3b passat ohjaustehostimen putkista

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

3b passat ohjaustehostimen putkista

ViestiKirjoittaja santikko » 4.4.2010 19:17

mistä noita saa, mistä kannattaa ostaa? mihin hintaan tollasen saisi teetettyä hytikka liikkeessä? omassa vuotaa säiliöltä suoraan ohjausvaihteelle menevä letku.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.4.2010 19:25

Eikös se ole paineeton öljyn paluuletku? Siihenhän sitten käy melkein mikä tahansa "puutarhaletku"...

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 4.4.2010 19:32

niihän tuo muuten taitaapi olla. sen ku katkasis metalliputken kohalta niin jäis se banjo, siitä vaan uutta letkua jatkoks... mutta kuinka hitossa se on alkanu vuotaan. tiputtaa runkopalkin päälle...

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 4.4.2010 20:19

Osta öljyn kestävää letkua.
Vältä tiukkoja mutkia tai käytä putki käyriä.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 6.4.2010 17:09

Täällä vuotaa myös Passatissa ohjaustehostimen öljyä. Aluksi luulin että vaihtamani hajottamolta hankittu ohjausvaihde valskaa, mutta tarkemmin syynättyäni huomasin että vuotaa jostain säiliön vierestä. Ilmeisesti sama letku on kyseessä. Kerroppas sitten minkälaisen patentin tuohon kehitit, jos sen itsekin jossain välissä ehtisi korjaamaan...

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 8.4.2010 12:06

Säiliön alla olevassa letkuliitoksessa on sellainen "kieli" vahvistamassa sitä vähän matkaa ennen itse oikeaa liitoskohtaa - jos letku on laitettu liian pitkälle, voi se vuotaa suoraan tuosta liitoksen kohdasta vaikka klemmari olisi tiukalla. Tuo kohta kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa letkuja vaihtelemaan.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 8.4.2010 13:02

Säiliön alla olevassa letkuliitoksessa on sellainen "kieli" vahvistamassa sitä vähän matkaa ennen itse oikeaa liitoskohtaa - jos letku on laitettu liian pitkälle, voi se vuotaa suoraan tuosta liitoksen kohdasta vaikka klemmari olisi tiukalla. Tuo kohta kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa letkuja vaihtelemaan.


Omassa oli juuri tuo liitos mistä vuosi, laitoin letkun oikealle kohdalle ohjaustehostimen öljynvaihdon yhteydessä, enää ei ole herunut eikä ole letkut sotkussa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa