kaasuläppä vikaa bora 1,4 -03 group 62 logia KORJATTU!!
Valvoja: ffp jäsenet
kaasuläppä vikaa bora 1,4 -03 group 62 logia KORJATTU!!
kaasuläppä vaihdettu korjaamolla ja silti antaa seuraavia koodeja
kaasuläppä on kalibroitu vcds:llä mutta ei apua.
ja eikös toi tee kalibroinnin automaattisesti kun laittaa virrat päälle?
2 Faults Found:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
P1543 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
vika ilmenee kun kiihdyttää reilummin niin sitten alkaa nykiminen ja tyhjäkäynnin heijaaminen.
kun sammuttaa ja lähtee uudestaan ajamaan ei pala mitään vika valoja ja auto tuntuu hetken aikaa jopa pelaavan .
voisiko uusi kaasuläppä olla viallinen vai pitäisikö etsiä vikaa jostain muualta?
edit: faktat lihavoitu
kaasuläppä on kalibroitu vcds:llä mutta ei apua.
ja eikös toi tee kalibroinnin automaattisesti kun laittaa virrat päälle?
2 Faults Found:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
P1543 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
vika ilmenee kun kiihdyttää reilummin niin sitten alkaa nykiminen ja tyhjäkäynnin heijaaminen.
kun sammuttaa ja lähtee uudestaan ajamaan ei pala mitään vika valoja ja auto tuntuu hetken aikaa jopa pelaavan .
voisiko uusi kaasuläppä olla viallinen vai pitäisikö etsiä vikaa jostain muualta?
edit: faktat lihavoitu
Viimeksi muokannut joekopo, 11.9.2010 21:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
aika tarkalleen samojen oireiden takia vaihtoivat kaasuläpän.
auto toimi korjaamolta hakiessa hetken (en tiedä tarkalleen kauan, kaverin auto)
kun vika taas ilmeni korjaamolla sanoivat, että vie merkkiliikkeeseen he eivät osaa tehdä enempää.
tuli vaan mieleen että tota kalibrointia ei olisi suoritettu ja tein sen pariinkin otteeseen
joka kerta kun auto käynnistää niin se toimii hyvin, mutta kiihdytystä se ei kestä.
olisiko mahdollista että kaasuläppä olisi väärän mallinen tai vika olisi esim kaasupolkimessa?
ross techin sivujen ohjeen mukaan kalibroin ja se kesti noin minuutin sitten tuli vihreä teksti adp ok
eikai siinä voi kämmätä? tai no meikä kyllä voi ;)
auto toimi korjaamolta hakiessa hetken (en tiedä tarkalleen kauan, kaverin auto)
kun vika taas ilmeni korjaamolla sanoivat, että vie merkkiliikkeeseen he eivät osaa tehdä enempää.
tuli vaan mieleen että tota kalibrointia ei olisi suoritettu ja tein sen pariinkin otteeseen
joka kerta kun auto käynnistää niin se toimii hyvin, mutta kiihdytystä se ei kestä.
olisiko mahdollista että kaasuläppä olisi väärän mallinen tai vika olisi esim kaasupolkimessa?
ross techin sivujen ohjeen mukaan kalibroin ja se kesti noin minuutin sitten tuli vihreä teksti adp ok
eikai siinä voi kämmätä? tai no meikä kyllä voi ;)
Kai se kalibroinnin sitten pitäisi olla ok jos sanoo ADP OK!. Ja auto ei tee tuota sopeutusta käynnistäessä. Vain pyynnöstä testerillä/VCDS:llä.
Saitteko vanhan kaasuläpän itselle, ja oliko tuo uusi alkuperäinen? Kokeilee sillä vanhalla tuleeko samat vikakoodit, ja jos sitä ei ole niin takaisin fiksattavaksi "pajalle". Vikakoodithan viittaa melko suoraan rikkinäiseen kaasuläppäyksikköön tai johtosarjaan.
Vaihto itsessään ei ole hankalaa tuossa 16v koneessa, niin sitä voi värkätä itsekin jos aikaa on.
Paljonko muuten maksoi uusi kaasuläppä, itse kun kysyin aikanaan pörhöllä niin 400-500 heittivät hinnaksi... halpaa.
Saitteko vanhan kaasuläpän itselle, ja oliko tuo uusi alkuperäinen? Kokeilee sillä vanhalla tuleeko samat vikakoodit, ja jos sitä ei ole niin takaisin fiksattavaksi "pajalle". Vikakoodithan viittaa melko suoraan rikkinäiseen kaasuläppäyksikköön tai johtosarjaan.
Vaihto itsessään ei ole hankalaa tuossa 16v koneessa, niin sitä voi värkätä itsekin jos aikaa on.
Paljonko muuten maksoi uusi kaasuläppä, itse kun kysyin aikanaan pörhöllä niin 400-500 heittivät hinnaksi... halpaa.
asiaa tutkittu hieman eteenpäin.
kaasuläpän oon kalibroinnu ihan oikein. grafiikasta ja logista näkee kun painaa kaasua, että toinen dutycycle arvo pienenee ja vastaavasti toinen suurenee samassa suhteessa koko kaasupolkimen matkalla. eikä mitään häiriöitä ole.
kuitenkin kun autolla lähtee ajamaan ja ottaa login talteen niin sieltä poimien epc valo syttyy ja auto lakkaa toimimasta kun toinen dutycycle arvo alkaa sekoilemaan. esim näin:
group 60:
,1.20,13.3,86.7,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,1.50,18.0,82.0,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,1.80,30.5,69.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,2.09,57.0,43.0,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,2.40,3.5,63.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<=============
,2.70,35.2,63.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,3.00,37.5,62.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,3.30,37.9,60.9,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
tämän jälkeen auto ei pelaa ollenkaan vaan on käynnistettävä uudestaan.
,3.90,32.4,67.6,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,4.20,1.2,68.8,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<===============
,4.50,30.5,69.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,4.80,2.0,69.5,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<============
,5.10,30.1,69.5,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,5.41,30.1,69.9,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,5.70,29.3,70.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
läppä on uusi ja toimii hienosti niin kauan kun auto ei ole käynnissä ei pienintäkään heittoa
liittimet on ehjät johdot näyttää ehjiltä
koodeina vaihtelevasti:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
P1543 - 35-10 - - - Intermittent
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
P1171 - 35-10 - - - Intermittent
edit:
mittasin kaasuläpältä tulevat 6 johtoa ja ovat boksille asti ehjät.
myös kaasuläppä on mitattu ja ehjä.
sopeutuksessa kaasuläppä ei liiku ääriasentoon vaan aukeaa vain vähän ja sitten menee kiinne. olen ymmärtänyt että sopeutuksessa kaasuläppä käy muutaman kerran ääriasennoissa jotta oppii ns. raja arvot.
tämän pienen aukaisun jälkeen läpästä kuuluu kimeää vihellystä noin puoli minuuttia jonka jälkeen sammuu. aivan saman kaavan toistaa kun on pelti auki ja laitan virrat päälle.
apuja?
edit:faktat lihavoitu
kaasuläpän oon kalibroinnu ihan oikein. grafiikasta ja logista näkee kun painaa kaasua, että toinen dutycycle arvo pienenee ja vastaavasti toinen suurenee samassa suhteessa koko kaasupolkimen matkalla. eikä mitään häiriöitä ole.
kuitenkin kun autolla lähtee ajamaan ja ottaa login talteen niin sieltä poimien epc valo syttyy ja auto lakkaa toimimasta kun toinen dutycycle arvo alkaa sekoilemaan. esim näin:
group 60:
,1.20,13.3,86.7,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,1.50,18.0,82.0,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,1.80,30.5,69.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,2.09,57.0,43.0,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,2.40,3.5,63.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<=============
,2.70,35.2,63.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,3.00,37.5,62.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,3.30,37.9,60.9,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
tämän jälkeen auto ei pelaa ollenkaan vaan on käynnistettävä uudestaan.
,3.90,32.4,67.6,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,4.20,1.2,68.8,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<===============
,4.50,30.5,69.1,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,4.80,2.0,69.5,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,<============
,5.10,30.1,69.5,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,5.41,30.1,69.9,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
,5.70,29.3,70.3,0,ADP. O.K.,,,,,,,,,,
läppä on uusi ja toimii hienosti niin kauan kun auto ei ole käynnissä ei pienintäkään heittoa
liittimet on ehjät johdot näyttää ehjiltä
koodeina vaihtelevasti:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
P1543 - 35-10 - - - Intermittent
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
P1171 - 35-10 - - - Intermittent
edit:
mittasin kaasuläpältä tulevat 6 johtoa ja ovat boksille asti ehjät.
myös kaasuläppä on mitattu ja ehjä.
sopeutuksessa kaasuläppä ei liiku ääriasentoon vaan aukeaa vain vähän ja sitten menee kiinne. olen ymmärtänyt että sopeutuksessa kaasuläppä käy muutaman kerran ääriasennoissa jotta oppii ns. raja arvot.
tämän pienen aukaisun jälkeen läpästä kuuluu kimeää vihellystä noin puoli minuuttia jonka jälkeen sammuu. aivan saman kaavan toistaa kun on pelti auki ja laitan virrat päälle.
apuja?
edit:faktat lihavoitu
Viimeksi muokannut joekopo, 4.4.2010 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aukeaahan läppä mekaanisesti levälleen? En itse (sattuneesta syystä) katsonut miten oma kaasuläppä heilui kun sopeutin sitä, mutta sormella se pitäisi voida avata kun virrat on kiinni. Vasteen pitäisi olla kuin jousikuormitettua sähkömoottoria avaisi. Sellainenhan se läppä on. Tuolla pitäisi ainakin mekaaniset viat poissulkea, eli että jokin mekaanisesti kanittaisi vastaan. Ininä kun hieman moiseen viittaisi.
Onko autossa vakionopeudensäädintä? Tekeekö auto tuon vian jos lähtee ajamaan vakionopeudensäädin päällä? Mainitsit että "kun painaa kaasua" duty cycle muuttuu, mutta muuttuuko se lineaarisesti niinkuin polkimen potentiometri, vai niinkuin kaasuläppä ajotilanteen mukaan? Eli jos loggaa group 62:sta, nuo pitäisi nähdä prosentteina miten heittelee välillä 0-100%
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/060-069.html
Tuossa on suuntaa-antavasti nuita grouppeja, mitä mikäkin arvo tarkoittaa jos ei ennestään ole tuttu sivu.
Antamasi kolme vikakoodia löytyy ross-techin wikistä:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
Kaikki koodit tavalla tai toisella viittaavat vialliseen kaasuläppään, joten toisella läpällä (sillä alkuperäisellä?) kokeileminen voisi olla tosiaankin paikallaan tekeekö justiinsa samat jutut kun vika tulee päälle.
Onko autossa vakionopeudensäädintä? Tekeekö auto tuon vian jos lähtee ajamaan vakionopeudensäädin päällä? Mainitsit että "kun painaa kaasua" duty cycle muuttuu, mutta muuttuuko se lineaarisesti niinkuin polkimen potentiometri, vai niinkuin kaasuläppä ajotilanteen mukaan? Eli jos loggaa group 62:sta, nuo pitäisi nähdä prosentteina miten heittelee välillä 0-100%
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/060-069.html
Tuossa on suuntaa-antavasti nuita grouppeja, mitä mikäkin arvo tarkoittaa jos ei ennestään ole tuttu sivu.
Antamasi kolme vikakoodia löytyy ross-techin wikistä:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
Kaikki koodit tavalla tai toisella viittaavat vialliseen kaasuläppään, joten toisella läpällä (sillä alkuperäisellä?) kokeileminen voisi olla tosiaankin paikallaan tekeekö justiinsa samat jutut kun vika tulee päälle.
korjausta aiempaan vika ei ollut tullut kuntoon läpän vaihdolla jolloin sanoivat korjaamolla ettei osaa muuta tehdä.
läppä liikkuu hyvin kun painaa sormineen tai kaasu polkimella virrat päällä läppä liikkuu juuri niin kuin pitää häiriöttä ja takeltelematta. läppä oli puhdas kun sen tänään irroitin ja mittasin joten läpässä ei ole vikaa.
painelin kaasua 15 min ilman virrat päällä ja seurasin logia ja grafiikkaa eikä yhen yhtä virhettä.
kuitenkin kun laittaa käyntiin ja ajaa niin heti kun logiin tulee virhe (lihavoidulla edellisessä tekstissä) syttyy epc ja vikakoodit ilmestyy --auto rupeaa pätkimään tehot häviää, nykii, välillä ei ota kierroksia ollenkaan tai ei tapahdu kaasusta mitään
yhdellä kerralla mulla oli group 60 auki vcds:stä auto hyytyi kokonaan eikä kiertänyt kuin noin 1000-1200rpm, niin vcds:n group 60 oli myös jumissa. vaikka kaasua painoi ei kumpikaan duty cycle muuttunut ollenkaan.
vaihdoin toiseen grouppiin ja muut toimivat moitteetta, mutta takas 60:n niin ei liiku duty mihkään... auto sammuksiin ja startaten taas toimii auto sekä dutycycle.
mystinen vika.
johdot mittasin boksille siten että heiluttelin niitä eikä vaikutusta ehjät on.
edit: faktat lihavoitu
läppä liikkuu hyvin kun painaa sormineen tai kaasu polkimella virrat päällä läppä liikkuu juuri niin kuin pitää häiriöttä ja takeltelematta. läppä oli puhdas kun sen tänään irroitin ja mittasin joten läpässä ei ole vikaa.
painelin kaasua 15 min ilman virrat päällä ja seurasin logia ja grafiikkaa eikä yhen yhtä virhettä.
kuitenkin kun laittaa käyntiin ja ajaa niin heti kun logiin tulee virhe (lihavoidulla edellisessä tekstissä) syttyy epc ja vikakoodit ilmestyy --auto rupeaa pätkimään tehot häviää, nykii, välillä ei ota kierroksia ollenkaan tai ei tapahdu kaasusta mitään
yhdellä kerralla mulla oli group 60 auki vcds:stä auto hyytyi kokonaan eikä kiertänyt kuin noin 1000-1200rpm, niin vcds:n group 60 oli myös jumissa. vaikka kaasua painoi ei kumpikaan duty cycle muuttunut ollenkaan.
vaihdoin toiseen grouppiin ja muut toimivat moitteetta, mutta takas 60:n niin ei liiku duty mihkään... auto sammuksiin ja startaten taas toimii auto sekä dutycycle.
mystinen vika.
johdot mittasin boksille siten että heiluttelin niitä eikä vaikutusta ehjät on.
edit: faktat lihavoitu
Viimeksi muokannut joekopo, 4.4.2010 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no niin tuo auto on taas tuossa työn alla pari päivää ja koitan vielä samaa vikaa metsästää.
group 62 luettu ja loki seuraavanlainen:
,Duty Cycle,Duty Cycle,Duty Cycle,Duty Cycle,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, %, %, %, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.27, 10.9, 89.1, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,0.57, 11.7, 88.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,0.86, 12.1, 87.9, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,1.17, 12.9, 86.7, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,1.47, 16.0, 83.6, 23.0, 11.3,,,,,,,,,,
,1.76, 23.0, 76.6, 35.2, 17.6,,,,,,,,,,
,2.07, 19.1, 80.5, 34.0, 16.8,,,,,,,,,,
,2.37, 17.6, 82.0, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,2.70, 18.8, 81.3, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,3.07, 29.3, 70.3, 35.9, 18.0,,,,,,,,,,
,3.36, 25.4, 74.6, 37.1, 18.8,,,,,,,,,,
,3.67, 27.7, 71.9, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,3.97, 25.0, 75.0, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,4.26, 28.9, 70.7, 39.5, 19.5,,,,,,,,,,
,4.57, 23.4, 71.1, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,4.86, 19.5, 80.5, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.16, 14.8, 85.2, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.47, 13.7, 85.9, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.76, 13.3, 86.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,6.06, 21.9, 78.1, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,6.36, 20.7, 78.9, 32.0, 16.0,,,,,,,,,,
,6.66, 15.2, 84.4, 24.6, 12.1,,,,,,,,,,
,6.97, 12.9, 86.7, 19.1, 9.4,,,,,,,,,,
,7.25, 12.1, 87.9, 18.8, 9.4,,,,,,,,,,
,7.56, 12.1, 87.5, 18.8, 9.4,,,,,,,,,,
,7.86, 14.1, 85.9, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.16, 13.7, 85.9, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.46, 12.9, 86.7, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.76, 11.7, 88.3, 19.5, 9.8,,,,,,,,,,
,9.06, 12.9, 87.1, 19.5, 9.8,,,,,,,,,,
,9.36, 13.7, 86.3, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,9.66, 16.8, 83.2, 25.4, 12.5,,,,,,,,,,
,9.95, 16.8, 83.2, 27.0, 13.3,,,,,,,,,,
,10.27, 16.4, 83.6, 27.7, 13.7,,,,,,,,,,
,10.56, 18.4, 81.6, 30.9, 15.6,,,,,,,,,,
,10.86, 0.0, 77.3, 36.7, 18.4,,,,,,,,,,<==0.0
,11.16, 0.0, 72.7, 39.5, 19.5,,,,,,,,,,<==0.0
,11.46, 33.2, 66.4, 41.4, 20.7,,,,,,,,,,
,11.76, 48.0, 51.6, 50.0, 25.0,,,,,,,,,,
,12.06, 0.0, 61.3, 60.2, 30.1,,,,,,,,,,<== näillä riveillä virheitä
,12.36, 0.0, 62.9, 68.8, 34.4,,,,,,,,,,<==signaali puuttuu ja aiheuttaa epc valon syttymisen
,12.67, 0.0, 61.7, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,<== ja vika koodit
,12.96, 36.7, 62.5, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,13.26, 34.0, 66.0, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,13.56, 31.6, 68.4, 68.4, 34.4,,,,,,,,,,
,13.86, 29.3, 68.8, 60.2, 30.5,,,,,,,,,,
,14.16, 30.5, 69.1, 52.3, 26.2,,,,,,,,,,
,14.47, 21.1, 69.5, 41.8, 21.1,,,,,,,,,,
,14.76, 19.9, 80.1, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.05, 16.0, 84.0, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.36, 15.2, 84.4, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.66, 14.5, 85.5, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.96, 13.7, 86.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,16.25, 17.6, 82.4, 28.5, 14.1,,,,,,,,,,
,16.55, 27.3, 72.3, 40.6, 20.3,,,,,,,,,,
,16.86, 37.5, 62.1, 60.9, 30.5,,,,,,,,,,
,17.16, 35.9, 63.7, 75.8, 37.9,,,,,,,,,,
,17.45, 36.7, 62.9, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,17.76, 37.1, 62.5, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,18.06, 37.5, 62.1, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,18.36, 37.9, 61.7, 71.9, 36.3,,,,,,,,,,
,18.66, 38.3, 61.3, 61.7, 30.9,,,,,,,,,,
,18.96, 37.5, 62.1, 41.8, 21.1,,,,,,,,,,
,19.26, 19.9, 80.1, 29.3, 14.5,,,,,,,,,,
,19.56, 14.8, 85.2, 19.1, 9.4,,,,,,,,,,
,19.86, 14.5, 85.2, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
mistä se voi johtua??
kun ei sitä tee kuin ajaessa/käydessä?+?
kaasuläppä toimii moitteetta kun auto on sammuksissa. ei anna nollia
group 62 luettu ja loki seuraavanlainen:
,Duty Cycle,Duty Cycle,Duty Cycle,Duty Cycle,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, %, %, %, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.27, 10.9, 89.1, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,0.57, 11.7, 88.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,0.86, 12.1, 87.9, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,1.17, 12.9, 86.7, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,1.47, 16.0, 83.6, 23.0, 11.3,,,,,,,,,,
,1.76, 23.0, 76.6, 35.2, 17.6,,,,,,,,,,
,2.07, 19.1, 80.5, 34.0, 16.8,,,,,,,,,,
,2.37, 17.6, 82.0, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,2.70, 18.8, 81.3, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,3.07, 29.3, 70.3, 35.9, 18.0,,,,,,,,,,
,3.36, 25.4, 74.6, 37.1, 18.8,,,,,,,,,,
,3.67, 27.7, 71.9, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,3.97, 25.0, 75.0, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,4.26, 28.9, 70.7, 39.5, 19.5,,,,,,,,,,
,4.57, 23.4, 71.1, 39.1, 19.5,,,,,,,,,,
,4.86, 19.5, 80.5, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.16, 14.8, 85.2, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.47, 13.7, 85.9, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,5.76, 13.3, 86.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,6.06, 21.9, 78.1, 30.5, 15.2,,,,,,,,,,
,6.36, 20.7, 78.9, 32.0, 16.0,,,,,,,,,,
,6.66, 15.2, 84.4, 24.6, 12.1,,,,,,,,,,
,6.97, 12.9, 86.7, 19.1, 9.4,,,,,,,,,,
,7.25, 12.1, 87.9, 18.8, 9.4,,,,,,,,,,
,7.56, 12.1, 87.5, 18.8, 9.4,,,,,,,,,,
,7.86, 14.1, 85.9, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.16, 13.7, 85.9, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.46, 12.9, 86.7, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,8.76, 11.7, 88.3, 19.5, 9.8,,,,,,,,,,
,9.06, 12.9, 87.1, 19.5, 9.8,,,,,,,,,,
,9.36, 13.7, 86.3, 19.9, 9.8,,,,,,,,,,
,9.66, 16.8, 83.2, 25.4, 12.5,,,,,,,,,,
,9.95, 16.8, 83.2, 27.0, 13.3,,,,,,,,,,
,10.27, 16.4, 83.6, 27.7, 13.7,,,,,,,,,,
,10.56, 18.4, 81.6, 30.9, 15.6,,,,,,,,,,
,10.86, 0.0, 77.3, 36.7, 18.4,,,,,,,,,,<==0.0
,11.16, 0.0, 72.7, 39.5, 19.5,,,,,,,,,,<==0.0
,11.46, 33.2, 66.4, 41.4, 20.7,,,,,,,,,,
,11.76, 48.0, 51.6, 50.0, 25.0,,,,,,,,,,
,12.06, 0.0, 61.3, 60.2, 30.1,,,,,,,,,,<== näillä riveillä virheitä
,12.36, 0.0, 62.9, 68.8, 34.4,,,,,,,,,,<==signaali puuttuu ja aiheuttaa epc valon syttymisen
,12.67, 0.0, 61.7, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,<== ja vika koodit
,12.96, 36.7, 62.5, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,13.26, 34.0, 66.0, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,13.56, 31.6, 68.4, 68.4, 34.4,,,,,,,,,,
,13.86, 29.3, 68.8, 60.2, 30.5,,,,,,,,,,
,14.16, 30.5, 69.1, 52.3, 26.2,,,,,,,,,,
,14.47, 21.1, 69.5, 41.8, 21.1,,,,,,,,,,
,14.76, 19.9, 80.1, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.05, 16.0, 84.0, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.36, 15.2, 84.4, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.66, 14.5, 85.5, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,15.96, 13.7, 86.3, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
,16.25, 17.6, 82.4, 28.5, 14.1,,,,,,,,,,
,16.55, 27.3, 72.3, 40.6, 20.3,,,,,,,,,,
,16.86, 37.5, 62.1, 60.9, 30.5,,,,,,,,,,
,17.16, 35.9, 63.7, 75.8, 37.9,,,,,,,,,,
,17.45, 36.7, 62.9, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,17.76, 37.1, 62.5, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,18.06, 37.5, 62.1, 77.3, 38.7,,,,,,,,,,
,18.36, 37.9, 61.7, 71.9, 36.3,,,,,,,,,,
,18.66, 38.3, 61.3, 61.7, 30.9,,,,,,,,,,
,18.96, 37.5, 62.1, 41.8, 21.1,,,,,,,,,,
,19.26, 19.9, 80.1, 29.3, 14.5,,,,,,,,,,
,19.56, 14.8, 85.2, 19.1, 9.4,,,,,,,,,,
,19.86, 14.5, 85.2, 14.1, 7.0,,,,,,,,,,
mistä se voi johtua??
kun ei sitä tee kuin ajaessa/käydessä?+?
kaasuläppä toimii moitteetta kun auto on sammuksissa. ei anna nollia
Oliko nuissa logeissa ajotilanteet minkälaiset? Eli oliko tilanne se että kiihdytitkö kun tuli "erroria"? Itsellä ainakin tämän pähkimisen jälkeen tuntuisi että vika olisi liittimissä, johtosarjassa tai ECU:ssa.
Liittimet on vielä helppo tsekata kontakticleanerilla läpi, mutta sitten voisin jo itse olla melko valmis sinne merkkiliikkeeseen viemään autoa. Jos ei varsinaiseen vianhakuun vaan vaikka tsekkaamaan ECU:n ohjelmistolle päivitykset jos vika olisi siellä biteissä.
Luulisin että järkevä mekaanikko kuuntelisi myös omatoimisen korjaajan tekemät temput jos asiakaspalvelualttiutta löytyy.
Liittimet on vielä helppo tsekata kontakticleanerilla läpi, mutta sitten voisin jo itse olla melko valmis sinne merkkiliikkeeseen viemään autoa. Jos ei varsinaiseen vianhakuun vaan vaikka tsekkaamaan ECU:n ohjelmistolle päivitykset jos vika olisi siellä biteissä.
Luulisin että järkevä mekaanikko kuuntelisi myös omatoimisen korjaajan tekemät temput jos asiakaspalvelualttiutta löytyy.
Juu, ei mitään. Tympäsi tuo itsekin aikanaan hakata päätä seinään ennen vag-comia oman pirssin nykimisen kanssa. Sitten kun sai laskettua 1+1=2 kun tajusi ettei se nykiminen välttämättä johdukkaan vain tulpista ja puolista vaan EGR:stä ja kaasuläpästä oli valaistus melkoinen.
Nyt vaan rima on noussut hieman korkeammalle "ammattiapuun" turvautumisen kanssa, kun luulee tietävänsä että lähes kaiken näkee läppärin ja kaapelin kanssa. Jospa homma selviäisi siellä viimeistään ECU:n softapäivityksellä ettei tarvisi alkaa uusimaan koko boksia. Uskoisin ettei ole halpa se...
Nyt vaan rima on noussut hieman korkeammalle "ammattiapuun" turvautumisen kanssa, kun luulee tietävänsä että lähes kaiken näkee läppärin ja kaapelin kanssa. Jospa homma selviäisi siellä viimeistään ECU:n softapäivityksellä ettei tarvisi alkaa uusimaan koko boksia. Uskoisin ettei ole halpa se...
Pikkasen eri malli, mutts tuubista löysin kaiketi R32 läpän sopeutuksen. http://www.youtube.com/watch?v=DsI8tKgf ... XDxX26ywJM
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 4.5.2010 20:52
BCB koneessa taistelin pitkään samanlaisten ongelmien kanssa kunnes huomasin, että akun päällä oleville peltisulakkeille akun +navalta tulevan syöttöjohdon kiinnitysmutteri oli löysällä. Siis mutteri on akun + navassa. Syöttöjännite läppäkotelolle pätki sen verran että vikakoodiksi tuli esim. epäuskottava signaali imusarjan alipaineanturilta. Läppää sai myös sopeuttaa jatkuvasti kun moottori sammuili ja tyhjäkäynti meni epätasaiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa