Ocu II RS - vakioalusta ja sopiva rengastus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

Ocu II RS - vakioalusta ja sopiva rengastus?

ViestiKirjoittaja joyster » 12.3.2010 14:01

Terve,

Kesärenkaat puuttuu nykyisestä kulkuneuvosta kokonaisuudessaan ja metsästys sopivista vanteista on ollut käynnissä jo pidemmän aikaa. On ainoastaan muutama vannemalli, jotka miellyttää silmää ja niiden löytämisessä käytettynä on ollut haasteita.

Mutta se, mikä askarruttaa mieltä on sopiva vanteiden ET. Se, että mikä vanne sopii milläkin ET:llä Ocun alle, riippuu käsittääkseni valmistajasta/mallista ja yksi vannevalmistajan edustaja pk-seudulla tällä viikolla sanoi, että autoissakin on yksilöllisiä eroja. Se mikä menee tuohon Ocuun ei välttämättä toimi kaverilla samanlaisessa autossa. Saattanee pitää paikkansa, jonkinlaiset toleranssithan noissakin on.

Auto on siis Ocu II Elegance, mutta se on varustettu RS:n vakioalustalla jo tehtaalla. Mittailin myös tämän topicin avustuksella omia lukemia pyöränkaaren ja keskiön välillä ja tulos päätyi 360-365 mm.

Koska tarkoituksenani ei ole
- tehdä maasturia eikä
- madaltaa enempää tätä yksilöä (joo, haluasisin, mutta saattaa lähteä vaihtoon tilantarpeen takia)
vannekooksi olisi 17" käsittääkseni järkevä vaihtoehto. Nykyiset talvialut ovat Skodan omat Pegasus 17" ET 54 7,5" & Nokia RSi 205/50/17 ja ne jää todella sisään. Mitä olen katsonut muiden laitteita, vakioalustalla & 18" palloilla RS muuttuu maasturiksi.

Kysymys ja pyyntö kuuluukin, mikä olisi sopiva ET lukema 17" vanteille, jotta vanteet tulisi sopivasti (/mahd. paljon) ulos ottamatta pyöränkaariin?
Voitteko muut RS:ien omistajat kommentoida millaisia rengastuksia teillä on, jos nyt kellään on noin pieniä kuin 17" ;) ?
Pyörisikö alla ongelmitta 7,5x17 ET 35 & 225/45/17?

Niin...ja itsellä on kiinnostuksen kohteena Tomason TN1 ja/tai vastaavan näköiset ykkösvaihtoehtona, joten jos sellaisia on ylimääräisiä, privalla infoa kiitos.

Kommentit tervetulleita, helpottaa sopivien alujen löytämistä :).

Klasu81
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.1.2010 20:24

ViestiKirjoittaja Klasu81 » 12.3.2010 14:14

vRS:n vanteen suositus ET on 50 mutta 45 ET sopii varmasti.
Kuulemma 35 ET ottaa takalokarin kaareen kiinni töyssyissä.

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

ViestiKirjoittaja joyster » 12.3.2010 14:23

Mitenkähän tämä Tomasonin taulukko pitää sitten ymmärtää? Jos minä ymmärrän sen oikein, ET35:lla pitäisi tuon vanteen toimia vielä Ocun alla (?!).

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 12.3.2010 17:32

Et 42 18":ssa ainakin toimi vielä hyvin. Auto Skoda Ocu tdi -05. oli ainakin siisti, tuli sopivasti ulos.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 12.3.2010 17:45

ET35 toimii hyvin 7,5" leveällä vanteella 17" koossa, samoin 8" mutta tulee jo aivan kaaren reunalle.

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 12.3.2010 21:30

8" leveä 225 kumilla ei ET35 kumilla ainakaan itselläni toiminut RS:ssä vakioalustalla, vaan otti tosiaankin kaariin kiinni. En voi suositella, itseltä lähtivät vaihtoon. Nyt alla 8" leveä vanne 225 gummilla ja ET44. Sanoisin, että aika optimaalinen. Oikein kivasti vanne tulee "huulille", muttei varmasti ota vakioalustalla kiinni (itsellä n.50 mm rs vakioalustaa matalampi ja hienoisesti rapsii kiinni etusisälokareihin, erittäin vähän ja liian madalluksen sekä todella kantikkaan kumin takia)

Rengaskoko tosin 18", mutta kokemus ei käytännössä ET:n kannalta poikkea 17" kumeksista. Vanne on BBS "CH" 8x18 Audi quattron OEM lisävarustevanne, saatavana ihan marmoritiskiltä törkeään ylihintaan, Saksasta Ebaysta jopa järkevästi...

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

ViestiKirjoittaja joyster » 13.3.2010 0:22

@Hasty: kiitokset tarkentavista kommenteista. Ei sattus olemaan kuvia nähtävillä? CH:t olisi kyllä kivat, mutta taidan laittaa johonkin oikeaan laitteeseen. Tietysti jos hiukan lisää nostas tuota budjettia....

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

ViestiKirjoittaja joyster » 13.3.2010 0:32

@tdi_00: vakioalustalla vai RS:n alustalla? Kuten mainitsin, minun laite on perus-Elegance, mutta RS:n alustalla, joten se on hieman Elegancea matalampi.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 13.3.2010 8:11

ups jäi mainitsematta alusta....
auto on -30mm alustalla. Rs alusta taitaa olla -25mm?
vanteina oli uuden rs4:n vanteet.
ajettavuus oli hyvä vanteilla. ajan noin 60tkm vuodessa.
Viimeksi muokannut tdi 00, 13.3.2010 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 13.3.2010 9:07

Rs alusta jataitaa olla -25mm?


Ei ole, RS:n alusta on 15mm vakiota matalampi.

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 13.3.2010 23:56

Skoda nykyisillä kesävanteilla n.50 mm matalampana vakio RS alustaan verrattuna.

http://i259.photobucket.com/albums/hh31 ... 1268518144

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 14.3.2010 0:03

Ja vanteet siis Audi quattron lisävarustevanteet tehtaan kiillottamina 8x18 et44 57,1 keskireiällä, vakio pyöreillä pulteilla.

Etsikääpä tuohon autoon paremman näköiset OEM vanteet, ni tarjoan kostean lounaan =)

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 14.3.2010 10:26

Etsikääpä tuohon autoon paremman näköiset OEM vanteet, ni tarjoan kostean lounaan =)


Mistä lounaan voi tulla noutamaan?

Kuva

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

ViestiKirjoittaja joyster » 14.3.2010 21:28

Kauneus on katsojan silmässä, mutta jos itse alkaisin laittamaan kunnon vannetta alle, karvisin ehdottamat ei tulis kysymykseenkään ja Hastyn vanne on yksi komeimmista, jollei komein. Tämä taistelisi itsellä siitä kärkipaikasta tuon CH:n kanssa, juuri tuolla värityksellä.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 14.3.2010 21:58

Kauneus on katsojan silmässä, mutta jos itse alkaisin laittamaan kunnon vannetta alle, karvisin ehdottamat ei tulis kysymykseenkään ja Hastyn vanne on yksi komeimmista, jollei komein. Tämä taistelisi itsellä siitä kärkipaikasta tuon CH:n kanssa, juuri tuolla värityksellä


Nämähän on juurikin makuasioita, itse en huolisi kumpaisiakaan omaani. Tai no ehkä nuo Hastyn vanteet menis talvikiekkoina, todennäköisesti ei edes sellaisina.

Interlagosit taasen, tulis jo kesä äkkiä että sais alle :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa