Passat 3B ohajsuvaihteen kiristys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 21.2.2008 8:52
Passat 3B ohajsuvaihteen kiristys
Pitäisi saada välys pois ohjauksesta, joten tapahtuuko kiristys siitä alhaalla olevasta messinkimutterista jonko kehä näyttää asteikolta?
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 21.2.2008 8:52
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 21.2.2008 8:52
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 21.2.2008 8:52
Kokemusta on A4 B5 ohjausvaihteen vaihdosta. Eli keula ylös, renkaat ja tukivarret, tolpat pois edestä. Tän jälkeen ohjaustehostajan nesteet pois. Sit seuraavaksi pitää rattiputki irroittaa ohjausvaihteesta pois, kiinnityskohta löytyy jalkatilasta, polkimien takaa. Pultti on torx, kokoa en muista.
Sit itse tanko oli ainakin A4:ssa pohjasta muistaakseni yhdellä ja konehuoneen puolelta kahdella tähtipää pultilla kiinni, ne irti. Sen jälkeen kannattaa tankoa siirtää sen verran että saa ohjaustehostajan letkut irti, näihin kannattaa sit vaihtaa kupariprikat uusiin ettei vuoda jälkeenpäin. Letkut kun on irti niin tangon voi vetää kuskin puolelta ulos. Helpomi kaverin kanssa.
Kasaus sit päinvastaisessa järjestyksessä, letkut kannattaa laittaa ensin kiinni, koska tilaa ei ole muuten niitä laittaa. Mitään erikoisempia työkaluja ei tarttee, perushylsysarja, torx, tunkki, pukit (nosturi parempi), kupariprikat letkuihin, uudet nesteet. Aikaa,hermoja ja asennusolutta
Sit itse tanko oli ainakin A4:ssa pohjasta muistaakseni yhdellä ja konehuoneen puolelta kahdella tähtipää pultilla kiinni, ne irti. Sen jälkeen kannattaa tankoa siirtää sen verran että saa ohjaustehostajan letkut irti, näihin kannattaa sit vaihtaa kupariprikat uusiin ettei vuoda jälkeenpäin. Letkut kun on irti niin tangon voi vetää kuskin puolelta ulos. Helpomi kaverin kanssa.
Kasaus sit päinvastaisessa järjestyksessä, letkut kannattaa laittaa ensin kiinni, koska tilaa ei ole muuten niitä laittaa. Mitään erikoisempia työkaluja ei tarttee, perushylsysarja, torx, tunkki, pukit (nosturi parempi), kupariprikat letkuihin, uudet nesteet. Aikaa,hermoja ja asennusolutta
Itse vaihdoin ihan ulkona taivasalla tuon. Menihän siinä noin päivä, 10-12h. Ei tarvinut noin paljon purkaa, mitä tuossa ylempänä A4:ssa oli pitänyt. Raidetangonpäät, pultit akun alta ja letkut irti. Lisäksi rattiakseli. Sitten vasemmalta vedät todella ahtaasta välistä ulos koko hammastangon. Siinäpä se. Hae Alfamerin korjausopas kirjastosta. Helpottaa paljon.
Tuota noin.. Nyt löytys vihdoin ja viimein uus ohjausvaihde hyllystä ja se pitäs sitten alkaa vaihtamaan, mut mietityttää sellanen, ku on tuolla vuotavalla tullu ajeltua jo jonkun aikaa ja sinne säiliöön on tullu liruteltua välillä teboilin ohjaustehostin nestettä ja välillä vagin omaa ihan vaan siitä syystä ku se valuu pihalle aikasta nopsaan, ni aattelin et samakai se tässä vaiheessa mitä sinne laittaa ku vaihtoon menossa kuitenkin. Ni sit pumppukin on välillä päässy pyörimään pieniä aikoja aika vähällä öljyllä ja sit tuolla "väärällä" teboilin öljyllä, et uskallanko vaihtaa uuden ohjausvaihteen ja käyttää silti tuota vanhaa pumppua, jos sen vaan putsais siitä teboilin paskasta? Tarkotus on kyllä vaihtaa pumppukin jossain vaiheessa ku laakerissa tuntuu hiukka väljää, mut nyt ei budjetti sitä salli...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa