Golf 3 Cabrioletiin alustasarjaa hankkimassa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

Golf 3 Cabrioletiin alustasarjaa hankkimassa

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 14.3.2010 21:40

Olen kyllä selaillut vanhoja ketjuja G3 alustasarjoista, mutta perustetaanpa tälle kuitenkin oma tuoreempi ketju päivitetympiä suosituksia varten: Tarkoitus on siis hankkia Golf 3 Cabrioletiin alustasarja. Auto olisi tarkoitus saada mahdollisimman tonttiin 17" vanteiden kera (ne tulee hankittua alustasarjan jälkeen vähänkuin alustasarjan ehdoilla ;) ja hintaluokka voisi olla max 400e luokkaa, eli mikähän olisi tähän hintaluokkaan mahd. pitkäikäinen setti ?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.3.2010 18:49

Luulis ny tästä aiheesta löytyvän juttua moneen kertaan, eiköhän se säädettävä ole se paras juttu tontitukseen.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.3.2010 19:48

Kyllä, mutta tähän budjettiin ja mahd. alas tontitukseen nimenomaan haluan vain keskittymistä tässä ketjussa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.3.2010 19:55

tuntuis tuon jom coileilla saavan venton kohtuullisen tonttiin. apujouset paikallaan ja eessä säätöjä 3-4senttiä ja takana 5-6senttiä jäljellä. eli kyllä se vaikuttais tippuvan niin paljon että joutuu runkopalkkeja muokkaan jos haluaa saaha tarpeeksi alas. tosin uskon että 17" ottaa kaariin sun muuhun ensin kiinni ennen ku säätövara loppuu

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.3.2010 20:22

Lähinnä Jomin coileja itsekin tullut ajateltua (http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=534) <- loppuukoohan noista säätövara ennenkuin 17" vanne tulee vastaan ? Mitä muita merkkejä tässä hintaluokassa kannattaisi harkita ?

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 16.3.2010 16:34

Ite ruuvasin pari kuukautta sitte omaan avoon jomin säädettävän satsin, ja ongelma ei ollu tosiaankaan saada tonttiin. mutta jos haluaiski yhtäkkiä saada auton vain -30mm madallukselle niin se ois ongelma :D

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 16.3.2010 22:27

Ringali, samanlaisen kuin yllä oleva kyseessä ? :) Ei kuulema ole ihan pitkäikäisintä kuitenkaan pitää kokoajan ihan maximimadalluksella näita säädettäviä niin paljon vaikka sulla on tuota madallusta edessä & takana ?

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 17.3.2010 16:16

joo tuo sama setti. eikai jomilla samaan merkkiin ja malliin ookkaan ku yhtä sarjaa. kuulostaa vähä urbaanilegendalta tuo ettei ne tykkäis olla maksimissaan. toki ei mulla oo koskaan ollu tarvetta niin alas saada kun tykkään kuitenki ettei helmapellit raahaa maata. :D nyt oon yhellä toisella samanhintasella säädettävällä satsilla ajanu n 60tkm eikä ne oo vielä ollu moksiskaan. kesällä ne on ollu alempana ja talvena ylempänä. nii juu etkä sää pysty 17" noita niin alas säätämään muutenkaan mitä niisä ois varaa. (arvio)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 17.3.2010 20:15

Ok, välillä tuntuu että porukka tarkoittaa puheissaan samalta merkiltä montaakin eri mallia vaikka tarkoittaisikin yhtä ja samaa. Säädettävä setti kyllä tulee, pakko saada autoa sitten talveksi & tarvittaessa ylemmäs. Myös jotkut 16" BBS-kopiot saattavat tulla vanteiksi, saakohan tuolla Jomin setillä sitten niin alas että ottaisi niihin sitten kiinni ? Muistakin merkeistä kuin Jomeista kaipaisin kokemuksia vaikka olenkin vahvasti nyt Jomin puolella. :)

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 17.3.2010 21:31

no täysin pohjiin en oo koskaan ees yrittäny laskea, mutta sillon kun asensin nuot niin heitin summassa noin 4cm kierteen alareunasta ylöspäin ja näillä säädöillä auto oli niin matala että katsoin paremmaks nostaa vielä 3cm. nyt on noin 2cm kaaren ja renkaan välissä tilaa ja normi hallitunkkia ei saa auton alle ilman että ajaa lankkujen päälle. hahmottele tuosta että saako matalaks. :D joo ja sori jossei mun selostuksesta ota selvää. ei tuon hintaluokan säädettävissä alustoissa mitää suuria eroja oo paitsi väri. mun mielestä.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 17.3.2010 21:57

Hyvin sai selvää, pitää tässä vielä lueskella niitä vanhempia aiheita tarkemmin ja jos sitä sitten alkaisi pistämään tilausta pystyyn.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.3.2010 22:01

Ainakin Octaviassa JOM oli niin kova että oli mielestäni todella ärsyttävä ajaa. Tietty jos sillä ei oo väliä niin sen voin kertoa että _tonttiin_ saa. Ajokelvottomaksi asti jopa. Ei pitäis tollasen mk3 erota alustaltaan kauheesti ocusta.
Viimeksi muokannut -tarzi-, 17.3.2010 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 17.3.2010 22:07

^ Tuosta Jomien jäykkyydestä tuntunut moni muukin valittaneen... Eikä kyllä kiinnosta mitenkään kivireeksi tuota vain mataluuden tähden muuttaa. :)

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 18.3.2010 15:50

nuo halvat on jäykkiä ja mitä on, että kyllähän muutaman satasen lisä uhrauksella saa jo FK.n mikä luulis olevan jo parempi. periaatteessahan jos sä haluat autos maksimi madallukselle nii sen on oltavaki jäykkä. muuta mielenkiinnolla odotellen mihin päädyt. :) niin juu, ja omien kokemuksien perusteella jomi ei oo silti niin jäykkä mikä se hiltrac mikälie. tosin alustat ollu eri autoissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa