mitä sr tarkoittaa golf iv?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

mitä sr tarkoittaa golf iv?

ViestiKirjoittaja rilahtija » 18.3.2010 16:01

eli kun en ole muualta löytänyt vastausta ajattelin kysyä mitä tuo SR merkintä tarkoittaa golf iv 1.6 koneessa?

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 18.3.2010 17:02

Olisko Saugrohr?

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

ViestiKirjoittaja rilahtija » 18.3.2010 18:42

niin sr tarkoittaa SaugRohr eli suck pipe, mutta miten se sitten käytännössä ilmenee? Tai miten se eroaa tuohon norm. 1.6 koneeseen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.3.2010 19:03

Pirun hämärän näköinen imusarja ainakin siinä SR-koneessa. Olisko ainakin suurin ero siinä?

Tuossa tuo SR-padan imusarja. "Normaalin" 1.6 koneen sarjassa kaasuläppä on pystyssä (osoittaa venttiilikopan takanurkan kohdalla ylöspäin) ja sarja on huomattavasti lyhyempi.

Edit: Niin, leikkaa aivot vähän myöhässä, mutta kuitenkin. Oisko se "SR" eli imuputki sitten vaikka viitannut siihen, että SR-koneessa tosiaankin on imuputki ja erillinen ilmanputsarikotelo? Siinä ns. "normaalissa" koneessahan ilmanputsari on integroitu koneen suojamuoviin ja "saugrohria" ei näin ollen ole.

Kas näin: CLICK

Edit2: Onko noissa "perus" 1.6 ja SR koneissa vielä kannen virtaussuuntakin eri?
SR-padassa tulee imusarja kuitenkin kiinni etupuolelle konetta:

SR: http://img.mercadolivre.com.br/jm/img?s ... 30.jpg&v=O

Ja normaalissa on imusarja kokonaisuudessaan koneen takapuolella:

Normi: http://img.mercadolivre.com.br/jm/img?s ... 55.jpg&v=O

Erikoista, erikoista. Kaikkea sitä oppii, kun googlettelee hetken. Ei ole oikeastaan ennen tullutkaan aiheeseen perehdyttyä. :)

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.3.2010 19:25

SR koneessa on imusarjassa läpät kun vaikuttaa virtaukseen.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 18.3.2010 21:13

Tuo "SR" kone on iänvanhaan konstruktioon perustuva 8v motti siinä missä nuo Mak383:n mainitsevat "perusmyllyt" on 2000-luvun suunnittelua edustavia 16v koneita. Hengityssuunta on vaihtunut kun kone uusiutui tuon 16v designin korvatessa 8v myllyt 2001 mallivuoteen mentäessä. Automaateissa tuo 8v moottori oli pidempään.

Sitten vielä tuota 16v konetta on saanut koneen päälle tulevalla ilmansuodattimella varustettuna että erikseen putken päässä olevana esim AUS-moottorissa.

Olisiko tuossa SR koneessa nimen pohjana sitten jonkinmalliseen läppärunkohommaan etäisesti liittyvä juttu vai mikä. Sitä ei osaa meikäläinen sanoa. Imusarja tosiaan on kuitenkin aika liki jotain "tuningsarjoja" idealtaan.

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 18.3.2010 21:36

Eikös tuo perustu samaan kuin Opeleiden "twinport" meininki...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa