T4 mittari ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarasan
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2009 22:49

T4 mittari ongelma

ViestiKirjoittaja jarasan » 10.3.2010 8:00

yllättäen taas pikkusen mittari ongelmia. eli lämpö ja polttoaine viisari nousee tappiin ylös ja kiekkakello kuolee, taustavalot sammuu... samalla syttyy pitkien merkkivalo, ja muuten sähköt katoaa mittaristolta. poikkeuksena matkamittari. kuitenkin kaikki toiminnot toimii kuten pitää, vilkut, pitkät ym ym...

tarkennusta, jos säädän taustavaloja himmeäksi, kiekkakello alkaa pelittään, mut polttoaine ja lämpötila viisarit jää ylös. kelloon tulee säädön jälkeen numerot. mut virrat on oikein hävinnyt koska kellonaika on mennyt nollille...

oiskos jollain jotain kivaa apua moiseen, tiedän että noissa on ollut yleisesti vikaa mut tahtoisin vehkeet kuntoon...

kiitos jo etukäteen, tiedän etten ole ongelman kanssa yksin :)

eikös kellään ole mitään apua ??


-- viisaampien vastauksia ootellessa, mutta itekseni päättelin että voiskos olla mittariston himmentimessä tämän vian sydän... ---

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.3.2010 22:59

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... mittaristo

Paljon on, vanhemmissa oli jännitesäädin vikoja, uudemmissa anturi/virtalukonpohja/katkaisin ja mittaristo...? Joudut jostain aloittamaan, autopurkamoilta ensin kyselemään.

jarasan
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2009 22:49

ViestiKirjoittaja jarasan » 11.3.2010 21:03

Anturiviat haluaisin ohittaa koska silloin kun mittarit toimivat, ne näyttävät ihan oikein, toisinaan sähköjen hävitessä, pieni kalautus nyrkillä kojetaulun päälle herättää mittarit henkiin, ja tosiaan se himmentimellä mittarivalojen poisto palauttaa kiekkamittarin toimintaan. Auto kun on hetken seisonut niin mittarit toimimat lähes aina moitteetta, joskus sähkö katoaa ajossa joskus kun sytyttää valot...

Luulisi että se kopautus kertoo viasta joka sijaitsee mittariston jossain läheisyydessä...

Ehdotuksia otetaan auliisti vastaan. En keksi enää mitä testaisin...

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 11.3.2010 22:26

Jospa siellä ois kylmäjuotos mittaristossa? Jännitteensäätimethän noista irtoilee...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.3.2010 22:35

Jos ei mittariston vaihdolla niin testaa toisella valokatkaisimella/himmenninsäätimellä?

jarasan
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2009 22:49

ViestiKirjoittaja jarasan » 12.3.2010 21:52

totta, silleen sen voisi testaa, mut siinä kun on sellanen juttu et mittaristo saattaa näinkin toimia helposti vaikka viikon ennenkuin se reistaa, toisinaan sähköt katoaa kymmenesti illassa...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.3.2010 11:37

Motonetin valokatkaisin maksaa muistaakseni 14€, sillä voi aloittaa. En oikein usko, että himmentimessä olisi vikaa, sillä omassani pätki alkuperäinen valokatkaisijan himmennin, mikä ei vaikuttanut muuhun kuin valaistuksen pätkimiseen.

Toinen, mikä kannattaa vaihtaa melkein jo varalta, on virtalukon pohja. Varsinkin, kun se tässä mallissa on niin ylettömän yksinkertainen jobi. Tuon osan hakisin marmoritiskiltä.

Sitten on ne mittariston juotokset, eli kolmijalkaisen säätimen liitos juotoksella kiinteäksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa