Golf IV jarruongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Bulldogs87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 16.5.2006 18:18

Golf IV jarruongelma

ViestiKirjoittaja Bulldogs87 » 19.3.2010 7:54

Vaihdoin jarrupalat Golfin etupäähän, nyt tekee joskus niin että kun jarruttaa niin tulee ajotietokoneeseen STOP ja piippaa kolme kertaa. Joskus menee pari päivää ilman ongelmia ja taas välillä huutaa koko ajan! Jarrunesteet tarkastettu ja on maxissa!
VAG-COM ei löydä mitään...
Onko kenelläkään tietoa että mistä voi johtua? Meni kuitenkin katsastuksesta läpi ilman ongelmia.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 19.3.2010 12:27

Eikös noissakin ole jonkunnäköinen sensori jarrunesteen tasolle, jos niin viallinen / hapettunut / huono kontakti tms?

Et sano minkäikäinen auto tai mikä moottori, ilmeisesti kuitenkin ~2000+. Joissain malleissa on jarrupalojen kuluneisuustunnistin ja jos sen piuha on irti tai jarrupaloissa ei ole ollenkaan tunnistimia niin voisi aiheuttaa tätä?

Bulldogs87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 16.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja Bulldogs87 » 19.3.2010 12:59

Joo elikkä auto on -02 ja 1.6 bensa... Ja tuossa tosiaan on nuo tunnistimet, ja töpselit on kiinni! Palat vaihdoin juuri sen takia kun ilmoitti: check brakepads. Jarruneste säiliöön menevä töpseli irrotettu ja putsattu mutta ei auttanut. Ja tuo ongelma tulee vain silloin kun jarruttaa!

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 19.3.2010 18:13

Kun vaihdoit palat niin olivatko kuluneet niin paljon että antoivat "hälytyksen?"
Saattaa olla myös johto poikki/murtunut jonka vuoksi nyt hälyttää.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 19.3.2010 19:33

Jos vanha pala on tallella, niin siitähän voi mitata: eli jos liittimen pinnien välillä on yhteys, pala ei anna varoitusta.

Ja tuossa tosiaan on nuo tunnistimet, ja töpselit on kiinni!

Molemmilla puolilla kun puhut monikoissa?

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 20.3.2010 17:34

itsellä oli tunnistimen johto jäänyt löysään alustan vaihdon yhteydessä ja hinkannut vanteen sisäreunaan.. seurauksena oli johdon katkeaminen ja jatkuva (etenkin sateella) Check Brakepads ja ABS Fault hälytys, kun auton käynnisti uudelleen niin saattoi absit olla parin jarrutuksen ajan kunnossa ja sitten alkoi taas hälyttämään. Korjasin johdon ja sen jälkeen pelannut kunnolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa