Eli tuo otsikon auto, -98 tippiautomaatti pitää semmosen oikein kunnon kolahduksen kun vaihtaa pakille, "klonks". Tulee mieleen vanhan taunuksen voimansiirto.. D:lle vaihto ei aiheuta mitään ylimääräisiä ääniä.
Laatikko on remontoitu kokonaan 10tkm. sitten. Vikaa on tutkittu myyjäliikkeen toimesta aikas mukavasti mutta vikaa ei löydy, etuperän laakeritkin vaihdettiin varmuudeksi mutta vika ei poistunut. Viimeisin kommentti korjaamolta oli että tuo ääni on ominaisuus joka täytyy hyväksyä, onhan kyseessä syncro ja voimansiirrossa niveliä sun muuta joka voi kolista.
Pakkasilla kun läksi liikkeelle aamulla kylmällä laatikolla niin ei kolahtanut mutta heti kun moottori/vaihteisto lämpenee niin alkaa kolahtelemaan pakille laitettaessa.... Ääni tuntuisi kuuluvan sieltä etuperän suunnalta.
Onko kellään vastaavaa kokemusta?
passat 2.8 syncro aut. laatikko "KLONKS"
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä on vajaavetoisena tiptronic eikä se kyllä kolahtele ikinä. Kerran tai pari on nykässyt pahasti vaihtaessaan vaihdetta muttei mitään sen "ihmeempää". Eli kyllä siellä joku hämminki on jos kolisee.
Nykäseekö sulla yhtään vai meneekö se R päälle ilman ihmeempää auton nytkymistä? Tai onko eroa jos vaihtaa D tai R? Muuta kuin suunta tietysti :)
Nykäseekö sulla yhtään vai meneekö se R päälle ilman ihmeempää auton nytkymistä? Tai onko eroa jos vaihtaa D tai R? Muuta kuin suunta tietysti :)
Eli kolahtaa pakille laitettaessa, myös n:ltä pakille mutta siitä kun heittää d:lle niin normaali tiukennus vaan tuntuu voimansiirrossa tapahtuvan, ei siis mitään kolahtamiseen verrattavaa.
Aikoinaan oli samanlainen 1.9tdi automaatti ja kilsoja myyntihetkellä muhkeat 540tkm eikä mitään kolinoita voimansiirrossa/vaihteistossa.
Jaa mikäs se parkkilukko on? Kalliskin osa?
Ihme juttu sekin että pakkas startti kylmällä vaimentaa laatikon hetkeksi.... kunnnes lämpenee!!
Semmonen "ominaisuus" vielä että kun nostaa jalan kaasulta esim. nopeutta 60km/h ja painaa kaasua uudestaan niin voimansiirrosta/laatikosta otetaan ensin löysät pois... ei nyt mitään kolahdusta mutta pieni välys on todettavissa. Väljää on jossain. Ällöttävä vika kun ei löydy!
Aikoinaan oli samanlainen 1.9tdi automaatti ja kilsoja myyntihetkellä muhkeat 540tkm eikä mitään kolinoita voimansiirrossa/vaihteistossa.
Jaa mikäs se parkkilukko on? Kalliskin osa?
Ihme juttu sekin että pakkas startti kylmällä vaimentaa laatikon hetkeksi.... kunnnes lämpenee!!
Semmonen "ominaisuus" vielä että kun nostaa jalan kaasulta esim. nopeutta 60km/h ja painaa kaasua uudestaan niin voimansiirrosta/laatikosta otetaan ensin löysät pois... ei nyt mitään kolahdusta mutta pieni välys on todettavissa. Väljää on jossain. Ällöttävä vika kun ei löydy!
Paljos on kierroksia kun rupeet ottaa "löysiä" pois? Se turbiini taitaa alottaa luistelun jos kierrokset tippuu alle 1500rpm. Eli se suojelee vaan itteensä jos kierrokset pääsee tarpeeks alas kun otat kaasun pois.
Kylmänä voi olla ettei pauku sen takia kun laatikko suojelee itteensä ja luistaa jatkuvasti kunnes lämpiää. Eli kylmällää ei pauku kun laatikko antaa itsensä pyöriä vapaammin?
Kylmänä voi olla ettei pauku sen takia kun laatikko suojelee itteensä ja luistaa jatkuvasti kunnes lämpiää. Eli kylmällää ei pauku kun laatikko antaa itsensä pyöriä vapaammin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa