Autona -03 1,9 Tdi Variant 4-motion
Eli käytin paikallisessa huollossa josta ohjattiin Laakkoselle tarkistamaan mahdolliset sähköviat. Laakkosen aika vasta parin viikon päästä, joten ajattelin jos jollakulla osunut vastaavanlainen vikakoodi eteen.
Eli vianluku ilmoitii: abs hydraulipumppu signaali toleranssin ulkopuolella staattinen
Epäilivät paikaliisessa huollossa, ettei välttämättä ole tuo hydraulipumppu.
Sellanen havainto vielä tuon vianluvun jälkeen, kun jouduin kylmäkäynnistämään auton kerran, niin abs valo hävisi taulusta ja jarrut toimi hienosti. Vähän aikaa(10 min) kun ajelin, tuli valo tauluun takasin . Toistin saman kylmäkäynnistyksen seuraavan päivänä ja sama homma, aika mielenkiintoista.
ABS valo palaa ja seuraavanlainen vikakoodi:
Valvoja: ffp jäsenet
samaa
Lainaan tätä topiccia kun itsellä -98 bensa octaviassa antaa samaa vikakoodia.
Abs:t toimii hiljaisesta vauhdista mutta kun jarrutus loppuu niin hetken päästä syttyy vikavalo
Hydraulipumppua testattu antamalla virtaa---> hienosti pyörii.
Kaikki liittimet lähistöllä käsitelty kontakti spreillä-->ei vaikutusta.
Mitä muuta voi olla rikki kuin pelkkä hydraulipumppu?
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista/arvauksista koska perjantaina katsastuksen jälkinäyttö ja pitäs saada siihen mennessä pelaamaan.
Abs:t toimii hiljaisesta vauhdista mutta kun jarrutus loppuu niin hetken päästä syttyy vikavalo
Hydraulipumppua testattu antamalla virtaa---> hienosti pyörii.
Kaikki liittimet lähistöllä käsitelty kontakti spreillä-->ei vaikutusta.
Mitä muuta voi olla rikki kuin pelkkä hydraulipumppu?
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista/arvauksista koska perjantaina katsastuksen jälkinäyttö ja pitäs saada siihen mennessä pelaamaan.
Ei vieläkään ratkaisua ongelmaan. Kokeiltu 2:lla eri hydrauli pumpulla ja edelleen valo palaa.
Molemmat pumput pyörii kun syöttää 12v, molemmat myös avattu ja hiilet + koko sisusta puhdistettu. Juuri kun tulin tallilta muistui mieleen että jarruvalo katkaisin pelaa satunnaisesti, johto ilmeisesti poikki katkaisimen liittimen juuresta. Kysymys kuuluukin että voiko tuolla väärin toimivalla jarruvalo katkaisimella olla yhteyttä abs valon paloon?
Huomenna käyn paikallisessa skoda huollossa nollaamassa/lukemassa koodit, toivottavasti nollaamalla alkaa pelaamaan muuten alkaa v käyrä nousemaan. Absit pelaa edelleenkin kun jarruttaa alle 20km/h vauhdista mutta vikavalo syttyy heti sen jälkeen, vikavalo myös syttyy aina kun nopeus ylittää tuon 20km/h. Voiko olla anturivika? Minun jären mukaan kun käynnistät auton abs:n ja airbagin valot palavat hetken ja kun järjestelmä tarkistaa viat ja jos vikoja ei ole ne sammuu, näin minullakin toimii, mutta kun vauhti ylittää 20km/h niin valo syttyy, tästä siis päättelin että voisi olla anturivikaa...noh luenpa huomenna vikakoodit ja pähkäilen sitten lisää...lisää arvauksia otetaan vastaan.
Molemmat pumput pyörii kun syöttää 12v, molemmat myös avattu ja hiilet + koko sisusta puhdistettu. Juuri kun tulin tallilta muistui mieleen että jarruvalo katkaisin pelaa satunnaisesti, johto ilmeisesti poikki katkaisimen liittimen juuresta. Kysymys kuuluukin että voiko tuolla väärin toimivalla jarruvalo katkaisimella olla yhteyttä abs valon paloon?
Huomenna käyn paikallisessa skoda huollossa nollaamassa/lukemassa koodit, toivottavasti nollaamalla alkaa pelaamaan muuten alkaa v käyrä nousemaan. Absit pelaa edelleenkin kun jarruttaa alle 20km/h vauhdista mutta vikavalo syttyy heti sen jälkeen, vikavalo myös syttyy aina kun nopeus ylittää tuon 20km/h. Voiko olla anturivika? Minun jären mukaan kun käynnistät auton abs:n ja airbagin valot palavat hetken ja kun järjestelmä tarkistaa viat ja jos vikoja ei ole ne sammuu, näin minullakin toimii, mutta kun vauhti ylittää 20km/h niin valo syttyy, tästä siis päättelin että voisi olla anturivikaa...noh luenpa huomenna vikakoodit ja pähkäilen sitten lisää...lisää arvauksia otetaan vastaan.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15.9.2010 18:05
Oiskohan kellään havaintoja voiko vaikuttaa abs-pumpun tai antureiden viallisuus nelivedon toimintaan, minulla on Skoda Octavia -00 1.9 TDI 4X4 ja mun käsityksen mukaan se perkeleen älykäs neliveto ottaa signaalinsa abs antureista milloin takapyörien pitäisi lähteä mukaan!?? itselläni testeri tarjoaa tuota samaa vikakoodia jarrujen koodia lukiessa!
Abs -pumppu käytetty kerran huollossa ja sieltä löyty kylmäjuotoksia yms. Jarrut toimi 3km mutta neliveto ei, sitten sytty abs -valo uudestaan ja taas ollaan lähtökuopissa!! jos jollain viissammalla olisi neuvoja niin olisin erittäin kiitollinen jos hän jakaisi ne tiedot!! ps. uusi pumppu maksaa nelivetoiseen 850e, joten kaikki hyvät neuvot on tarpeen.
Abs -pumppu käytetty kerran huollossa ja sieltä löyty kylmäjuotoksia yms. Jarrut toimi 3km mutta neliveto ei, sitten sytty abs -valo uudestaan ja taas ollaan lähtökuopissa!! jos jollain viissammalla olisi neuvoja niin olisin erittäin kiitollinen jos hän jakaisi ne tiedot!! ps. uusi pumppu maksaa nelivetoiseen 850e, joten kaikki hyvät neuvot on tarpeen.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
En tiedä onko tästä apua mutta kerronpa kumminkin,edellisessä kakkosautossani volvo 850 oli sama vikakoodi joka herjasi hydraulipumppua,(volvossa pystyi lukemaan vikakoodit konepellin alla olevalla led-laitteella)
abs-merkkivalo syttyi aina kun starttasi auton..otin joka abs anturin irti ja putsasin ne,oli kertynyt sentin verran paskaa antureiden päälle,putsauksen jälkeen vika hävisi
abs-merkkivalo syttyi aina kun starttasi auton..otin joka abs anturin irti ja putsasin ne,oli kertynyt sentin verran paskaa antureiden päälle,putsauksen jälkeen vika hävisi
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa