Moro taas
Mitä selviää kyseisellä testillä ja mitä "pitää" olla pielessä, että tulee hylkäys!
OBD testi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Egr:n tulppaaminen: Laita metallilaippa pelkästään egr-venan ja imusarjan väliin. Muualta ei nokea hengitykseen mene, joten yx laippa siinä riittää. Vikakoodeista en tiedä, miten lienee OBD-mittaus arvuutuksella? Mikäli sulla ei ole löpölisälämppäriä, niin talveksi valitettavasti joutuu egr:n ottaan käyttöön. Minä en ainakaan autossa tarjennut.
Oliko se niin ettei diesel tarvii obd:n testiä? Kun siitä puhutaan? Epätietoinen kyselee kun on eka tiisseli?
Oliko se niin ettei diesel tarvii obd:n testiä? Kun siitä puhutaan? Epätietoinen kyselee kun on eka tiisseli?
Ei haittaa mitään egr:n tulppaaminen katsastukses tuos -01 passatis. Ite kävin viikko sitten katsastamas oman -01 pasuunana egr tulpattuna ja 0.47 tuli arvoksi kun hylkyraja on 3.0.
Ei katota mitään OBD tietoja katsastukses, eikä syty mitään vikavaloja palamaan vaikka sen tulppaakin tuon ikäisestä.
Mutta mitä tulee lämpenemiseen, niin jos ei oo eberiä/webastoa, niin kannattaa pukeutua kunnolla pakkasilla, muuten tulee kylmät oltavat ;) Kesällä nyt pidän itekin tulpattuna, mutta talveksi pakko ottaa käyttöön, muuten ei kyllä tarkene sisällä vaikka keulakin on peitettynä.
Ei katota mitään OBD tietoja katsastukses, eikä syty mitään vikavaloja palamaan vaikka sen tulppaakin tuon ikäisestä.
Mutta mitä tulee lämpenemiseen, niin jos ei oo eberiä/webastoa, niin kannattaa pukeutua kunnolla pakkasilla, muuten tulee kylmät oltavat ;) Kesällä nyt pidän itekin tulpattuna, mutta talveksi pakko ottaa käyttöön, muuten ei kyllä tarkene sisällä vaikka keulakin on peitettynä.
Te, jotka ette tarkene, niin onko teidän autoissa vesijäähdytetty EGR? AVF koneellisessa A4:sessa tarkenee kyllä hyvin vaikka -24°C pakkasessa. Myönnettäköön että autossa on 5 kW webasto jolla on tökätty tavallisesti peruslämpöä mutta niinä aamuina kun on muistikatkoksen takia joutunut lähtemään kuivalla pelillä niin kyllä sitä lämpöä on tullut ennemmin tai myöhemmin.
Minulla on tosin kardaani, jonka tuoma vastustus lämmittänee myös.
Voisiko joku valaista miten ECU tietää että EGR on laipattu? Lambdaahan näissä ei ole, vaatikohan se vesijäähdytetyn EGR:n ja siihen lämpöantureita vai miten se vikavalo tuossa syttyy?
Minulla on tosin kardaani, jonka tuoma vastustus lämmittänee myös.
Voisiko joku valaista miten ECU tietää että EGR on laipattu? Lambdaahan näissä ei ole, vaatikohan se vesijäähdytetyn EGR:n ja siihen lämpöantureita vai miten se vikavalo tuossa syttyy?
Ainakin tuossa omassa AVB koneessa oli pakko pitää eberiä päällä koko ajan ajon aikana kun pakkasta oli joku -20 tai yli, ei se lämmennyt muuten ollenkaan kun egr oli tulpattuna. Ja vaikka tuo egr on nyt toiminnassakin, niin ei tuota nyt liian lämpöiseksi saa siltikään tuollaisella -20 kelillä.
Ennemmin pistää eberin päälle aina kun pakkasta yli 20, ei tuos nouse muuten lämmöt koskaan normaaliin ja heti kun eberi sammuum niin lämmitin alkaa puhaltamaan selvästi viileämpää. Ja lämmöt tipahtaa melkein heti johonkin 70-80 paikkeille. Termostaatti uusittu, lämpöanturi uusittu, nesteet uusittu, eli ei pitäisi olla sillä puolella ainakaan vikaa lämpenemisen suhteen...
Eberi nyt suoraan tuossa hyttiin tulevassa linjassa välillä, niin sen avulla tarkenee kyllä vielä tuollaisella -34 kelillä ajella, mutta saa kyllä olla koko ajan eberi päällä, muuten paleltuu hyttiin. Mutta eiköhän toi kulutus jo suoraan näytä sen mitä hyttiin voi tulla lämpöä. Pitkäsmatkas kulutus pyörii kuitenkin kovillakin pakkasilla maksimissaan 5.6l paikkeilla satkulla...
Ennemmin pistää eberin päälle aina kun pakkasta yli 20, ei tuos nouse muuten lämmöt koskaan normaaliin ja heti kun eberi sammuum niin lämmitin alkaa puhaltamaan selvästi viileämpää. Ja lämmöt tipahtaa melkein heti johonkin 70-80 paikkeille. Termostaatti uusittu, lämpöanturi uusittu, nesteet uusittu, eli ei pitäisi olla sillä puolella ainakaan vikaa lämpenemisen suhteen...
Eberi nyt suoraan tuossa hyttiin tulevassa linjassa välillä, niin sen avulla tarkenee kyllä vielä tuollaisella -34 kelillä ajella, mutta saa kyllä olla koko ajan eberi päällä, muuten paleltuu hyttiin. Mutta eiköhän toi kulutus jo suoraan näytä sen mitä hyttiin voi tulla lämpöä. Pitkäsmatkas kulutus pyörii kuitenkin kovillakin pakkasilla maksimissaan 5.6l paikkeilla satkulla...
Mikäli ei olisi rahasta kiinni niin valinta olis ehdottomasti kardaani+eberi ;)
Ja tuota vaihtoa pitänyt kyllä muutenkin suunnitella, kun tarttis lisää vetopitoa uuden veneen kans, että sais sen vesiltä ylös...
Ja mitä tulee tosiaan kulutukseen tällaisilla normi -5 pakkasilla, niin kulutus on ollut pienimmillään 5l satkulla. Joka on laskennallinen tulos eikä ajotietokoneen ilmoittama tulos...
Ja tuota vaihtoa pitänyt kyllä muutenkin suunnitella, kun tarttis lisää vetopitoa uuden veneen kans, että sais sen vesiltä ylös...
Ja mitä tulee tosiaan kulutukseen tällaisilla normi -5 pakkasilla, niin kulutus on ollut pienimmillään 5l satkulla. Joka on laskennallinen tulos eikä ajotietokoneen ilmoittama tulos...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa