1.8T ja putki vuotaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

1.8T ja putki vuotaa

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 25.3.2010 21:06

Alkoi kolpura siihen malliin röpöttämään että päätin käyttää autoa nosturilla. Löytyi sitten syy röpötykseen.

Kuva

Elikkäs putki vuotaa tuosta liitoskohdasta, joka on lähes heti turbon jälkeen (eli kyseessä ilmeisesti ns. downpipe?). Olisiko kenelläkään hyviä ehdotuksia korvauspalikaksi? En pistä pahaksi vaikka olisi hieman vapaammin virtaavaa mallia :D Edullinenkin saisi olla.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 25.3.2010 22:03

Omaan leoniin metsästin miltekin käytetyn rosteriputkiston. Ei ollut paha hinta kun maksoin koko dp:stä + catbackista uudenveroisena about 600€.

Doc-powerilta saa uusiakin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.3.2010 22:13

Vastaavan korjasin siskon vapaasti hengittävästä Golfista toissa kesänä.

Motonetin joustokappale toiseen käteen, auto ja työkalut toiseen käteen. kyllähän siinä aikansa meni että sai mallailtua tarvikepätkästä sopivan välikappaleen, mutta on se toistaiseksi toiminut. Vähän kerrallaan piti ottaa putkista ainetta pois ettei olis liiaksi mennyt. Lisäksi yksi liitoskohta piti tehdä että sai putken pois auton alta ja takaisin.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 25.3.2010 22:17

Itte tuli kans hitsattua uusi jousto syksyllä, fixus osaliikkeessä tais olla 10€
Uusi jousto kyllä kannattaa hitsata kun tuo pahuksen etuputki maksaa muistaakseni 130€

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.3.2010 22:27

Mä maksoin joustokappaleesta melkein 20 €, mutta uusi etuputkikin olisi ollut jotain 1200 € :O

Tosin olis saanut uuden katalysaattorin samalla.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 29.3.2010 20:57

Ei paikallisesta varaosaliikkeestä löytynyt AUQ malliin pelkkää downpipeä, pitäisi tilata katti matkassa, ja hintahan silloin pompsahtaa pilviin.

Mitähän tässä sitten tekisi...

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 2.4.2010 18:25

Tuli kävästyä taas nosturin alla kattelemassa saksalaisen insinöörin viisauksia. AUQ koneessa ei näköjään voi uusia pelkkää downpipeä kuten varaosaliikkeessä sanottiin. Katti pitää ostaa matkaan. Ensimmäinen liitos löytyy vasta katalysaattorin jälkeen.

Pitänee tässä miettiä ohkasen pörssin kanssa että mitä sitä tekisi, edullisin putki+katti systeemi on näyttäisi olevan rapiat 500e.

Tonyribas
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.6.2009 9:58

ViestiKirjoittaja Tonyribas » 3.4.2010 21:34

Tilaa esimerkiksi tällainen downpipe Ebaysta:

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-GTI-MK4-2 ... 27afb09ea2

Sahaa poikki vanha putki ennen kattia ja sama homma tuon uuden kanssa. Sitten hitsaat uuden DP:n ja vanhan katin yhteen.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 3.4.2010 22:06

eikö löydy ketään putkentekijää joka sais ton kuntoon?..tossa mun lähellä asuu tuttu joka ammatikseen tekee viritysputkistoja niin sillä tuommonen homma olisi 10€..ei kyllä pahan hintanen toi edellinen ebay linkin putki.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 4.4.2010 1:15

Siis 10€ -hintaan sais kuntoon?
Juoksujalkaa sinne...

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 4.4.2010 2:27

no juoksujalkaa keski-suomeen vaan ;D

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 5.4.2010 11:15

Helkkari, eilen tutkin vaimon pörisevää 1.8t AWU beetleä ja siinä on ihan sama vuoto putkessa.
Kertokaahan missä pajalla keski-suomessa tuon saa korjattua edullisesti? Sama juttu tässä eli koko putki on yhtä osaa katalysaattoriin asti. Uusi etuputki maksaa varmasti mansikoita. Tuo liitoskohta on kyllä aika susi viritelmä. Putken jos kolauttaa esim. rotvallin reunaan ja liitoskohta liikkuu sopivasti niin varmaan alkaa sen jälkeen vuotamaan. Nyt epäilen että sellainen tapaus olisi käynyt kun eukko valitteli että "joka aamu kolauttaa" auton johonkin routamonttuun tms. työpaikan pihalla. Kävi jo mielessä että leivon liitoskohdan ympärille pakoputken paikkausainetta ison mällin ja teippiä päälle. Sellainen ratkaisu ei vaan taida olla kovin pitkäikäinen.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 5.4.2010 13:24

pistin sulle yv:tä busdriver.

antti-boy
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2010 13:10

ViestiKirjoittaja antti-boy » 5.4.2010 15:49

Taitaa olla aika yleistä että se dp alkaa vuotaa siitä ekan jouston kohalta ennenpitkää? Ainaki tuntuu että tosi monella ois näin käyny...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.4.2010 16:33

Kyllähän tuo tuntuu olevan yksi yleisimmistä vioista vähän vanhammassa autossa.
Itsekkin joutunut ostamaan uuden dp:n vanhan ruostuttua kokonaan poikki jouston yläpäästä.
Vaan noin 450e oli uusi dp nelivetoon katin kera, jenkkilästä tullin ja alv jälkeen.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 5.4.2010 23:26

Ilmeisesti nämä virikatit menee katsastuksesta läpi ilman sen kummempia mutinoita?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.4.2010 18:16

Aivan puhtaasti onnesta kiinni puuttuuko inssi siihen putkistoon vai ei. Jos tekee työtään pilkun tarkasti niin läpi ei tule pääsemään. Jos taas tekee työtään soveltaen pykäliä ja käyttämällä järkeä, noi menee läpi.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 6.4.2010 22:57

Mites tämä härpätin? Ei taida olla kattia tuossa kun on noin edullinen? Ei taida olla katsastuskelpoinen tuolla putkellä enää?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.4.2010 23:39

En usko että tuo pönttö on katti. Tai jos on, niin ensimmäinen katti minkä näen, missä on lambdan paikka keskellä kattia. :D

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 7.4.2010 8:38

Joo niin on reikä "katissa". Hinnastakin voi jo päätellä ettei tuo ole kattia nähnyt.

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 10.4.2010 22:02

Voisin olla kiinnostunut keski-suomen alueella putki expertistä. 2.8 passat syncro ja sama ongelma. kummatkin juostopätkät vuotavat

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 10.4.2010 22:04

alkuperäis osana alkupätkälle katteineen hintaa 920e/kpl ja kaksi kun niitä pitäisi hommata.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 11.4.2010 12:51

En usko että tuo pönttö on katti. Tai jos on, niin ensimmäinen katti minkä näen, missä on lambdan paikka keskellä kattia. :D


Kyllä volkkarissakin on lamba keskellä kattia...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.4.2010 13:39

No ei mulla ainakaan ole ollut missään vehkeessä keskellä kattia? :D Kattia ennen ja katin jälkeen kyllä. G60:ssä oli katin etuosassa ennen kennoa, mutta tuossa linkin katissa paikka on aivan keskellä, eli kennon kohdalla?

Varmaan selviää helpoiten tuokin arvoitus, kun soittaa ja kysyy. Eipä tarttee täällä sen enempää spekuloida. :D Kyseessä kuitenkin suomalainen firma...

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.4.2010 11:55

Hätäapupaikkaus kesti melkein viikon.
Ei ole kattia tuossa Futurezin downpipessä. 3" putkeen katti maksaa vajaa 250e lisää.
Ja kyllä, siellä on anturit ennen kattia ja keskellä kattia kanssa ;)

AD
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.8.2009 17:55

ViestiKirjoittaja AD » 24.4.2010 13:07

H. Jormalainen kirjoitti:Mä maksoin joustokappaleesta melkein 20 €, mutta uusi etuputkikin olisi ollut jotain 1200 € :O

Tosin olis saanut uuden katalysaattorin samalla.

Ite kans downpipen joustoputken kanssa 1.8T:ssa oli ongelmia. Kun joustoputki repesi, niin se alko murtumaan hyvinkin vauhdilla. Itse putki olis maksanu hunajaa, niin Motonetistä jäi käteen orkkista pidempi joustoputki.
Joustoputken alapuolelta putkesta muutamia senttejä pois ja uus kiinni kulmamitan ja vanhan joustoputken asentoon vertaamalla.

Kuva

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.4.2010 20:10

Mitenkäs nuo laipan pultit? Onko ne ihan läpi pultit vai onko ne kiinteästi kiinni siinä pakosarjan puoleisessa laipassa? Mulla on sen verran rapeen näköiset ne ettei mutterit varmasti aukea ehjänä irti. Jos on ihan läpipultit niin sitten ei ole ongelmia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2010 20:20

Mulla on sen verran rapeen näköiset ne ettei mutterit varmasti aukea ehjänä irti. Jos on ihan läpipultit niin sitten ei ole ongelmia.
Ainakin AWU:ssa M10x28 pinnapultit. Taitaa olla lyötävät.

Mun tapauksessa oli, mutta oli eri moottorikin. Tosin mulle niitä ei ollut albumissa.

AD
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.8.2009 17:55

ViestiKirjoittaja AD » 24.4.2010 20:49

busdriver kirjoitti:Mitenkäs nuo laipan pultit? Onko ne ihan läpi pultit vai onko ne kiinteästi kiinni siinä pakosarjan puoleisessa laipassa? Mulla on sen verran rapeen näköiset ne ettei mutterit varmasti aukea ehjänä irti. Jos on ihan läpipultit niin sitten ei ole ongelmia.

Omassa AGU:ssani ainakin läpipultit.
Minä irrotin ne pulttipyssyllä, kunhan sen sinne koloihin sai sovitettua jatkopaloilla. Ei käsin olisi ikipäivänä saanut irti.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.4.2010 12:04

Läpipultit ne on. Ja kyllä omasta AGU:sta lähti auki aika helpolla, ensin vähän liotusta rost offilla tms litkulla ja ihan normi räikällä käänneltiin kaikki auki. Ja jopa ihan ehjänä vielä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.4.2010 19:28

Sitkeästi tuo mun albumi väittää molemmissa että "Threaded pin" ja kuvakin näyttää pinnapultilta jossa on keskellä sileä kohta.

Toisaalta onhan se ennenkin väärässä ollut...

Pelastaja
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.8.2009 17:01

ViestiKirjoittaja Pelastaja » 5.5.2010 17:25

Omalle autollenikin kävi sama ja nyt on uutta putkea haussa, sillä nykyinen ei luultavasti vuotta kestä "lievän" eroosion takia. Samalla vaihto sporttisempaan ehkäpä. Tietoja/ehdotuksia hyvästä ja suht halvasta? Käytetytkin otetaan vastaan, maasta kuin maasta, jos joku muu löytää hyvää ehdokas putkea ennen minua.

pottifemma
-
Viestit: 350
Liittynyt: 31.10.2004 18:06

ViestiKirjoittaja pottifemma » 10.5.2010 23:44

Miten tuollaisesta nelikko tt:stä lähtee tuo downpipe irti saako sen siis ihan käsipelillä vai tarvitseeko esim. akselisto purkaa edestä pois? Näin joku putkikorjaamo Tikkurilassa oli veljelleni asian ilmaissut ja tuo oli syynä siihen ettei lähtenyt hommaa tekemään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.5.2010 3:20

Itseltä otettiin downpipe TTq:sta irti katkaisemalla se kahtia. Muuten ois tullut niin älytön purkuoperaatio. Putkenvääntäjä mietti ja pähkäili aikansa ja totesi, että apurunko pitää irrottaa ja laskea tunkin varassa alaspäin, että sen dp:n sieltä yhtenä kappaleena saa pois... Tehtiin sitten samalla, kun tehtiin koko putkisto, fiksumman mallinen dp tuohon, jonka saa paikalleen ja irti ilman turhia purkusessioita.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 12.5.2010 14:34

Mikä tuon AGU moottorisen 1.8T GTI Golfin vakio downpipen halkaisija mahtaa olla? Tietää vähän mimmosta joustinpalaa siihen kattelee.

tman1982
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2010 20:38

ViestiKirjoittaja tman1982 » 12.11.2010 20:57

Merkkihuollossa totesivat tylysti, että tämän liitoksen voi vain korjata vaihtamalla koko putki ja pulittaa suolaiset n. 500€ + työt päälle! Osaisiko joku suositella pk-seudulla VAG ystävällistä korjaamoa missä tämän "downpipe" operaation voisi teettää ilman huolia? Itsellä ei noita hitsauslaitteita ja rälläkkää kerrostalossa asuvana ole.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 12.11.2010 21:14

Tman: kysäise esim tämmöiseltä putkalta http://www.autoputkikatti.com/
Siellä ainakin hitsaavat putkia ja vaihtavat joustopaloja tarpeen mukaan. Asensivat myös Milltekin rosteriputkiston nopeasti.

Tampereen suunnalla ohjaisin Rantatien pikahuoltoon, siellä vaihtoivat itselle juurikin tuon joustopalan edullisesti...vaikka vähän kyllä putkan omistaja naureskeli, että oli aika tiukassa pultit. :)

Kannattaa muuten hakea marmoritiskiltä se downpipen tiivistepala valmiiksi. Se ei montaa euroa maksa, mutta on aika olennainen. Semmoinen metalliläpyskä.
Viimeksi muokannut Hape, 12.11.2010 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 12.11.2010 21:16

Suosittelen kyselemään pienemmiltä korjaimoilta ns nyrkkipajoilta, varmasti huomattavasti edullisempi kuin merkkihuolto.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 12.11.2010 21:22

Eipä ne merkkihuollossa ala pelkkää joustopalaa vaihtamaankaan, menee samantien se koko alkuputki katteineen vaihtoon. Ei mitään järkeä.

jerbe
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.7.2007 16:48

ViestiKirjoittaja jerbe » 20.11.2010 12:55

Mulla tuli saman ongelman korjautukselle hintaa 300€. Paikka oli Autoasi Espoossa ja laittoivat auton samana päivänä kuntoon.

tman1982
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2010 20:38

ViestiKirjoittaja tman1982 » 21.11.2010 17:26

Nyt on joustinkappale korjattu, kävin tuolla Autoputkikatissa korjaamassa. Hintaa tuli uudelle joustinkappaleelle + töille yhteensä 180€. Suosittelen tätä paikkaa, oli vielä tästä reiästä tullut vikakoodikin käyty nollaamassa samaan hintaan! Näköjään palveluakin saa kun osaa etsiä.. :)

Juusopetteri
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.5.2011 15:10

Samavika rahikaisella.

ViestiKirjoittaja Juusopetteri » 30.5.2011 16:10

Omasta seatista sama kohta halki kävin hakee uuden haitarin 19,90 (motonet). Ja hitsaus itse niin hinnaksi tuli 19,90 ja oma aika :) joutu hieman lyhenteleen putkea kun haitari oli 15 cm ja alkuperäne 10 cm. Mut hyvä tuli.

kansanvaunu
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.11.2008 11:47

ViestiKirjoittaja kansanvaunu » 30.5.2011 23:03

Parikymppiä Biltemalta liitospala. Ensin meinasin purkaa putken downpipeltä pois, sitten laiskistuin ja keksin asennot hitsata liitospalan paikallaan. AEB ompi moottorityyppi. Ei mahdoton projekti, vaatii tietty tilat ja nosturin...

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 31.5.2011 1:04

Tampereella viimekesänä vaihdatin joustopalan tuosta AGU:sta rantatien pikahuollossa, Lielahdessa. Siellä on tuttu luotettava porukka ja rehti meininki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa