Eberi lakkasi toimimasta (polttoainepumpussa vikaa?)
Valvoja: ffp jäsenet
Eberi lakkasi toimimasta (polttoainepumpussa vikaa?)
Näin alkuun; aiheesta on keskusteltu paljon, mutta yksiselitteistä vastausta ei löytynyt aikaisemmista keskusteluista.
Eli muutama päivä sitten Eberi lakkasi toimimasta. "Minikellossa" alkaa aika tikittämään, mutta mitä ei kuulu/tapahdu. Sulakkeet tarkastettu ja irroteltu. Kokeiltu toisella releellä. Kontaktit tarkastettu.
Mittasin polttoainepumpulle tulevan n.8,5V, mutta vaikka syötin suoraan pumpulle sähköä ei se antanut mitään elonmerkkejä. Pumpunhan pitäisi pitää selvästi kuultavaa ääntä toimiessaan? Onko mahdollista, että vain pumppu on rikki? Epäilyttää vaan, koska edes aut. ilmastointi ei lähde pyörimään, kun Eberin laittaa päälle(ohjauspurkissa vikaa?).
Pumpun vaihtaminen on simppeli homma, mutta aika hyvän hintainen vaikuttaa olevan. Vinkkejä myös mistä pumpun saisi edullisesti saa esittää(myös käytettyjä(=toimivia) pumppuja saa tarjota).
Eli muutama päivä sitten Eberi lakkasi toimimasta. "Minikellossa" alkaa aika tikittämään, mutta mitä ei kuulu/tapahdu. Sulakkeet tarkastettu ja irroteltu. Kokeiltu toisella releellä. Kontaktit tarkastettu.
Mittasin polttoainepumpulle tulevan n.8,5V, mutta vaikka syötin suoraan pumpulle sähköä ei se antanut mitään elonmerkkejä. Pumpunhan pitäisi pitää selvästi kuultavaa ääntä toimiessaan? Onko mahdollista, että vain pumppu on rikki? Epäilyttää vaan, koska edes aut. ilmastointi ei lähde pyörimään, kun Eberin laittaa päälle(ohjauspurkissa vikaa?).
Pumpun vaihtaminen on simppeli homma, mutta aika hyvän hintainen vaikuttaa olevan. Vinkkejä myös mistä pumpun saisi edullisesti saa esittää(myös käytettyjä(=toimivia) pumppuja saa tarjota).
Muistaakseni syksyllä oli tuollainen vika omassani. Kello toimi, mutta laite oli täysin mykkä. Silloin oli laitimmaisen 20A sulakkeen kanta painunut alas eikä saanut kosketusta. Sain korjattua, mutta kohta kanta ylikuumeni ja suli. Vaihdoin ko. pesän johtimet erilliseen rasiaan ja taas alkoi toimia.
Saanen lainata tätä ketjua?
Omassa 2006 rs octaviassa on eberi easystart r+ kaukosäätimellä.
Syksyllä eberin käydessä sisäpuhallin ei toiminut->IPCU releen koodaus ja taas toimi.
Tänään töistä lähtiessä totesin taas saman eli ei puhalla sisään.Lienee taas se rele vika?Huollosta sanoivat että oikein muu kuin ipcu rele ei vaikuta sisäpuhalluksen päälle kytkeytymiseen.
Osaako joku sanoa missä octaviassa tuo rele on ja onko itse millainen homma vaihtaa?Tarvitseeko rele koodata sen jälkeen?Vag.comilla vaiko?
Apuja kiitos.
Omassa 2006 rs octaviassa on eberi easystart r+ kaukosäätimellä.
Syksyllä eberin käydessä sisäpuhallin ei toiminut->IPCU releen koodaus ja taas toimi.
Tänään töistä lähtiessä totesin taas saman eli ei puhalla sisään.Lienee taas se rele vika?Huollosta sanoivat että oikein muu kuin ipcu rele ei vaikuta sisäpuhalluksen päälle kytkeytymiseen.
Osaako joku sanoa missä octaviassa tuo rele on ja onko itse millainen homma vaihtaa?Tarvitseeko rele koodata sen jälkeen?Vag.comilla vaiko?
Apuja kiitos.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Se rele tulee kiinni puhaltimen moottorilta Climatronikille menevään johtoon eli jostain siltä väliltä pitäisi löytyä. Tarkemmin on mahdoton sanoa kun on asentajasta kiinni minne se on lykätty.
Niin ja VAG-COM ei tuosta IPCU:sta ymmärrä mitään, jos on tehdasasenteinen niin käsittääkseni koko IPCU:ta ei ole ja jos taas ei ole niin VAG-COM:lla ei pääse Eberiin kiinni. KKL-tyyppisella adapterilla (samanlainen joilla vanhemmat VAG-COM:t toimii) ja Eberin omalla softalla pääsee itse Eberiin kiinni mutta IPCU:n koodaamisesta ei ole kokemusta mutta tuolla sekin pitäisi onnistua.
Niin ja VAG-COM ei tuosta IPCU:sta ymmärrä mitään, jos on tehdasasenteinen niin käsittääkseni koko IPCU:ta ei ole ja jos taas ei ole niin VAG-COM:lla ei pääse Eberiin kiinni. KKL-tyyppisella adapterilla (samanlainen joilla vanhemmat VAG-COM:t toimii) ja Eberin omalla softalla pääsee itse Eberiin kiinni mutta IPCU:n koodaamisesta ei ole kokemusta mutta tuolla sekin pitäisi onnistua.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Climatronikin ohjauspaneelia koelaudassa tarkoitin eli sieltä tulee johto joka ohjaa puhaltimen moottoria ja tuo ohjeissa käskettiin katkaista ja vetää tuon IPCU:n kautta. Eli antaa puhaltimelle ohjaussignaalia kun Eberi on päällä ja katkaisee auton oman ohjauksen.
Ei oo nyt asennusohjeita käsillä että voisin tarkistaa mutta jossain se tuolla välillä pitää olla. Sitä en tiedä mitä kautta tuo kyseinen johto Climalta moottorille menee mutta ei pitäisi olla missään muussa käytössä.
Paneelin taakse pääsee kun ottaa sen radion kehyksen irti ja avaa ruuvit paneelin ympäriltä ja vetää ulos.
Ei oo nyt asennusohjeita käsillä että voisin tarkistaa mutta jossain se tuolla välillä pitää olla. Sitä en tiedä mitä kautta tuo kyseinen johto Climalta moottorille menee mutta ei pitäisi olla missään muussa käytössä.
Paneelin taakse pääsee kun ottaa sen radion kehyksen irti ja avaa ruuvit paneelin ympäriltä ja vetää ulos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa