golf 2 vetonivelen suojakumi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

golf 2 vetonivelen suojakumi

ViestiKirjoittaja golffari423 » 2.4.2010 22:06

moro. huomasin tossa renkaanvaihdon yhteydessä että oikeanpuoleisen vetarin sisempi suojakumi on rikki. onko paha homma vaihtaa ite?

kannattaako vaihtaa koko nivel, vai pelkkä suojakumi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.4.2010 22:28

Onhan se jonkin verran vaivalloinen homma. Ei vaadi muita ihmeempiä työkaluja kuin mitä vetoakselin mutteri pitäis saada johonkin 300 Nm kireyteen. Ja ensin tietysti aukikin...

Sisempään vetoakselin laippaan kannattaa valmiiksi käydä hakemassa uudet pultit (M8x48) kun ne vanhat XZN-kantaiset menee kumminkin pyöreäksi. Siinä tapauksessa ne saa pienehköillä putkipihdeillä auki.

Kannattaa käydä kirjastossa vilkaisemassa korjausmanuaalia jos arveluttaa.

Kysy myös alkuperäisosan hintaa jos sulle varaosaliikkeestä tyrkytetään jotan nimetöntä osaa. Muistelen että alkuperäinen olisi kovinkin siedettävänhintainen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 2.4.2010 23:07

Eikös tuon saa vaihdettua ilman vetarin irrotustakin, näin ainakin muistelisin? Säästäis vaan ylimääräistä hommaa kun ei tarvisi napamutterin kanssa punnertaa ollenkaan.

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 4.4.2010 1:54

tyhmä kysymys mutta onko ZXN sama asia kuin torx?

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 4.4.2010 2:22

Ei... XZN on 12-kulmainen ns. tähtikanta

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 4.4.2010 8:33

KVG :D

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 25.5.2010 22:50

nyt on vihdoinki homma alotettu. onko muuten noi sisemmän vetarin xzn pultit jotain erikoisia lujuudeltaan? vai voinko vaihtaa sinne ihan tavalliset kuusiokolot?

pitäisi samalla vaihtaa tuo etupyöränlaakeri, onko tuo edes mahdollista ilman prässiä? eli lähteekö laakeri ihan lyömällä irti?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.5.2010 0:00

Ite laitoin 10.9 -lujuiset kun vanhatkin näytti mustiksi eloksoiduilta vihjaten lujempaan materiaaliin.

Ei oo paljoa hinnassa eroa kummat laitat joten ota lujemmat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa