Polo 6N puristuksista, käyntihäiriöistä.. VW-asiantuntia?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lumzu
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.2.2010 20:49

Polo 6N puristuksista, käyntihäiriöistä.. VW-asiantuntia?

ViestiKirjoittaja Lumzu » 4.3.2010 18:21

Autona siis VW Polo 1.3 1.ruiskulla. Vuosimallia 1995 ja ajettu 255000km.

Puristuspaineet on 10,5 ja 14 välillä, kipinän antoi jokaiselle pytylle.

Tulpat on vaihdettu n.5000km sitten.

Niin ja itse ongelma on koneen käyminen, ei tunnu käyvän kaikilla pytyillä.
Ei pysy tyhjäkäynnillä, ja puputtelee aika paljon..

Auto on ollut seisonnassa noin vuoden...

Nokkapyörästä katsottuna toinen pytty, ei vaikutusta käyntiin kun ottaa johtimen irti. Elikkäs ei käy kun 3 pytyllä.

Pyörittäjä ehjä, virranjakajan kansi myös. Putsattu molemmat. Tulppia koitettu ristiin, ei vaikutusta.

Olisiko joku venttiili jumissa, tai vastaavaa?

Joten tästä jos lähdetään niin sitten olisi vielä mystinen jarruongelma. Nesteet ja paineet häviää, mutta mihinkään maahan ne ei tunnu häviävän. Onko tyyppivikoja / tyyppikohtia mistä letku tai joku vastaava vuotaa, ja jos on, niin vuotaisiko se siitä johonkin "koteloon"?

Kiitoksia!

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

ViestiKirjoittaja k.h » 6.3.2010 22:17

Itsellä samanlainen polo, kokeiles vanha konsti, eli rättiä putken päähän ja käyntiin. Jos vetaisee putkeen, niin pakoventtilivian pystyy ainakin toteamaan näin.

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 6.3.2010 22:29

Miulla golffi teki tuota että 2 pytty ei vaikuttanu käyntiin ollenkaan. kokeile myös 1 ja 3 pytyn tulppia ottaa pois yksitellen.

Itsellä oli kansipahvi revennyt 1 ja 2 pytyn välistä. Mutta sillon se ei kyllä anna puristuksia niistä sylintereistä..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.3.2010 16:16

Kokeile vielä vaihtaa 2. ja 3. tulpat RISTIIN, pysyykö vika kakkosessa? Joskus tulppa toimii vapaassa tilassa muttei paineen alla.

Puristuspaineista päätellen suurta ohivuotoa ei olisi mutta.. Ohivuotomittaus antaisi paremman kuvan moottorin kunnosta.

Onhan imusarja tiivis kantta vasten? Imusarjan ruuvit kireellä jne.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa