2.0TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

2.0TDI

ViestiKirjoittaja make72 » 10.4.2010 13:16

Onko kestäviä, verrattuna vanhaan 1.9 jakajapumpulliseen,,, suunnitellu autonvaihtoa mutta näyttää että ei nyky moottorit ole ainakaan parantuneet...

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 10.4.2010 15:54

Samat on suunnitelmat, eli auton vaihto. Mutta valitettavasti taitaa tulla merkin vaihto.

VAG 2.0 TDI vikalistaa mitä tullu vastaan:
- Turbo (varsinkin 8v mosassa)
- Kaksoismassavauhtipyörä
- Öljypumppu
- Kosteuden tiivistyminen välijäähystä sylinteriin -> kone rikko (osassa automalleja)

Lisäkysymyksenä heittäisin että minkä hintaisia huollot noissa 2.0TDI DPF moottorilla varustetuissa autoissa?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.4.2010 15:18

Mikähän se merkki tulee olemaan?

Zuuppovi
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Zuuppovi » 11.4.2010 16:23

- Kosteuden tiivistyminen välijäähystä sylinteriin -> kone rikko (osassa automalleja)


Onkohan tästä nyt sitten olemassa mitään faktaa, mitä konetyyppejä se koskee? Itse soittelin asiasta Laakkoselle, jossa kerrottiin, että Audin kohdalla tähän ei ole huolta 2.0TDI:ssä ainakaan.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 11.4.2010 16:28

Mielestäni 2.0 tdi ei ole ehkä lähellekään huonoimmasta päästä, mitä kaupasta saa.

Mutta onhan se masentava vrt. vanhempiin 1.9 jakajapumppu tai vaikka pumpparikoneisiinkin nähden.

Tuo veden ilmeneminen ahtoputkistossa on mielestäni asia, jolle aika kätevästi voi jopa itse tehdä jotain. En sen takia ehkä pitäisi huonona vaihtoehtona, koska onpa niitä ongelmia ollut muillakin. Eri asia, jos ei halua tehdä itse mitään.

Öljypumput tuntuvat olevan aika huonoja. 2.0 tdin ö-pumppuja vahdetaan alle 200 tkm, kun vanhoissa 1.9 koneissa mennään tuplamäärä ja monesti ylikin. Kannattaahan se nuissa vanhemmissakin tarkistaa..

Kaksoismassa nyt on huono asia, on se autossa kuin autossa...

Ja joka merkissä on vikoja ja ongelmia nykyään. Jopa myös tähtikeuloissa ( ei herneitä uskolliset mersuilijat ).

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.4.2010 19:16

Pomo laitto 250E mesen n.70 000€ 8kk aikana ollu 56pvää pajalla, suutin ongelmien vuoksi, ei saa rahallakaan välttämättä hyvää...

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 15.4.2010 21:33

Tosi kestäviä, jos ei oteta lukuun suutin, turbo, öljypumppu, tandempumppu, kaksoismassavauhtipyörä, öljynkulutus ongelmia. vm.05-06 taitaa olla suurin riski. Toimivana yksilönä värinätön, hiljainen ja tehdasarvojaan tehokkaamman tuntuinen. Tee kriittinen koeajo, koska risaava tollanen tulee todella kalliiksi.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 16.4.2010 21:16

pakkeri veit sanat suustani. :)
nimim. bkd 2,0tdi vm -05 (1*turbo, seur. 2-massa/kytkin)
On muuten viimeinen vag dieseli mulla. vuodessa ku tulee 70tkm, niin auton on toimittava!

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 17.4.2010 7:22

bkd 2.0 TDI aj.190 tkm,vm.2005 eipä ole ollu mitään ongelmia...vielä.Ite olen ajanu tolla 40 tkm.

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 17.4.2010 22:26

Tee kriittinen koeajo, koska risaava tollanen tulee todella kalliiksi.


Tuosta kriittisestä koajosta ei ole kyllä paljon hyötyä kun ostettavalla autolla on tarkoitus ajaa seuraavat 5-6 vuotta ja 150tkm - 180tkm.

Se on kuiten hyvä kuulla että osalla sentäs kestää ;) Onko toi varma tieto että -07 eteenpäin noi roleemit ois vähentyny?

Ite oon miettiny Hondan Dieseliä, tai ehkä Toyotan 2.2D4D.
On vaan huono kun Hondalle ei ole yhtä aktiivista foorumia mistä tietoa lukea ;) Toyota foorumeita en ole kerennyt penkoa vielä...

T.N
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2009 21:55

ViestiKirjoittaja T.N » 18.4.2010 11:54

Toyotaan jos päädyt niin kannattaa varmistua siitä että lohko ja kansi on vaihdettu,ollut vaivaa että menee pinnat kieroksi. Eritoten se 150hv versio. Muuten varsin varma peli. Menee tietysti kaksoismassaa jos ei ole jo vaihdettu kiinteään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa