Vento tööttäilee itekseen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

Vento tööttäilee itekseen

ViestiKirjoittaja xniko » 30.3.2010 14:45

Hakua koitettu ja löytyikin juttua ei toimivasta äänimerkistä, tällä kun vaikuttaa olevan ihan oma elämä niin ajattelin uuden topicin laittaa..
Eli siis pari viikkoa sitten alko töötti huutamaan millon sattuu. "Ratkaisin" ongelman ja nakkasin äänimerkin sulakkeen menemään. Mutta nyt sitte aamulla ja töistä tullessa siellä raksuttaa joku rele kokoajan. Eihän tuota jaksa kuunnella.. Vilkunviiksi vissiin liittyy jotenkin asiaan, kun sitä painaa eteenpäin niin hiljenee? Sama jos rattia vetää johonkin päin niin hiljaa tuntuis olevan.
Vilkkuviiksi systeemi ekana vaihtoon? Vai saako sen raksuttavan releen sieltä pois otettua, et olis hiljaa.. Sekin kelpaa korjaukseksi :D
Kyseessä siis -97vm auto ja bagilla.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 30.3.2010 14:47

Kunhan muistat että äänimerkki pitää toimia katsastuksen yhteydessä.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 30.3.2010 14:52

Juu kyllä on tiedossa, vento vasta leimattu ja tuskin on mun murhe enää tuota leimata seuraavaa kertaa. Alkaa vähän siltä tuntua.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 30.3.2010 14:57

Mulla joskus Kehä 1:n aamuruuhkassa T4 portteri päätti kans ryhtyä tööttäilemään liikenteen jouduttamiseksi. Auto sivuun ja sulake veks.
Iltasella sitten tutkin asiaa ja ratin ja airbagin välistä, töötin kontaktipinnoilta löytyi 2eur kolikko.
Kolikko pois ja eipä enään tööttäillyt.
Eli yksinkertaisimmillaan kyse on rahasta :)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 30.3.2010 15:58

No tässä ei ongelmana varmaankaan ole raha :) Tai no on sinällään, ettei tuohon enää mielellään laittais euroakaan ylimäärästä.
Pitäis kai tuo nyt sitten jaksaa purkaa joskus kun kerkee. Mites tuon bagin kanssa, akun napa irti ja hetki odotella ettei se tuu silmille?
Tai osaisko joku neuvoa missä se töötin rele sijaitsee?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.3.2010 16:18

Vika mitä luultavimmin on siinä ratissa. Voi ottaa joku liitin ratin paljaaseen metallirunkoonkin kiinni, ja aiheuttaa hallitsemattoman tööttäilyn. Toinen vikapaikka on ne painikkeiden liuskat.

Oletko laittanut merkille missä tilanteessa alkaa soimaan? Tärinästä, ratin kääntelystä jne?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 30.3.2010 17:03

Silloin aikasemmin, kun ei koko aikaa yrittänyt vielä tööttäillä, niin ratti käännetteässä sekä kun painoi rattia lujempaa johonkin suuntaan. Nyt vähän vaikee sanoa kun rele raksuttaa kokoajan oikeastaan kun auto käynnissä.
Kauanko pitää antaa olla rauhassa tuon akun navan irrottamisen jälkeen? Ettei se pussi paukahda..

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 30.3.2010 17:43

^ jotkut sanoo että puol tuntia -tunti akunkengät irti, jotkut taas sanoo että ei tarvii edes ottaa irti ja jotkut pitää yön yli :D

Mulla ainakin toiminut että akunkengät irti ja joku puolen tunnin odottelu, sit alkanu vaan purkamaan eikä oo vielä bäggiä silmille tullu :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.3.2010 19:56

Itse taas olen samantien irroitellut bägit yms. Joskus jopa akun kenkä paikoillaan. Eikä ole kukaan/mikään lauennut. Kukin tyylillään, kait mulla on ollu vain tuuria.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 30.3.2010 23:06

Itse en ole kuullutkaan tuollaisista kikoista. Aina ihan sähköt kytkettynä ratti irti :-D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.3.2010 23:19

Aina ihan sähköt kytkettynä ratti irti
Ei kai nyt virta-avain II asennossa kumminkaan?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 30.3.2010 23:23

tottakai pitää auton olla käynnissä airbagillisen ratin olleessa kyseessä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa