1.9tdi jarrutehostin ja ahdot katoilee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

V-I-Z
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.1.2005 17:06

1.9tdi jarrutehostin ja ahdot katoilee

ViestiKirjoittaja V-I-Z » 15.3.2010 12:41

1.9tdi BXE: stä(Seat Leon) vähän väliä putoaa jarrutehostin pois pelistä ja samaan aikaan auto ei vedä kunnolla. Alipaine vialta tuntuu, mutta mitään vikakoodeja ei jää. Välillä siis toimii ok ja välillä ei. Mistenhän tuota vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Ei viitsisi uutta alipainepumppuakaan tuohon ensimmäiseksi ostaa jossei vika olekkaan siinä, kun kuitenkin jonkun satasen sekin maksaa.

J.R

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.3.2010 12:46

Alipaine putki sieltä on särki, siis se joka menee alipainepumpulta jarrutehostimelle. Kannattaa sitä vähän tarkastella niin vika löytyy.

ahtimen siivet kun säätyy alipaineella niin siinä syy tehojen hävikkiin

Migus
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.12.2005 9:18

ViestiKirjoittaja Migus » 15.3.2010 15:17

Mulla on 81kw AHF Octavia, ja samoja oireita. Joskus syksyllä alkoi ensin jarrut häviään, ts. poljin kovaksi parilla polkaisulla, ja taas hetken päästä toimii. Talvella huomattiin huoltomiehen kanssa, että alipainepumpun letkun "nysä" heiluu kovasi. Huoltomies teki pika-fiksin jollain mustalla töhnällä jota kutsui lakuksi. Sellaista purukumin tapaista. Jarrut alkoi (toistaiseksi) toimimaan.

Samoihin aikoihin jarruvian kanssa kone alkoi mennä limp-modeen. Laku-fiksi ei poistanut tätä ongelmaa. On käynyt kyllä mielessä, että näillä ongelmilla saattaa silti olla yhteys. Nyt kun luin tämän jutun niin on uskottava, että näin on.

Luin tämän ukormin tarinan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133

Koitan tehdä alipainepumpun lähtöön samanlaisen fiksin jollain silikonilla koska tämänhetkinen laku-fiksi ei vaikuta kovin varmalta ja epäilen että laku saattaa vuotaa. Tuohan ei ole kovin kuuma paikka, joten tuskin tarvitaan mitään erikois-silikonia?

Olen vaihtanut jo useimmat alipaineletkut uusiin, mutta vielä on muistaakseni tuo alipainepumpulta tehostimille menevä vaihtamatta (näyttää kyllä ehjältä), samoin N75:ltä turbolle menevä. Nuo molemmat lienee aika kriittisiä limpmoden kannalta. Turboon saa näkyvyyden vain alakautta joten tuon toisen letkun vaihto on hankalaa.

V-I-Z
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.1.2005 17:06

ViestiKirjoittaja V-I-Z » 16.3.2010 15:04

eerop: Olit oikeassa. Juurikin kyseisen letkun muovinen liitospää kokonaan poikki. Kiitän


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa