3b passatti 1.8 hirvee bensa syöppö, miks?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
3b passatti 1.8 hirvee bensa syöppö, miks?
Otsikon mukanen kysysmys eli miks 1.8 passatti vie 9,6L satasella tasases matka-ajos? onko kellään mitään näkemystä asiaan? kysyn nyt täällä ensin ennenkö vien 85e/h huoltoon... OBD:kään ei näytä mitään.
-
- -
ilma massa mittari vaihdettu, putsari pesty säännöllisesti ja tulpatkin säännöllisesti vaihdettu. toki koneella on ajettu jo 374tkm mutta ei se nyt niin paljoa vaikuta että se lisäisi kulutusta yli 2L sadalla... kai? putkistolle en kyllä ole tehnyt yhtään mitään sinä aikana kun on mulla ollut, mutta en kyllä siitä millään viittisi aloittaa vikaa etsiessä..
-
- -
-
- -
Viallinen termostaatti voi nostaa kulutusta melko radikaalisti, mutta ei aivan noin paljoa. Autolla on ajettu melko paljon, joten hankala lähteä antamaan mitään tarkkaa vastausta.
Alkuun nyt vaihtoon jos ei ole vaihdettu vähään aikaan (~30 tkm)
* Tulpat (sanoit että säännöllisesti vaihdettu muuta onko se säännöllisyys 2x koko auton elämän aikana tasasin kilometrivälein?) :)
* Termostaatti
* Ilmamassamittari
* Putkisto
Itsellä on tuo 1.8T 139tkm ajettu ja termostaatin on vaihtanut edellinen omistaja about 60tkm kohdalla. Tänä talvena ilmeni se, että lämpöjen nouseminen kesti normaalia pitempään, sekä matkanopeuksissa (90-110km/h) ei jaksanut lämmöt pysyä aivan 90 asteen tienoilla. Vaihdoin termostaatin ja kulutus tipahti about litran verran sataselle.
Alkuun nyt vaihtoon jos ei ole vaihdettu vähään aikaan (~30 tkm)
* Tulpat (sanoit että säännöllisesti vaihdettu muuta onko se säännöllisyys 2x koko auton elämän aikana tasasin kilometrivälein?) :)
* Termostaatti
* Ilmamassamittari
* Putkisto
Itsellä on tuo 1.8T 139tkm ajettu ja termostaatin on vaihtanut edellinen omistaja about 60tkm kohdalla. Tänä talvena ilmeni se, että lämpöjen nouseminen kesti normaalia pitempään, sekä matkanopeuksissa (90-110km/h) ei jaksanut lämmöt pysyä aivan 90 asteen tienoilla. Vaihdoin termostaatin ja kulutus tipahti about litran verran sataselle.
-
- -
Katso esim www.motonet.fi Mut en kyllä usko että vika on itse putkistossa, katti korkeintaan tukossa, kun on noita kilsojakin jo aika paljon takana, mut sekin aika epätodennäköistä
Tosin jos putki on vaikka lytyssä jostain kohtaa, oletko ajanut missään silleen, että auto olisi saanut pohjakosketuksen ? Onko tää kulutus noussut kuinka nopeasti, vaiko vaan pikkuhiljaa ?
Tosin jos putki on vaikka lytyssä jostain kohtaa, oletko ajanut missään silleen, että auto olisi saanut pohjakosketuksen ? Onko tää kulutus noussut kuinka nopeasti, vaiko vaan pikkuhiljaa ?
Monesti putken tukkoisuuteen löytyy selitys hajonneesta katista - hajonneen katin rojut on siirtynyt putkessa taaksepäin tukkien äänenvaimentajan. Putken irti purkamalla ja ihmettelemällähän tuo selviää... Mites, jarrut ei varmaankaan laahaa? Jarrujen laahaaminen nimittäin näkyy aika selkeästi, etenkin maantiekulutuksessa.
-
- -
auto on ollut mulla vähä vajaa 3 vuotta ja aina oon moittinu että mielestäni liikaa vie mutta nyt kk sit tuli vasta eka kerran katottua paljonko oikeasti vie.. putkisto ei ole lintassa ja kattia oon koputellu mutta mitään ylimääräistä ei kuulu. jarrut ei laahaa, vuosi sitten täyd. jarruremppa levyt palat satulat sun muut vaihdettu..
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”