3b passatti 1.8 hirvee bensa syöppö, miks?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

3b passatti 1.8 hirvee bensa syöppö, miks?

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 16.3.2010 11:03

Otsikon mukanen kysysmys eli miks 1.8 passatti vie 9,6L satasella tasases matka-ajos? onko kellään mitään näkemystä asiaan? kysyn nyt täällä ensin ennenkö vien 85e/h huoltoon... OBD:kään ei näytä mitään.

Edition
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.4.2006 14:54

ViestiKirjoittaja Edition » 16.3.2010 13:50

Ilmanputsari,tulpat,tosi karstainen putkisto,väljä kone,ilmamassa mittari,....kaikki tälläiset ainaki vaikuttaa kulutukseen

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 16.3.2010 14:08

ilma massa mittari vaihdettu, putsari pesty säännöllisesti ja tulpatkin säännöllisesti vaihdettu. toki koneella on ajettu jo 374tkm mutta ei se nyt niin paljoa vaikuta että se lisäisi kulutusta yli 2L sadalla... kai? putkistolle en kyllä ole tehnyt yhtään mitään sinä aikana kun on mulla ollut, mutta en kyllä siitä millään viittisi aloittaa vikaa etsiessä..

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.3.2010 14:25

Putsari pesty? Eli joku kartiovapari?

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 16.3.2010 18:44

ei kartio vaan orkkis kotelossa oleva nelis kanttinen vapari.

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57

ViestiKirjoittaja 1st » 16.3.2010 18:56

Lambda-anturi tulis ekana mieleen, jos kerran IMM on jo vaihdettu.. mutta toisaalta viallisen lambdan luulisi kyllä jättävän vikakoodin

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 16.3.2010 20:12

oho hups! tarkistin asian niin ilmamassa mittaria ei olekkaan vaihdettu vaan jotenkin sekotin lämpötila anturiin joka on vaihdettu... niin ja lambda näkyisi kyllä OBD:llä ja on ollu n. kymmeniä kertoja ko. koneessa kiinni...

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57

ViestiKirjoittaja 1st » 16.3.2010 23:24

Ilmamassamittaria jos olisi mahdollista kokeilla toista yksilöä, niin silleenhän senkin saisi selville onko siinä vika, sehän ei välttämättä anna vikakoodia, jos se toimii mitta-alueensa sisällä, mut näyttää silti väärää tietoa

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 17.3.2010 0:32

Viallinen termostaatti voi nostaa kulutusta melko radikaalisti, mutta ei aivan noin paljoa. Autolla on ajettu melko paljon, joten hankala lähteä antamaan mitään tarkkaa vastausta.

Alkuun nyt vaihtoon jos ei ole vaihdettu vähään aikaan (~30 tkm)

* Tulpat (sanoit että säännöllisesti vaihdettu muuta onko se säännöllisyys 2x koko auton elämän aikana tasasin kilometrivälein?) :)

* Termostaatti
* Ilmamassamittari
* Putkisto

Itsellä on tuo 1.8T 139tkm ajettu ja termostaatin on vaihtanut edellinen omistaja about 60tkm kohdalla. Tänä talvena ilmeni se, että lämpöjen nouseminen kesti normaalia pitempään, sekä matkanopeuksissa (90-110km/h) ei jaksanut lämmöt pysyä aivan 90 asteen tienoilla. Vaihdoin termostaatin ja kulutus tipahti about litran verran sataselle.

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 17.3.2010 7:51

tulpat vaihdettu aina öljyn vaihdon yhteydessä eli noin 10-15tkm välein ja termari 2kk sitten vaihdettu kun lämmöt eivät nousseet ollenkaan... mitähän vaan pasuunaan maksaa koko putkisto?

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57

ViestiKirjoittaja 1st » 17.3.2010 8:08

Katso esim www.motonet.fi Mut en kyllä usko että vika on itse putkistossa, katti korkeintaan tukossa, kun on noita kilsojakin jo aika paljon takana, mut sekin aika epätodennäköistä

Tosin jos putki on vaikka lytyssä jostain kohtaa, oletko ajanut missään silleen, että auto olisi saanut pohjakosketuksen ? Onko tää kulutus noussut kuinka nopeasti, vaiko vaan pikkuhiljaa ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.3.2010 8:13

Monesti putken tukkoisuuteen löytyy selitys hajonneesta katista - hajonneen katin rojut on siirtynyt putkessa taaksepäin tukkien äänenvaimentajan. Putken irti purkamalla ja ihmettelemällähän tuo selviää... Mites, jarrut ei varmaankaan laahaa? Jarrujen laahaaminen nimittäin näkyy aika selkeästi, etenkin maantiekulutuksessa.

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 17.3.2010 15:37

auto on ollut mulla vähä vajaa 3 vuotta ja aina oon moittinu että mielestäni liikaa vie mutta nyt kk sit tuli vasta eka kerran katottua paljonko oikeasti vie.. putkisto ei ole lintassa ja kattia oon koputellu mutta mitään ylimääräistä ei kuulu. jarrut ei laahaa, vuosi sitten täyd. jarruremppa levyt palat satulat sun muut vaihdettu..

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 17.3.2010 20:16

niin ja eikös toi IMM näkyis OBD:s ja katti vika näkyis päästöis...?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.3.2010 21:29

Ja eihän se katti enää kolise, jos rojut on takavaimentajassa. ;)

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 17.3.2010 21:56

niin aivan no ei se vika kumminkaan siinä ole...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.3.2010 21:59

Ei pidä luottaa noihin OBD hommiin liikaa. Ei tossa auta kuin kokeilla!Lambda ja juurikin ilmamäärämittari, vaiha alkuperäinen ilmansuodatin ym ym. Aika harva rikkinäinen ilmamäärämittari näkyy testereissä omien kokemusten perusteella.

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 17.3.2010 22:28

eikös vaparin pitäis tiputtaa bensan kulutusta...?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.3.2010 22:33

Ainakin myyntipuheissa....

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 17.3.2010 23:26

Onhan se pudottanu kun en itse pääse tuolla 1.8T quattrolla varmaan eläessäni alle 12/100km... MAFfeja kokeiltu kolmea, lambdoja vaihdeltu, putsareita kokeiltu ihan erityyppisiäkin jne.
Ääh, luovutan, se käy silti :-)

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 18.3.2010 16:06

eilen ajoin 1.8 20v koneisella octavialla matka ajoa 400km 80% moottoritiellä. Ajotietokone näytti 6,7 keskikulutukseksi jolloin oikea kulutus taitaa olla n.0,5-1l enemmän. eli kyllähän tuo 9,6 on vähän korkea lukema jos pitempiä matkoja ajelee.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 18.3.2010 17:05

eikös vaparin pitäis tiputtaa bensan kulutusta...?


Varmaan olis joka jampalla semmonen tai autossa jo valmiina tehtaalta lähtiessäkin. Tuskin VW:n päämäärä on tehdä paljon kuluttavaa autoa.

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 20.3.2010 0:49

no unohda nyt ne filtterit jo..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa