Golf iv epc-valo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

V-I-Z
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.1.2005 17:06

Golf iv epc-valo

ViestiKirjoittaja V-I-Z » 27.8.2005 21:33

Golf iv 1.6 16v näyttää EPC-valoa täyskaasu kiihdytyksissä kun kierrokset nousevat (arviolta) yli n. 5500rpm. Lisäksi koneessa ei ole kaikki tehot tallella, jäi 0-100kmh ajassa lähes 3sec valmistajan ilmoittamasta arvosta(g-techin logeista lähtö ja vaihdot optimaaliset, eli ei niistä kiinni), sekä vienee polttoainetta hiukan enemmän mitä pitäisi, myös alavääntöä koneessa ei ole yhtään, tämä tosin voi olla koneelle tyypillinen ominaisuus kun en ole vastaavalla koneella olevaa muuta autoa ajanut. Pikku hiljaa kierroksia nostettaessa vaikka 6krpm:ään asti valo ei syty, siis vain täyskaasulla, kun kone ilmeisesti vaihtaa valmiille kartoille. Vag-comilla luettu virhekoodi: 17961 and P1553 "Barometric/manifold pressure signal ratio out of range. Eli ilmeisesti intake/exhaust leak, joista exhaust leak lähes varmasti poissuljettu pakokaasuarvojen perusteella.

Eli imusarjan painearvot rajojen ulkopuolella. Ilmeisesti muissakin saman tyypin koneissa(1.6 16v, minulla kone AUS) ollut samamanlainen vika ulkomaisten foorumeiden perusteella, kukaan vain ei ole selvää vian aiheuttajaa löytänyt. Arvailuja on esitetty mm. EGR system, EVAP cannister purge valve, wiring, MAP sensor ja throttle control unit, joka taas sisältää esimerkiksi Throttle Position sensor, CTP switch, ISC actuator/position sensor ja throttle motor/position sensor.

Onko kenelläkään ollut mahdollisesti samaa vikaa ja löytänyt sen aiheuttajaa? Osiakaan en viitsisi turhaan alkaa vaihtelemaan, kun ovat melko arvokkaita, esim. map-sensor yli 150e...

Seuraavaksi ajattelin tutkia imusarjan mahdolliset vuodot...

Vinkeistä kiittäen J.R

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 27.8.2005 21:57

Kaasuläppäkotelo karstainen tai pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili rikki.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.8.2005 22:44

Noita imusarjan paineantureitahan noihin on vaihdeltu ja jos vikamuisti siihen viittaa, niin lieneekö paljon vaihtoehtoja. Tietysti nuo mainitsemasi mekaaniset vuotoviat kannattaa ensin tutkia

V-I-Z
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.1.2005 17:06

ViestiKirjoittaja V-I-Z » 28.8.2005 9:40

Hyvä tietää, että paineantureissa on ollut vikoja. Jossei vuotoja löydy, niin sitten on varmaankin anturi vaihdettava.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 6.3.2010 0:20

ilmanmäärämittari vikoja ollut noissa myös.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.3.2010 8:51

ilmanmäärämittari vikoja ollut noissa myös.

Tais tulla vastausta aika vanhaan topikkiin :D

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 6.3.2010 15:51

Oho : D

nooh ei sitä tiedä koska jonkun lossi laukee, ja tää on taas ajankohtanen ;)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 6.3.2010 20:12

Noheva nosto kyllä. Näissä 16v koneissa ei ole koko ilmamäärämittaria, joten se ei voi olla viallinen.

Niinkuin Rolle vuonna 2005 kertoikin, MAP anturilla näissä mittaillaan ilmaa. Oman vaivat olivat aikanaan vastaavat, ja mv:n mukaan EGR:n vaihtamisella ja kaasuläppäkotelon putsaamisella selvisi. Lisää haulla...

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 7.3.2010 0:16

MAP:ia tarkotinkin... olen tottunut puhumaan ilmanmäärämittarista.. perjaatteessa sama vekotin mutta toimii vähän eri tavalla :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa