä..

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 7.6.2010 9:14

onko ihan normaalia että edestä apujouset on ihan kasassa ja takaa se tiuhempi osa kierrettä myös? Takaa on kuvat, laitan ne myöhemmin vielä. Eli nyt joustovara on aika pieni ja vähänkin lujempaa ajaa töyssyyn niin kuulostaa siltä että pohjaa tai jotain rysähtelyä tulee. Olenko saanut liian kevyelle autolle tarkoitetut jouset vai onko nämä tällasia? Ymmärrän että ulosjoustoa varten pitää olla varaa mutta tuntuu oudolta että noin paljon?

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 7.6.2010 12:03

Ainakin apujousien kasaan painuminen on normaalia, ne on siellä vaan sen verran auttamassa ettei varsinainen jousi pääse heilumaan kun auto tunkataan ylös.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 9.7.2010 16:22

Onko kenelläkään kokemusta b5 audin alle laitetuista TA-Technixin alustasarjoista?

Halvathan ne on mutta onko ne sitten edes kohtalaisen hyvät?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa