Ylikova alusta Golf IV

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

humsteri
-

Ylikova alusta Golf IV

ViestiKirjoittaja humsteri » 13.3.2010 11:29

Terve!

Olen uusi tällä palstalla ja laitankin heti ensimmäisen kysymykseni sen kunniaksi eli :Ostin ekan Volkkarini (Golf IV 1.9 TDI -98) ja muuten olen ollut tyytyväinen mutta sen korkeussäädettävä alusta on ihan *aatanan jäykkä, noukkii kaikki epätasaisuudet tiestä vaikka onkin säädetty noin puoleen väliin eli ehkä noin 30-40mm madallus. Eli vaikuttaako tuota juuri nostaa että sais pikkasen löyhemmäksi?

Merkki on kuulemma Weitec entisen omistajan mukaan, itse en ole sitä vielä kerennyt tarkastamaan. Lokarista ku yrittää painaa alaspäin niin ei oikeastaan tapahdu mitään eli ns kivirekihän tämä on mutta eikait tämmönen voi olla edes radalla hyvä ku rengas on puolet ajasta ilmassa..

Vaihdanko suoraan normaali madallusjouset+ iskarit vai vaikuttaako noihin tehdä mitään muutoksia?

jarskii-
-

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.3.2010 12:39

taitaa olla enemmänki weitecin ominaisuus tuo ku vika. jos haluaa mukavemman niin joku alusta missä olis vaimennuksensäätöjä. esim kw v2?

jjj84
-

ViestiKirjoittaja jjj84 » 13.3.2010 13:36

Alustan korkeudensäädöllä ei ole vaikutusta alustan kovuuteen. Ainoa mikä merkitsee on kuinka jäykkä jousi itsessään on... Eli jouset vaihtoon.

humsteri
-

ViestiKirjoittaja humsteri » 13.3.2010 17:13

Kiitokset pikaisista vastauksista.

Eli kovuuteen ei ole sitten muuta lääkettä kuin osien vaihto. Passaakohan noihin iskareihin Eibachin jouset vai onko nämä jotenki "liitetty" yhteen ? Edellisessä autossani oli Eibachin alusta ja olin todella tyytyväinen.

KW v2 kyllä kiinnostaa mutta yritän nyt näillä aluksi katotaan nyt sitten lähteekö se mopo taas käsistä..

Teemu M
-

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.3.2010 17:58

Toi Weitecin korkeussäädettävä on kyl tosi pintakova. Itellä on joskus ollu A3:ssa Hicon GT ja se oli aika hirvee verrattuna vaikka KW:hen.

Lautamäellä on ainakin erillisiä kynäjousia. Mahtaisko niistä löytyä sopivaa kokoa.

http://www.lautamakimotorsport.fi/kynajouset1.htm

humsteri
-

ViestiKirjoittaja humsteri » 14.3.2010 10:50

Tuosta mallista en tiedä mutta pitääpä kysyä lautamäeltä noista jousista josko sieltä löytyis sopivia.

Ne varmaan osaa sanoa neuvoja sopivaan jousijäykkyyteen ku näytti olevan paljon vaihtoehtoja..

Kerron tuntemuksia jahka saan asiaa eteenpäin.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”