ongelma koneen kanssa on sellanen et moottorin vikavalo palaa koko ajan :)
Ongelmaa on koitettu selvittää monen eri huoltamolla ja kukaan ei oo oikeen osannu autolla tehdä mitään, vika on kuitattu mutta hetkenpäästä vikavalo syttyy uudestaan.
kuulemma auton korjaukseen on kysytty apuja keskisuomesta asti ja siltikään autoa ei saatu kuntoon?
Onko jollain jotain hajua mistä vois rupee ettii vikaa tai missä vika vopi olla ;)
seat ibiza, -03 1,4 koneen kanssa ongelmia.
Valvoja: ffp jäsenet
No siis kun ongelma on se että auto ei ole minun vaan "naiseni".
En ole vielä autoa päässyt kokeilemaan itse mutta omistajan itsensä mukaan ei auton käytöksessä paljon eroa ole ollu sitten normin tjsp.
vika koodeista en vielä osaa sanoa. pittee ne sevittää/käydä jossain luettamassa jne niin tietäs siltäkin puolelta enempi. toki voin ilmotella sit lisää inffoa mut jos jotain fiksua keksitte niin apua olis. auto siis käytetty useamman kerran huoltamolla ja ihmetelty vikaa, joka kerralla huoltamossa vika koodi nollattu ja hetken ajettua se rupee taas palamaan, öljyissä vika ilmeisesti ei ole eli ei juurikaan öljyä syö. ja muutenkin auto kulkee ihan nätisti.
En ole vielä autoa päässyt kokeilemaan itse mutta omistajan itsensä mukaan ei auton käytöksessä paljon eroa ole ollu sitten normin tjsp.
vika koodeista en vielä osaa sanoa. pittee ne sevittää/käydä jossain luettamassa jne niin tietäs siltäkin puolelta enempi. toki voin ilmotella sit lisää inffoa mut jos jotain fiksua keksitte niin apua olis. auto siis käytetty useamman kerran huoltamolla ja ihmetelty vikaa, joka kerralla huoltamossa vika koodi nollattu ja hetken ajettua se rupee taas palamaan, öljyissä vika ilmeisesti ei ole eli ei juurikaan öljyä syö. ja muutenkin auto kulkee ihan nätisti.
Nonni nyt oon vähän saanu selvitettyä asiaa taas eteenpäin.
Autossa on moottori vaihdettu noin 25000Km sitten, ja tämänhetkisellä omistajalla tuo moottori valo on vittuillu alusta asti, kun käytettynä osti sen liikkeestä. joskus valo pysyy jopa kuukauden pois kun se huollossa nollataan, mut yleensä kestää sen 75km ennenkö tulee takaisin, toi moottorin vaihto varmaan selittäs jotain.
toki jos jollain on vag-comia tässä pk seudulla joka viittis katsastaa viel vikakoodit jne niin sais neki sit päivitettyä tänne.
tai jos jollain olis tosta jotain hajua mitä vois tehdäet se valo ei takas tulis, toki saahan siit valosta lampun irti mut ei se välttämättä ole se oikee ratkasu :D
Niin ja muutaman kerran ajanu autolla nyt tässä välissä ja käytöllisesti autossa ei ole mitn vikaa, kiihtyy ja käyttäytyy ihan normaalisti.
Autossa on moottori vaihdettu noin 25000Km sitten, ja tämänhetkisellä omistajalla tuo moottori valo on vittuillu alusta asti, kun käytettynä osti sen liikkeestä. joskus valo pysyy jopa kuukauden pois kun se huollossa nollataan, mut yleensä kestää sen 75km ennenkö tulee takaisin, toi moottorin vaihto varmaan selittäs jotain.
toki jos jollain on vag-comia tässä pk seudulla joka viittis katsastaa viel vikakoodit jne niin sais neki sit päivitettyä tänne.
tai jos jollain olis tosta jotain hajua mitä vois tehdäet se valo ei takas tulis, toki saahan siit valosta lampun irti mut ei se välttämättä ole se oikee ratkasu :D
Niin ja muutaman kerran ajanu autolla nyt tässä välissä ja käytöllisesti autossa ei ole mitn vikaa, kiihtyy ja käyttäytyy ihan normaalisti.
Tänään sain enempi tietoo mikä vika tossa on ja sillee.
ad autohuollon korjaaja ilmoitti että vika on bensahöyryjen takaisin kierrätys järjestelmässä, vika on jommassa kummassa magneetti läpässä, joko koneen päässä tai tankin päässä, epäili tankin päässä olevaa läppää.jos noi läpät esim
vaihtaa pitääkö siin tankin puoleisessa repiä tankki kokonaan poijes vai pääseekö siihen käsiksi jotenki helpommin?
Tai jos jollain on jotain ideaa missä muualla sitä vikaa vois olla niin vois rupee tarkistelemaan?
käytön puolesta ei ole ongelmia ja auto meni viel katsastuksesta tänään eli päästöissä yms systeemeissä ei vikaa ole.
ad autohuollon korjaaja ilmoitti että vika on bensahöyryjen takaisin kierrätys järjestelmässä, vika on jommassa kummassa magneetti läpässä, joko koneen päässä tai tankin päässä, epäili tankin päässä olevaa läppää.jos noi läpät esim
vaihtaa pitääkö siin tankin puoleisessa repiä tankki kokonaan poijes vai pääseekö siihen käsiksi jotenki helpommin?
Tai jos jollain on jotain ideaa missä muualla sitä vikaa vois olla niin vois rupee tarkistelemaan?
käytön puolesta ei ole ongelmia ja auto meni viel katsastuksesta tänään eli päästöissä yms systeemeissä ei vikaa ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa