Octavia vrs

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

Octavia vrs

ViestiKirjoittaja RäSänen » 3.6.2009 15:04

Tuollainen löytyy:

Kuva

Alkuun tuli asennettua simonssin cat-back:

Kuva

Motorbitissä tuli käytyä customoimassa ECU:

Kuva
Kuva

Vakio ilmanotosta oli ruuvien korvakkeet murtuneet niin tilasin sitten superskodalta tämän:

Kuva

Paikallaan..

Kuva

Huomenna ilmastoinnin huolto ja ahtomittarin asennus:

Kuva

Kuva


Jatkossa, kun talous sallii..

-Milltek downpipe
-Säädettävä alusta
-18" renkaat/vanteet
-Voimaa...

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 4.6.2009 20:11

siisti peli.. ja ilmeisesti tekstin mukaan vielä paranee

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 4.6.2009 20:39

onko kuvaa takaata päin?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.6.2009 7:07

Kiitosta.

Doggystyle..

Kuva

Paranee se vielä,mutta minkään sortin kori/helmasarjaa ei tule ;)

E:Perciissä ei ole ollut aikoihin noita "octavia" & "vrs" merkkejä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.6.2009 13:11

Mistä hommasit ton autometerin mittarin ja mitä kustansi? tuliko tuo kotelo paketissa vai ostettu erikseen?

ainiin, hieno Räsänen :) Juuri oikeansuuntaisia päivityksiä

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.6.2009 13:29

Mittari uspartsilta 73.50€.Hopealla taustalla tais olla hieman kalliimpi..?
Jalusta myös autometerin,n.15€.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.6.2009 13:35

kiitos, pitää tilata.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 7.6.2009 0:19

Komee skoda, viellä tällä upealla värillä! Olet kyllä lähtenyt oikeilla muutoksilla liikkeelle.
Itselläkin toi ahtomittarin hommaus viellä edessä :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.6.2009 8:39

Tänks.

Vuonna yks ja kaks oli autossani myös korisarja ja roima madallus ja talvisin se oli suht hanurista ajaa.Eikä MIELESTÄNI tuosta octavia II:sta tule sen kauniimpi vaikka siihen helma/korisarjan iskis.

Vanteet oikealla ET:llä,sopiva madallus on itselle päivän sana:)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 7.6.2009 11:24

Ei mitään lumiauroja kannata laittaa! Ocu on tolleen just nätti, jos jotain ulkonäöllistä parannusta hakeen niin omasta mielestä kannatais Slamit.netiltä tilata Milotecin maskin, puskurin alaritilät plus ilmanottoaukot. Jos haluaa kromia niin ottaa noi kromisena tai mustana! Ja jos kromin kaa haluaa lähtee pelaan, niin tuolta löytyy hyvin siihen osia:
http://www.slamit.net/index.php?cPath=401_675_1034
Mut eipä tuohon koriin tarvi välttämättä tehdä mitään :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.6.2009 11:57

Tuota maskin vaihtoa olen miettinyt.Saa nähdä.


Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 7.6.2009 14:07

Itse laittaisin ensimmäiset vanteet.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 7.6.2009 19:44

Ensimmäiset maalattuna tummaks...muuten noi RS4 replicat.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 8.6.2009 8:18

Noi rs4 vanteet vois istuu aikas komeasti :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 16:11

Huomenissa saanen alle 18" RS4 replicat hyper black värillä jos kaikki menee kuten elokuvissa. Kuvia sitten heti jahka aikataulu antaa myöden.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 11.6.2009 17:47

Vannevalikoimaa läpikäydessä huomasin, että huulivanteet ovat ilmeisesti aika poissuljettu juttu. :) Ihan vaan tuli mieleen...

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 11.6.2009 18:45

jos kaikki menee kuten elokuvissa.

Jos se tuosta Tyrematesta on kiinni, niin ei varmasti mene. Tai voi mennäkin, mutta elokuvan aihe on siinä tapauksessa tragikomedia.
Aivan ala-arvoista toimintaa kyseisessä puulaakissa ja mikään luvattu ei pidä paikkaansa. En suosittele kenellekkään!
Vanteiden viiden päivän toimitusaika oli kaksi viikkoa ja toimitus vääränlaisilla pulteilla sekä ilman keskikuppeja. Noin kuukauden kuluttua tuli vääränlaiset keskikupit, noin kuuden viikon kuluttua oikeat pultit ja nyt noin kahden kuukauden kuluttua vieläkin puuttuu oikeanlaiset keskikupit :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 19:30

@Mybug: Ei ne nyt pois suljetut olleet....mutta valintani oli nuo RS4:set.

@jabajee:Jeps;) Tilasinkin täältä ihan rengasliikkeestä;) Kyse on siitä että jos Transpoint ei sössi kuvioita niin ne on huomenna alla.Tosin, töistä ko. rahtarista kokemusta ja joko homma toimii hyvin tai sitten ei:D

Thumps up.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.6.2009 20:49

Aivan ala-arvoista toimintaa kyseisessä puulaakissa ja mikään luvattu ei pidä paikkaansa. En suosittele kenellekkään!
Vanteiden viiden päivän toimitusaika oli kaksi viikkoa ja toimitus vääränlaisilla pulteilla sekä ilman keskikuppeja. Noin kuukauden kuluttua tuli vääränlaiset keskikupit, noin kuuden viikon kuluttua oikeat pultit ja nyt noin kahden kuukauden kuluttua vieläkin puuttuu oikeanlaiset keskikupit :)


Yhdyn tähän kommenttiin täysin. Itsellä kokemuksia vuosi sitten keväältä ja kolme kuukautta odotuttuvat vanteita ja lopulta tilattuja ei enää edes saanut vaan piti vaihtaa toiseen malliin niitäkin odotettiin toista kuukautta ja lopulta saapuessaan olivat naarmuilla. Ei puhettakaan hyvityksistä. Puljusta oli myös hankala saada ketään kiinni etenkään sellaista joka jostain olisi voinut jotain päättää. Tuon vitkastelun takia piti ebaystä huutaa varavanteet kun auto oli tilattu pelkillä kitkoilla ja toimitus toukokuussa.

Toisaalta mulla ei oo mennyt nää vanneverkkokauppaostokset putkeen muutenkaan, tänä keväänä tilasin briteistä vanteet ja niistä puuttu myös keskiökupit, nyt odotetaan neljättä settiä josko se olisi viimein vanteisiin sopiva. Edelliset ovat olleet lähetetyistä kuvista ja mitoista huolimatta väärän kokoiset... Sieltä nyt sentään asiallisesti vastailtu ja setti muuten mieleinen.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 12.6.2009 16:36

Menihän se kuin elokuvissa:

Kuva

Seuraavana madallus/alustanvaihto..loppu kesästä.
Viimeksi muokannut RäSänen, 22.6.2009 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JHonka
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2005 7:52

ViestiKirjoittaja JHonka » 12.6.2009 21:16

On tuo "Räsä" sporttiseksi perheautomalliksi kuitenkin luvattoman korkea...

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 12.6.2009 22:49

sitähän se kyllä on, tosin jotenki tuo kuva hämää...luulisin ,ei oma noin korkee kyllä ollu(kai?)
Tosin eihän se ole tehtaalta kuin joku 12mm "madallettu", tosin aikas jäykkä alusta muuten,
ei juuri kallistele ja muutenkin, olemalla kuitenkin mukavakin.
Kaikki ei kuitenkaan halua sitä kakkistyyliiä missä kaikki irtoavat sentit käytetään =D

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 12.6.2009 22:52

ja pitää lisätä viel, että ultra matalaa autoa ei vaan voi tehdä jos ja kun pitää niitä apinoitakin kuskata =)
(apinat=rakkaat lapset)
sattuu itelläkin olemaan niitä kolme, ne kun pakkaa kyytiin ,niin olisi toivottavaa ettei pohja raavi asfalttia ...ja iskareiksi ei kuitenkaan viiti rautakankia laitella.
Tämmöset kikottimet vaan täytyy pitää ajokelpoisina....

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 14.6.2009 1:03

komeet vanteet, hyvä valinta! Mut hiemam korkealta kyllä näyttää, pieni madallus tekee kyl hyvää. Itselläkin on lievällä madalluksella seatis Konin alusta!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.6.2009 8:16

Tänä suvena se madaltuu...40-50mm.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.6.2009 11:15

ja pitää lisätä viel, että ultra matalaa autoa ei vaan voi tehdä jos ja kun pitää niitä apinoitakin kuskata =)
(apinat=rakkaat lapset)
sattuu itelläkin olemaan niitä kolme, ne kun pakkaa kyytiin ,niin olisi toivottavaa ettei pohja raavi asfalttia ...ja iskareiksi ei kuitenkaan viiti rautakankia laitella.
Tämmöset kikottimet vaan täytyy pitää ajokelpoisina...


Kyllä meillä 50mm pudotettu RäSä ihan päivittäisessä ajossa muksun kanssa on ja emäntä tuolla melkeen enemmän ajelee eikä ole suuremmin valitellut. Tavaraa on välillä kun mummolaan mennään niin paljon ettei meinaa itse kyytiin mahtua mutta kertaakaan ei ole pohjannut tai raapinut. Mökkitie on vielä kokeilematta mutta eiköhän siitäkin selvitä.

Vakioalusta on niin korkea ettei tuo 50mm ole vielä edes mikään ihmeellinen madallus ja musta se oli pintakovempi mutta kuitenkin löysempi eli nykyisessä H&R:ssa on enemmän progressivisuutta.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 14.6.2009 12:55

tosin aikas jäykkä alusta muuten,
ei juuri kallistele ja muutenkin, olemalla kuitenkin mukavakin.


Ocu RS:n alusta on kyl kaikkea muuta kuin jäykkä vakiona,
hemmetin pintakova se kyllä on, mut that´s it!!
Ja kallistelee kunnon syötössä niin että peilit melkein raapii maata.
Tosin kallistelu johtuu enemmänkin löysistä vakaajista.

H&R jousta alle hyvillä iskareilla ja stydimpää vakaajaa!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.6.2009 13:35

H&R cup kit tulee..mahdollisesti ensi kuussa o_O....täytyy myös tuota vakaajaa selvitellä(oli jo mielessä ennen ceden kommenttia).
Missäs ceden ja nikob:n autot on esillä?

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 14.6.2009 14:02

Eipä tuossa juurikaan esittelemistä oo...
pakkohan se oli laittaa näytille ku muidenkin rotteloita arvostellaan.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116561

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 14.6.2009 15:15

Japoff: Et taida puhua kokemuksesta, vaan jostain luulemastasi?

Samaa mieltä edellisten kanssa vakioalustasta, eli hemmetin korkea ja pintakova.
Alla H&R:n korkeussäädettävä ja mukavuus ja ajettavuus ihan toista luokkaa, vaikka onkin hieman enemmän madallettu.
Jos korkeuden pitää maltillisena, niin kyllä hakkaa 100-0 vakioalustan. Suosittelen lämpimästi.

RäSänen: Tuossa kuva 235/35-19 renkailla, 8,5x19 ET48 vanteilla ja mittaa navasta pyöränkaareen noin 325-330mm.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.6.2009 15:28

Jabajee...komee pirssi :o

Paljon madallusta kaiken kaikkiaan?

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 14.6.2009 15:33

Paljon madallusta kaiken kaikkiaan?

En tiedä tarkalleen, kun en muista enää paljonko lähtötilanne oli.
Normi Octaviaa noin 70-75mm matalampi, eli RS:ää sitten varmaankin sen 50-60mm?
Mittaa omastasi tuo sama pyörännavasta pyöränkaareen mitta niin siitähän se tarkka mitta selviää.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.6.2009 15:46

Navan keskelle?Täytyypäs kohta mitata kun saan ruuat imeksittyä turpaan.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 14.6.2009 16:06


RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.6.2009 19:04

Vakiona edessä 380mm ja takana 390mm. Kyllä tuo sen 40-50mm tarvii ainakin o_O

Male80
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.2.2008 19:54

ViestiKirjoittaja Male80 » 14.6.2009 21:05

Tuossa kuva 235/35-19 renkailla, 8,5x19 ET48 vanteilla ja mittaa navasta pyöränkaareen noin 325-330mm.

Normi Octaviaa noin 70-75mm matalampi, eli RS:ää sitten varmaankin sen 50-60mm?


Oli pakko nämä luettua käydä mittaamassa omasta nuo etäisyydet, kun on autossa sama alusta ja rengastus. Edessä 320 mm, takana 330 mm. Tuon H&R:n säätöväli RS:lle on 30 - 60 mm ja omassa on säädöt puolivälissä. Eli sen perusteella madallusta vakio RS:n verrattuna pitäisi olla n. 45 mm. Kuva

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 14.6.2009 21:16

Lämpimät suositukset H&R:n alustalle, toimii todella hyvin niin radalla kuin normi kauppareissulla. Tuon -55mm CupKit laskee RS:ää 38/25mm joten vakiona hieman keuliva asento asettuu aika hyvälle korkeudelle tuolla.

http://img.photobucket.com/albums/v608/ ... kuva_5.jpg

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 14.6.2009 21:32

Itsellä edessä 335 ja takana 345 ja oon tyytyväinen tuohon korkeuteen.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 14.6.2009 22:02

Vakiona edessä 380mm ja takana 390mm.

Oli pakko nämä luettua käydä mittaamassa omasta nuo etäisyydet, kun on autossa sama alusta ja rengastus. Edessä 320 mm, takana 330 mm. Tuon H&R:n säätöväli RS:lle on 30 - 60 mm ja omassa on säädöt puolivälissä. Eli sen perusteella madallusta vakio RS:n verrattuna pitäisi olla n. 45 mm.


Taitaa alustavamlistajat ilmoittaa sen hyväksyntien tms. vaatiman säätörajan tuolla 30-60mm, vaikka säätövaraahan useasti on enemmänkin. Tuossakin tapauksessa todellinen madallus on jo noin 60mm vakio RS:ään verrattuna.
Itsekin jätin viimesyksyistä noin sentin korkeammalle nyt kun on eri rengastus ja ihan mukava on vielä ajella kun renkaatkin on kuitenkin aika korkeat. Esim. perus 205/40-17" rengaskin taitaa olla matalampi. Talvella korkeutta oli pari senttiä nykyistä enemmän ja renkaat 205/50-17".

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.6.2009 23:33

Mulla Combissa asettu tuo H&R CupKit korkoon 335mm/345mm (ja vertailuna faijan tehdaskorotettu 4x4 liitää 420mm:ssä) eli jos se 380mm/390mm on vakiona niin 45mm olis alempana. En kyllä mitannut lähtökorkeutta. Ton liki 10cm eron muuten huomaa kun autot on vierekkäin... =)

Harmi kun ei ole kuvia laittaa kun edelleen odottelen vanteisiin keskiöitä eikä ole tullut otettua.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 15.6.2009 4:55

Itse kanssa noita vakaajien vaihtoa miettinyt, melkeen H&R tai KW.
Mut tuolla kiposta tarinaa, omasta siis!
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... hp?t=15514

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 15.6.2009 11:04

Mistä ei ole kokemusta ?
Vakio räsästä?
Mataluudesta?
LOL

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 23.6.2009 19:32

Osaisko joku kertoa ruotsalaisia jälleenmyyjiä h&r alustoille(mieluiten jos olisi tukholmassa)?Olen menossa ensi kuussa stokikseen niin jos hinta on ok niin miksipä en uittaisi sieltä?

Vaikka google on kaveri niin en kyllä löytänyt:/

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 23.6.2009 22:19

Onko muita kauppiaita kuin Sarlin? Mitä nuo alustasarjat maksaa? Entäpä pääseekö budjettiratkaisulla eli pelkillä madallusvietereillä järkevään lopputulokseen? Vai pystyykö vakioiskari pitämään jousta kontrollissa? Pintakovuudesta olisi tosiaan kiva päästä eroon, se on ykkösasia.

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 23.6.2009 22:53

Minusta pelkillä vietereillä pääsee kohtuu tulokseen, toki riippuu vietereistä =)
Ja varmaan olis hyvä jos iskareilla ei ihan kauhiasti olis rullattu ...ajettu siis

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.1.2010 15:46

Håla.

Nyt kertokaas..Alusta ei vaihtunu suvena mutta nyt hankinta edessä.
Kahta vaihtoehtoo mietin..FK königsport tai se H&R cup kit jonka aiemmin mainitsin.
Hintahan noilla ei ole kummallakaan paha..h&r n.680 ja fk jäis maksaan n.770€.
FK:ssa on konin tolpat, ja se on korkeus+paluuvaimennuksen säädöllä.

Noita säätöjä en varmaankaan tarvitse.
Haussa on tuohon hintaan LAADUKAS sarja kun auto on päivittäin ajossa..Joten kumpaako raati suosittaa?

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.1.2010 18:12

FK:sta ei kokemusta.
H&R:n tuotteisiin aina ollut tyytyväinen, joten äänet menee H&R:lle.

Macce
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.4.2005 22:46

ViestiKirjoittaja Macce » 5.1.2010 22:55

Omassa räsässä on H&R cup kit 55/40 2tkm takana ja olen tyytyväinen, jos haluaa oikeen matalan, niin sitten kyllä kannattaa valita se säädettävä. Lokasuojan kaaresta mitat oli 350mm edessä/355mm takana. Mittaus tehtiin samana päivänä kun oli asennetttu. Sarjalla oli hintaa 599€ Suomesta ostettuna.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.1.2010 18:05

H&R cup kit tilattu.
Mutta..
Slamitista harri sanoi sarjan madaltavan 50-45.
H&R soveltuvuusluettolssa on myös sarja joka puottaa 55/40..ja ilmeisemmin se käy myös RS:ään ( lukee incl. RS ).
Eli eikös porukka ole juuri tuota 55/40 puottavaa alle räsään laittanut?
Täytynee soittaa slamittiin huomenissa.

EDIT: http://www.usparts.fi/?page=68#446
Tuolta näkee sen taulukon.
Omassa vakio tolppa 55mm halk..rekisteriotteessa suurin sallittu akselimassa 1100kg

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 7.1.2010 22:47

Omasta mittasin vakiona edestä 380mm ja takaa 370mm.
Nyt alla -50mm H&R jouset vakioiskareilla ja mitat edessä 340mm ja takana 345mm.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 9.1.2010 18:37

Tänään meni paikalleen oettingerin turbo outlet kit.
Tuolla enempi ko palikasta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=127919

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 20.1.2010 16:29

Jesh!!

Kuva

Kuva

Maanantaina paikalleen.

Kiitos slamit.net

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 25.1.2010 17:16

Nyt on sarja alla.

Madaltuhan se..ehkä enempikin ois saanu mutta tuolla mennään..
Lähtötilanteessa keula 380mm ja perä 390mm mitattuna kaaresta navan keskelle.
Nyt keula 350mm ja perä n.365.
Auton ryhti on todella hyvä nyt..kun se vakiona meinaa hieman "keulia".

Vkonloppuna voisin koittaa keretä nappasta pari talviluukki kuvaa...

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 26.1.2010 13:46

ota ihmeessä kuvia ja kerro käyttökokemuksia? Mitä muuten asennus+kulmien säätö tuli maksamaan? Olen vähän harkinnut seattiin tollasta kohtuuhintaista madallussettiä. Olis hyvä ettei ole aivan pintakova, kuten weitecin vastaavat taitaa olla.. Senhän saisi vähän halvemmalla mutta jos se kestoikä ja mukavuus on heikkoa niin menee hintaero asennustöihin. Mulla kun on ihan peruskorkea niin tiputtaa varmaan aika paljon.
edit. kysytääs samalla, mitä maksaa rahdit tuolta superskodasta?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 26.1.2010 16:08

En muista superskodan rahti hintaa mutta ei se tuolle ram-airille ollu juuri mitään.
Asennus kulmien säätöjen kanssa merkkiliikkeessä 260€.Halvemmalla pääsee muualla kuin merkkiliikkeessä.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.1.2010 13:25

Pari pikaista kuvaa talvilookista..

Kuva
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0148-1.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... T01441.jpg
Kuva

Seuraavana tulee Milltekin Downpipe.

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 30.1.2010 20:22

Ei muutaku uutta alustaa kehii saadaa auto alemmas.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.1.2010 20:46

Ei oo tarvetta madaltaa enempää.
Auto on kuitenkin 95% vaimon ajossa joten ei viitsi lyödä täysin tonttiin ja kuunnella sitä kuinka se ajoi puskurin paksaks..mulle sen kuntoon saattaminen kuiteskin jäis:)

Aikoinaan megane oli meillä sen verta tontissa jotta pari kertaa se tuon selityksen kertoi..

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 30.1.2010 23:10

siis onko näissä talvikuvissa jo Cup-kit laitettuna?!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 31.1.2010 7:23

On:/

MItattuna kaaresta navan keskelle madaltu noin 35mm..perä sekä keula.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.2.2010 17:55

Jatketaan..

Tuli tänään tilattua marteliuksen kautta seuraava supersprintin tuubi:

Kuva

Lisäksi siihen asennetaan 2,5", 330mm pitkä E-hyväksytty metallikennoinen katti.
Pari-kolme viikkoa menee jahka tavarat kotiutuu.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.2.2010 19:02

Ilman bensa pumpun parannusta, tuosta ei oikein mitään irti saa...
Suosittelen...
http://www.goapr.com/products/fsi_fuel_pump.html

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.2.2010 19:34

Kaikki aikanaan.
Oettingerin pumpun saa varmasti halvemmalla.
Ja kyllähän tuolla ahdin herää aiemmin..oli vakio tahi modattu pumppu.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 25.2.2010 16:01

Jesh!

Supersprintin saapuminen olisi viivästynyt liian kauaksi joten sain pikapikana hankittua Milltekin downpipen.Asennus lauantaina.

Kuva
http://i15.photobucket.com/albums/a377/perhe/dp2.jpg

Kiitokset Harrille Helsingin suuntaan..Ihan oossom toimintaa, jälleen kerran.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 27.2.2010 19:40

Nyt on paikallaan ja ahdin herää alhaalta todella paljon ennemmin kuin vakiolla..aivan uskomaton ero. Sen verran on oli asfaltti näkyvillä koeajolla että pääsi käskemään ihan kunnolla..Vetää paljon paremmin koko kierrosalueella tuon uuden dp:n kanssa.

Sivutuotteena tuli myös sitä saundia..ei liikaa mutta äänen muuttuminen tässä projektissa oli väistämätöntä.

Asennuksen suoritti ammattitaidolla JP-Autotuning.

Nyt eikun arpomaan uutta hankintaa:)

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 27.2.2010 20:57

Nyt eikun arpomaan uutta hankintaa:)


ääni säädettävälle alustalle. muuten :peukut:

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 28.2.2010 21:20

Tai voihan tonne takalasiin laittaa vaikka toisen tarrankin....

Härkönen
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.2.2010 23:37

ViestiKirjoittaja Härkönen » 1.3.2010 0:25

Mitenkäs tuon lastun kanssa, menikö säädöt poskelleen?
Käytkö ohjelmoimassa uudetaan?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 1.3.2010 5:42

Markus: Mikäs tarra sinne pitäisi laittaa?

Härkönen: Ei menny säädöt mikskään,tuntuu paremmin vetävän koko kierrosalueen+ahdot nousee reilusti aiemmin.
Kyllä varmaan tulee käytyä uudessa softauksessa samassa paikkaa. Kun meilailin softan tekijälle niin kuulemma saadaan nyt pihalle n.270konia. Vääntö pidetään n.440Nm kytkimen ja vauhtipyörän mukana kestämisen vuoksi.

Enempiin koneihin ei vakio ahdin ja bensapumppu taida riittää..eli niitä sitten kanssa joskus to do listalle ;)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 1.3.2010 15:15

Todellakin oikean laisia muutoksia tehty tähän rs ocuun!
Kyllähän tuo vakio downpipe aika lailla ahdistaa näissä vag vehkeissä.
Mutta tosiaan kannattaa tuo softa säädätyttää, että on kaikki oikeasti kohdallaan. Putkisto muutokset kumminkin muuttaa säätöjä jonkin verran. Ja ei kai ne täyttä softauksen hintaa ota! Mikä ahdin muuten rs ocus on?
Ideoita olisi että hankit poikkituet tuohon, edullista ja kumminkin vaikutus todella positiivinen!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.3.2010 15:17

Mikä ahdin muuten rs ocus on?


K03, S3/Cupran K04 menee ilmeisesti kohtuu pienellä vaivalla tilalle.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 1.3.2010 16:29

Nikob:
Olen jo kysellyt hinnan softan tekijältä ja sen verta edullisesti sen saan että varmasti otan tässä keväällä uuden painoksen. Softana tulee taas toimimaan jo nytkin oleva Motorbitin customi.
Liekköhän millä merkillä olisi tyköistuvia poikkitukia?

skoota
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2007 19:15

ViestiKirjoittaja skoota » 5.3.2010 14:47

Jos Räsänen käytät auton uudelleen säädössä downpipe:n asennuksen jälkeen, niin pyydä teho-/vääntökäyrä ennen säätöä. Voi verrata edelliseen. Nähdään faktaa, miten avarampi dp vaikuttaa.

Itse olen haaveillut käyttää oma räsä kevällä softattavana. Tuo downpipe tekisi mieli vaihtaa, jos siitä oikeasti on hyötyä ja löytyisi edullinen paikka mistä tilata.

Ymmärsinkö oikein, että tuolla sinun dp:lla menee läpi myös katsastuksesta?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.3.2010 15:58

Kyllä sillä pitäisi leima saada :D

Suosittelen kyllä tuota dp:n/koko putkiston vaihtoa.Vaikka omaa ei vielä ole uudelleen softattu uudelle dplle niin dp:n tuoman eron huomaa jo..saati sitten uudelleen softattuna.
Itsellä siis on myös simonssin cat-back.

Motorbitistä saa dynolapun ennen softausta ja softan jälkeen tilanteesta.Ihan pyytämättä;)
Mutta jahka softa on uusittu niin lätkin tähän topicciin käppyrät nähtäville..tapahtunee huhti-toukokuussa.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.3.2010 16:06

K03, S3/Cupran K04 menee ilmeisesti kohtuu pienellä vaivalla tilalle.


Kyllä menee melko pienellä vaivalla, suosittelen!
Hyvin käytetty ~2.5k€.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.3.2010 16:50

Kyllä menee melko pienellä vaivalla, suosittelen!
Hyvin käytetty ~2.5k€.


Onko käytännön kokemusta? Kun turbon vaihdosta puhutaan niin tuon pitäisi olla järkevimmästä päästä. Kone pystyy käytettävänä kun konversio on tehtävissä OEM osilla ja tehoja tulee hyvin lisää.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 6.3.2010 17:00

Pystyykö joku photoshoppaamaan mulle kuvan jossa sinisessä räsässä on TSW:n trackstar 5 vanteet?:)

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

ViestiKirjoittaja Gloid » 6.3.2010 21:28

Liekö edes oikea vanne kyseessä?

Ei ole photari näköjään enää niin hyvin hallussa, mutta jos tuosta suuntaa sais. vanteen koko on ainakin jotain sieltä tännepäin :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.3.2010 7:50

Oli oikea paitsi tän vuoden mallissa on punainen raita vanteen kehällä.Joo..kiitos kuvasta..ei noi mustat kyllä käy edes huonosti.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 7.3.2010 9:29

Mustat vois olla tähän komeet! Jonkun raidan kera vain!

ahto
-
Viestit: 123
Liittynyt: 12.9.2006 22:12

ViestiKirjoittaja ahto » 7.3.2010 11:25

raidat on jo niin nähty.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.3.2010 12:20

Mjoo..taidan mennä kesän noilla RS4 replicoilla.Yks mitkää ois pop niin TSW willowit :/

Mutta kun sitä perkeleen hankintaa on niin stanan paljon ja mieli tekisi tuota tekniikka puolta laittaa..

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 7.3.2010 18:16

Uusi dyno/säätö varattu motorbitistä 24.4.2010.

Dede
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.10.2006 17:49

ViestiKirjoittaja Dede » 7.3.2010 23:38

Komea peli, peukut ylös kyllä hyvästä mausta!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 21.3.2010 13:35

OIskohan näistä Mihinkään,19" koossa??

Tai onko jollain näkemystä hyvin käyvistä fillareista?
Huuli vanteet ei maistu minulle.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 21.3.2010 14:25

Ei oo pöllömät nuo ehdottamasi vanteet.. Piti pikasesti ihan mielenkiinnosta kokeilla :D

Kuva

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 21.3.2010 15:21

:o

Olipas ihan kivan näköiset.
Kun kerta osaat niin viitsitkö tehdä samanlaisen kuvan niillä matte black värin vastaavilla vanteilla?

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 21.3.2010 17:40

Etuvanne nyt on mitä on, mutta kyllä tuosta jonkun kuvan saa. Ite ottaisin noi ekat, tosin aika harvassa autossa mustat vanteet sytyttää muutenkaan..

Kuva

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 21.3.2010 17:44

Kiitokset saari!
Katsotaan mitä tuleman pitää;)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 21.3.2010 18:54

Mutta noilla vanne rahoilla saisi mukavasti tekniikkaan päivitystä! Esim. isompaa cooleria ja niin edeleen :) Jokainen tietysti niinkuin haluaa tekee. Kun ei noissa RS4 replicois mitään vikaa ole!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 4.4.2010 16:23

Tänään tuli hiottua ja maalattua navat. Oli hieman ruoste iskenyt. Pari päivää sitten aloitettu vanteiden pesu / vahaus valmistui myös tänään.
Nyt odotellaan hetkeä jolloin ne kesäfillarit ruuvais alle...katsellaan nyt vielä 1-2vkoa.

Pää on niin täynnä eri vaihtoehtoja seuraavasta hankinnasta..isompi välijäähy?Tehokkaampi bensapumppu?2DIN dvd/navi?Uudet vanteet?....o_O

Toisaalta..2din dvd/navi ja vanteet ovat aika pirun turhia hankintoja molemmat...joten fiksuimmalta tuntuisi jatkaa tuota tekniikan päivitystä pala kerrallaan.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 5.4.2010 1:48

Täältä ääni välijäähylle! Onhan se kesäkin kohta tuossa jo ovellakin :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.4.2010 14:02

Kesä tuli!Jeiiiii!

Kuva
Kuva

Kyllähän se saisi olla sen 20mm alempana mutta näillä mennään. Seuraavana tulee välijäähyä jne..ehkä jossain vaiheessa tulee katsottua noille H&R tolpille lyhkäsempiä jousia H&R:n omien tilalle..että josko sellasella combolla pääsis alemmas.

Mutta pettynyt en ole..ajettavuus on sen verran hyvä ja ei tietoakaan kivireestä.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 10.4.2010 21:28

Komeeta! Innolla odottelen seuraavia päivityksiä. Tämän auton laittelua on kyllä ilo seurata, hyvällä maulla tehtyjä! :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.4.2010 8:02

Kiitos..Tässähän ihan herkistyy..yhyy

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 11.4.2010 11:29

Forgen TWINtercooleria vai jotain muuta jäähyä?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.4.2010 11:52

Oettingeria.
Sillä voi jopa saada leiman..maalautan vielä siitä päädyt mustaksi.

E:Tuolla forgella voi olla leima tiukassa.Jäähy näkyy todella selvästi ritilän takaa ja lisäksi nuo siniset silikoni putket ovat katsastuksessa melkoista myrkkyä.
Sitä en tiedä onko tuo forge hyvä vai ei..kalliimpi se ainakin on kuin oittinen:)

Tämä siis tulee. Asennetaan samaan paikkaan missä vakiojäähykin on:).

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 11.4.2010 19:13

Varmaan ihan hyvä jäähy tuo!
Itseäkin tekisi omaan kärryyn mieli isompaa jäähyä. Ei olisi kesällä yhtään haitaksi!
Ihan pelleilyä tuommoinen kun isommista jäähyistä kitistään leimalla!

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 11.4.2010 20:15

Jos OEM lookkia haetaan katsuria varten niin mites S3 fmic?
Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa