eli vertailussa 020 ja 02a laatikot ( ja muut jotka käyvät 16v gti:hin). mikä paras laatikko? välityksiltään/kestävyydeltään ? kiitoksia vastauksista... Suositelkaa jos on laatikoita tallin nurkissa
- Toni
kumpi parempi laatikko g2 16v gti:hin
Valvoja: ffp jäsenet
eikös 020 ole lähinnä laatikon tyyppi ja gti 16V alkuperäisen laatikon tunnus 2Y. noita 020 laatikoitahan löytyy pitkä rivi eri kirjainyhdistelmillä joilla mm se välitys selviää.
ja eikös 02A ole sit vaijerikäyttöinen laatikko jo? mutta menee kait kuitenkin ehkä sen saman 1,8 lohkon jatkeeksi, riippuen sit mitkä vetarilaipat on mukana yms. erot.
vai oonko kovinkinpihalla noista mut tämmöinen kuva jäänyt kun jotain moisia pyöritellyt tallin lattiallakin.
ja eikös 02A ole sit vaijerikäyttöinen laatikko jo? mutta menee kait kuitenkin ehkä sen saman 1,8 lohkon jatkeeksi, riippuen sit mitkä vetarilaipat on mukana yms. erot.
vai oonko kovinkinpihalla noista mut tämmöinen kuva jäänyt kun jotain moisia pyöritellyt tallin lattiallakin.
02A kestää viritetyn koneen yhteydessä selvästi paremmin kuin 020.
Toisaalta sen asentaminen vaatii poljinasetelman, kytkinsylinterit säiliöineen ja letkuineen, vaihdekepin vaijereineen ja pääsylinteri(e)n kiinnitysraudan 02A:lla alunperin varustetusta autosta. Lisäksi ei tarvitse tehdä muuta kuin porata reikä pääsylinterin läpivientiä varten tulipeltiin. Homma on periaatteessa helppo, mutta aikaa se vie.
Sekä 020:aa että 02A:ta on tehty lukuisilla eri välityksillä. Makuasia mikä on paras, toki moottorin käyttökelpoinen kierrosalue vaikuttaa tässä paljon. Vaihteiston koodi, jolla myös välitys selviää, löytyy 020:ssa kytkinkopan alimmasta kohdasta, 02A:ssa laatikon yläpuolelta, siirtäjätornista etuoikealla kuskin paikalta katsottuna.
Koodi sitten googleen ja avot, tietää välitykset.
Toisaalta sen asentaminen vaatii poljinasetelman, kytkinsylinterit säiliöineen ja letkuineen, vaihdekepin vaijereineen ja pääsylinteri(e)n kiinnitysraudan 02A:lla alunperin varustetusta autosta. Lisäksi ei tarvitse tehdä muuta kuin porata reikä pääsylinterin läpivientiä varten tulipeltiin. Homma on periaatteessa helppo, mutta aikaa se vie.
Sekä 020:aa että 02A:ta on tehty lukuisilla eri välityksillä. Makuasia mikä on paras, toki moottorin käyttökelpoinen kierrosalue vaikuttaa tässä paljon. Vaihteiston koodi, jolla myös välitys selviää, löytyy 020:ssa kytkinkopan alimmasta kohdasta, 02A:ssa laatikon yläpuolelta, siirtäjätornista etuoikealla kuskin paikalta katsottuna.
Koodi sitten googleen ja avot, tietää välitykset.
Jos bensansäästö ei ole päällimmäisenä mielessä niin 020 laatikoista FD:tä parempaa tuskin kiihdyttelyyn löytyy. 3.89 perävälitys yhdistettynä tavallista GTI-lootaa lyhyempään viitoseen takaa hauskan tuntuman, velipojalla tuommoinen KR:n kaverina ykkösGTIssä :D Huono puoli on harvinaisuus, FD kun lienee ollut viimeisten 1.6 ykkös-GTI-Golfien varuste. 2H:sta löytyy samat välitykset ja ilmeisesti vielä tiuhempi perä, 3.94 mutta tuommoista ei ole vielä vastaan tullut. Tiedä sitten kuinka kestävät kakkosessa 16v kanssa jos konetta on vielä piristetty.
AEN:ää löytyy Gt-Golfeista, sama loota lienee perus 8v GTI:ssä, 2Y:stä (GTI 16v) löytyy samat välitykset kuin FD/2H mutta perä normi 3.67, tuossahan on sitten se paksu kytkinakseli. Lieneekö sisuskalujakin vahvistettu?
AEN:ää löytyy Gt-Golfeista, sama loota lienee perus 8v GTI:ssä, 2Y:stä (GTI 16v) löytyy samat välitykset kuin FD/2H mutta perä normi 3.67, tuossahan on sitten se paksu kytkinakseli. Lieneekö sisuskalujakin vahvistettu?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
eikös se tuntuma yleensä ainakin 020 laatikon ollessa kyseessä aiheudu vaihdevivustoista tai siis niiden kuluneisuudesta eikä niinkään laatikon vika.
toki sit 020 löytyy helposti se painotanko jotta pykälä lupsahtaa ikäänkuin päälle ja vaihdevälin lyhennyskin on kohtuu helppo tehdä.
toki vaijerilliset on aina vaijerillisia. mutta muutokset monesti hankalempi toteuttaa sinne sit.
toki sit 020 löytyy helposti se painotanko jotta pykälä lupsahtaa ikäänkuin päälle ja vaihdevälin lyhennyskin on kohtuu helppo tehdä.
toki vaijerilliset on aina vaijerillisia. mutta muutokset monesti hankalempi toteuttaa sinne sit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa