Golf mk2 -88 Projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on edistytty taas hieman.
Pesin lohkon polttoöljyllä ja annoin hautua puolisen tuntia niissä mömmöissä. Sen jälkeen painepesuri käyntiin ja paikat puhtaaksi. Lähti aika mukavasti kaikki öljyt ja hiekkamössöt liitämään. Yllätykseksi myös maalit lähtivät miltei kokonaan kävelemään. Noh, eipä haitannut yhtään. Pesun jälkeen lohko näytti tältä.
Lohko kävi korjattavana ja siitähän tuli melkein kuin tehdastekoinen. Hieman viimeistelin vielä saumaa ja se sai riittää. Ennen maalausta rapsuttelin porakoneeseen liitetyllä teräsharjalla ruosteet joka kolosta pois. Muutama erikokoinen harja on tässä hommassa hyvä olla. Tässä toinen kylki putsattuna.
Kun lohko oli tarpeeksi puhdas, putsasin sen vielä asetonilla. Lähti rasvat ja muutkin mömmöt pois. Pintaan sivelin POR15 Engine Enamelit, joita ainakin jenkkilän väki käyttää. Kuivaa pintaa en ole vielä nähnyt, kun velipoika napsi kuvat. Hyvältä se kuvissa kuitenkin näyttää.
Kaikki jarruhilppeet, tukivarret ja navat ovat kaverilla hiekkapuhallettavana. Niiden pintaan ajattelin lätkiä POR15 maalit kanssa. Sitten pitäisi kestää isältä pojalle. Toinen vaihtoehto on Tikkurilan Temadurit. Onkos kellään hajua niiden litrahinnasta? Tosin saishan sen selville kun soittais maalikauppaan... :)
Halki ollut vaihdelaatikko on myyty pois, joten tilalle pitäisi jollain aikataululla löytää 02A sekä toiset polkimet. Tosin se lienee vasta ensi syksyn projekteja.. laitellaan nyt ensin kori kuntoon jotta sen sais pois grillistä killumasta. Neuvoja kaipaankin alustan puslien kanssa. Onko powerflexi parasta laadultaan, vai onko joku toinen ylitse muiden?
Näillä mennään nyt ja tarinaa päivitellään kunhan jotain tapahtuu.
Edit: Jumalauta, toka sivu jo!
Pesin lohkon polttoöljyllä ja annoin hautua puolisen tuntia niissä mömmöissä. Sen jälkeen painepesuri käyntiin ja paikat puhtaaksi. Lähti aika mukavasti kaikki öljyt ja hiekkamössöt liitämään. Yllätykseksi myös maalit lähtivät miltei kokonaan kävelemään. Noh, eipä haitannut yhtään. Pesun jälkeen lohko näytti tältä.
Lohko kävi korjattavana ja siitähän tuli melkein kuin tehdastekoinen. Hieman viimeistelin vielä saumaa ja se sai riittää. Ennen maalausta rapsuttelin porakoneeseen liitetyllä teräsharjalla ruosteet joka kolosta pois. Muutama erikokoinen harja on tässä hommassa hyvä olla. Tässä toinen kylki putsattuna.
Kun lohko oli tarpeeksi puhdas, putsasin sen vielä asetonilla. Lähti rasvat ja muutkin mömmöt pois. Pintaan sivelin POR15 Engine Enamelit, joita ainakin jenkkilän väki käyttää. Kuivaa pintaa en ole vielä nähnyt, kun velipoika napsi kuvat. Hyvältä se kuvissa kuitenkin näyttää.
Kaikki jarruhilppeet, tukivarret ja navat ovat kaverilla hiekkapuhallettavana. Niiden pintaan ajattelin lätkiä POR15 maalit kanssa. Sitten pitäisi kestää isältä pojalle. Toinen vaihtoehto on Tikkurilan Temadurit. Onkos kellään hajua niiden litrahinnasta? Tosin saishan sen selville kun soittais maalikauppaan... :)
Halki ollut vaihdelaatikko on myyty pois, joten tilalle pitäisi jollain aikataululla löytää 02A sekä toiset polkimet. Tosin se lienee vasta ensi syksyn projekteja.. laitellaan nyt ensin kori kuntoon jotta sen sais pois grillistä killumasta. Neuvoja kaipaankin alustan puslien kanssa. Onko powerflexi parasta laadultaan, vai onko joku toinen ylitse muiden?
Näillä mennään nyt ja tarinaa päivitellään kunhan jotain tapahtuu.
Edit: Jumalauta, toka sivu jo!
Jos joku haluaa tulla hakemaan projektin pois, niin nyt on hyvä hetki. Tonnilla saa gti-moottorin, vr6 alustan ja miltei kokonaan hitsatun korin, sekä kaikki muut rojut, eli varaosakorin yms. :) Korigrillin saa lisähinnasta mukaan.
Tai jos haluaa päästä vähemmällä, niin kevväämmällä hitsailen, hiekkapuhallan ja pohjamaalaan korin valmiiks. Sit ei oo paljoa muuta kuin niputtamista ja osien ostamista jäljellä.
Tai jos haluaa päästä vähemmällä, niin kevväämmällä hitsailen, hiekkapuhallan ja pohjamaalaan korin valmiiks. Sit ei oo paljoa muuta kuin niputtamista ja osien ostamista jäljellä.
Nooh, pieni motivaationotkahdus vaan. Kyllä mä tänään kävin väkertämässä laitosta eteenpäin. Saa sen silti ostaa pois, jos joku haluaa. :)
Rahaahan noihin palaa vaikka kuinka, mutta onhan tässä aikaa. Hirmunen autokuume vaan nyt ja rättikatollinen kesäauto pitäis saada. Eikä kuumetta helpota yhtään se, että kävin vetämässä takavetosilla autoilla vähän rallia. Helevetti näistä etuvetosista ei oo kyllä mihinkään. :)
Ostakaa nyt vehkeet pois ennen kuin mun mieli muuttuu. Muutenhan mä joudun rakentelemaan ton loppuun asti.
Rahaahan noihin palaa vaikka kuinka, mutta onhan tässä aikaa. Hirmunen autokuume vaan nyt ja rättikatollinen kesäauto pitäis saada. Eikä kuumetta helpota yhtään se, että kävin vetämässä takavetosilla autoilla vähän rallia. Helevetti näistä etuvetosista ei oo kyllä mihinkään. :)
Ostakaa nyt vehkeet pois ennen kuin mun mieli muuttuu. Muutenhan mä joudun rakentelemaan ton loppuun asti.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Noniin. Tänään oli tosi hieno ilma ulkona, joten vedin korin pois pressuhallista ja aloitin korin hitsaushommat jälleen. Auringossa oli tosi lämmin puuhata! Hitsasin vasemman takavalon alle korjauspalan, jonka otin tuosta valkoisesta korista. Sen jälkeen liimasin vielä hiekkapellin ja lokarin kaaren väliin sen uuden takakulman.
Nyt on siis peräpää miltei kokonaan hitsailtu. Uudet lokarien kaaret pitäis laittaa vielä.
Tulipeltiin pitäisi hitsailla "muutama" kakkara, jotta sais nuo johtojen läpiviennit umpeen. Sitten pari paikkaa sinne ja tänne, sekä ainakin satat tuntia saumojen siistimistä, niin kori on valmis hiekkapuhallukseen.
Emmä taidakaan myydä tota laitosta vielä... ihan kivaahan sen kanssa näpertäminen oli. :)
Nyt on siis peräpää miltei kokonaan hitsailtu. Uudet lokarien kaaret pitäis laittaa vielä.
Tulipeltiin pitäisi hitsailla "muutama" kakkara, jotta sais nuo johtojen läpiviennit umpeen. Sitten pari paikkaa sinne ja tänne, sekä ainakin satat tuntia saumojen siistimistä, niin kori on valmis hiekkapuhallukseen.
Emmä taidakaan myydä tota laitosta vielä... ihan kivaahan sen kanssa näpertäminen oli. :)
Noniin, nyt kun on kevättä rinnassa ja ajatukset hurjaakin hurjemmasta pörräävät mielessä, niin on pakko kysyä viisaammilta.
Ajatuksissa kävi, että nakkaankin ton KR:n myyntiosastolle peruskorjattuna ja hankin tilalle 1.8t moottorin. Mutta mites moottorinohjauksen kanssa? Saako alkuperäisen naitettua kakkiksen omaan mittaristoon yms. toimimaan, vai onko aina pakko hankkia aftermarket moottorinohjaus? Mitäs johtoja sitä ylipäätänsä eculta tulee muualle autoon?
Valoillehan voi väkertää ihan oman erillisen johtosarjansam sillä mun käsityksen mukaan ecun ei tartte tietää onko meillä vilkku päällä vai ei. Mites Lehtilä aikoo toteuttaa omansa? Ja mitenkäs TeemuM toteutti sen hestecin(?) asennuksen omaan KR:ään?
Ajatuksissa kävi, että nakkaankin ton KR:n myyntiosastolle peruskorjattuna ja hankin tilalle 1.8t moottorin. Mutta mites moottorinohjauksen kanssa? Saako alkuperäisen naitettua kakkiksen omaan mittaristoon yms. toimimaan, vai onko aina pakko hankkia aftermarket moottorinohjaus? Mitäs johtoja sitä ylipäätänsä eculta tulee muualle autoon?
Valoillehan voi väkertää ihan oman erillisen johtosarjansam sillä mun käsityksen mukaan ecun ei tartte tietää onko meillä vilkku päällä vai ei. Mites Lehtilä aikoo toteuttaa omansa? Ja mitenkäs TeemuM toteutti sen hestecin(?) asennuksen omaan KR:ään?
Itsellä tulee Megasquirt ja LCDash joten en käytä alkuperäistä mittaristoa ollenkaan.
Kakkiksessa on mekaaninen nopeusmittari joten sen kanssa ei liene ongelmaa.
Kierroslukutieto, lämpöanturi sekä öljynpaine- sun muut merkkivalot pitää naittaa toimimaan uuden moottorinohjauksen kanssa.
Ihan orkkis Motronicin voi myös laittaa. Niissä on ainakin vuosimallikohtaisia eroa. Kaikissa Motroniceissa taitaa olla ajonesto integroituna mittaristoon että joko modaat tekniikanluovuttaja-auton mittariston käyttöön tai piilotat mittariston jonnekin mikä ei vaikuta järkevältä.
Alkupään Motronicien ajoneston tais saada hoidettua esim. 6N Polon erillisellä ajonestoboksilla mutta uudemmissa taitaa olla vaikeaa.
Kakkiksessa on mekaaninen nopeusmittari joten sen kanssa ei liene ongelmaa.
Kierroslukutieto, lämpöanturi sekä öljynpaine- sun muut merkkivalot pitää naittaa toimimaan uuden moottorinohjauksen kanssa.
Ihan orkkis Motronicin voi myös laittaa. Niissä on ainakin vuosimallikohtaisia eroa. Kaikissa Motroniceissa taitaa olla ajonesto integroituna mittaristoon että joko modaat tekniikanluovuttaja-auton mittariston käyttöön tai piilotat mittariston jonnekin mikä ei vaikuta järkevältä.
Alkupään Motronicien ajoneston tais saada hoidettua esim. 6N Polon erillisellä ajonestoboksilla mutta uudemmissa taitaa olla vaikeaa.
Ja mitenkäs TeemuM toteutti sen hestecin(?) asennuksen omaan KR:ään?
Toi oli autossa jo paikallaan kun se tuli mulle. Siinä on ihan valmis johtosarja joka ilmeisesti on tehty Harisella että sitä ei oo ite kasattu. Hestecillä on omat anturit (kaasuläpän asento, imuilman lämpö, veden lämpö, pakolämpö ja kampiakselin päässä on HAL-anturit) ja ahtopainetieto tulee boksille. Eli tuo ei ole mitenkään riippuvainen auton omista johtosarjoista tai Ecusta.
Itellä alkuperäinen mittaristo on korvattu Autometereillä ja ainut tieto mikä Hesteciltä menee niille on kierroslukutieto. Nopeusmittarille vaihdoin sähköisen anturin mekaanisen tilanne, mut se on ihan OEM osa. Muille mittareille on omat anturinsa.
OK. Kiitti vinkeistä.
Kori alkaa olemaan pikkuhiljaa valmis. Takakaaret, muutama paikka vielä ja iskaritornien vahvikehitsaukset, niin korin voi työntää hiekkapuhallukseen. Sit epoksit ja pakkelit ja pintavärit koriin. Väri taitaa olla arkisen valkoinen.
Alustan osat odottavat kans hiekkapuhallusta ja mustaa maalia. Powerflexit ja formel-k:n tms alustasarja pitäis vielä hankkia. Sitten sen sais pois grillistä.
KR matkustaa koneistamolle saadakseen tuomion. Jos sitä ei tartte porauttaa, niin lyön sen uusilla männänrenkailla, tiivisteillä ja laakereilla nippuun nyt alkuun.
Mistäs mun kannattaa hakea tiivisteet, laakerit ja venttiilinnostimet? Onko ne ihan fixuksesta haettava, vai saako jostain paremmalla hinnalla?
Kori alkaa olemaan pikkuhiljaa valmis. Takakaaret, muutama paikka vielä ja iskaritornien vahvikehitsaukset, niin korin voi työntää hiekkapuhallukseen. Sit epoksit ja pakkelit ja pintavärit koriin. Väri taitaa olla arkisen valkoinen.
Alustan osat odottavat kans hiekkapuhallusta ja mustaa maalia. Powerflexit ja formel-k:n tms alustasarja pitäis vielä hankkia. Sitten sen sais pois grillistä.
KR matkustaa koneistamolle saadakseen tuomion. Jos sitä ei tartte porauttaa, niin lyön sen uusilla männänrenkailla, tiivisteillä ja laakereilla nippuun nyt alkuun.
Mistäs mun kannattaa hakea tiivisteet, laakerit ja venttiilinnostimet? Onko ne ihan fixuksesta haettava, vai saako jostain paremmalla hinnalla?
Joo-o. Mä lyön hanskat naulaan tän kanssa. Loppui innostus, kun ei ole oikein kunnon tiloja tämmöseen touhuun. Vituttaa ulkona väkertää. :) Suurin homma on tehty ja miltei kaikki osat hankittu valmiiks.
Myydään siis:
- vm. 89 mk2 golffin kori
- mk3 vr6 akselit, tukivarret, navat ja jarrut
- 1.8 KR moottori osina
- helvetin hyvä korigrilli
Korissa on vielä vähän tekemistä. Takakaaret on hankittuna, mutta ne pitäisi hitsata kiinni. Samoin pohjaan tarvitaan muutama paikka. Kori kannattanee hiekkapuhaltaa ennen maalaamista. Korista on poistettu alkuperäiset massat (törkeen kevyt kori) ja suurin osa saumoista (iskarin tornit, pohjapalkit) on vahvikehitsattu. Ovet ja luukut on hyväkuntoisia ja suoria. Kuskille ja apukuskille pitää tehdä penkkien kiinnitysraudat. Suunnitelmissa oli tehdä ihan rallisääntöjen mukaiset kiinnitykset.
Vr6 alustan osista osa on hiekkapuhallettu ja osa puhaltamatta. Jarrulevyt ja palat on kuin uudet. Satulat kannattaa hiekkapuhaltaa ja maalata myös. Satuloissa ja tukivarsissa vain vähäistä pintaruostetta, joka lähtee hapolla/hiekkapuhaltamalla helposti veks.
Paketin mukana tulee myös 1.8 16v KR moottori. Moottori on purettu osiin ja lohko maalattu POR15 engine enamelilla. Jos tästä hyvän haluaa tehdä, niin kannattaa hankkia uudet männät. Vanhatkin toki menee vielä uusilla renkailla, mutta niillä ei saa hirveesti tehoa ulos. Nyt kun kone on levällään, kannattaa ostaa uudet laakerit ja tiivisteet.
No mitä tarvitaan, että tämän saa liikenteeseen?
- Alustasarja
- Puslat tukivarsiin ja taka-akseliin (powerflex?)
- Etupyörien laakerit
- Pidemmät raidetangot tehostamattomaan ohjausvaihteeseen (umppari passatista)
- 9" jarrutehostimen
- 02A vaihdelaatikon
- Moottorin laakerit ja tiivisteet
- Suuttimet
- Megasquirtin tai Vemssin
- Pakosarja (turbo/vapari)
- Uudet sähköt (vakiot toki saa mukaan, mutta megalle kannattaa tehdä itse)
- Maalit, pakkelit ja ruostesuojamassat
- Penkit
- Isot tai pienet puskurit
- ym. pulttia, mutteria ja hilpetööriä
Oman mieltymyksen mukaan voi sitten tuunailla:
- Etu ja takavalot
- Kojelaudan ja ovipahvien nukkaus
- Turvakaaret
- Vanteet
Tuo paketti lähtee nyt erittäin hyvään hintaan. Kaikki noi rojut yhessä köntässä 900€ / HELEVETIN HYVÄ TARJOUS!!
Parhaiten tavoittaa yksityisviestillä, sillä olen to-su reissussa. Vastaan maanantaina, jos joku ei tänään tuota varaa.
Myydään siis:
- vm. 89 mk2 golffin kori
- mk3 vr6 akselit, tukivarret, navat ja jarrut
- 1.8 KR moottori osina
- helvetin hyvä korigrilli
Korissa on vielä vähän tekemistä. Takakaaret on hankittuna, mutta ne pitäisi hitsata kiinni. Samoin pohjaan tarvitaan muutama paikka. Kori kannattanee hiekkapuhaltaa ennen maalaamista. Korista on poistettu alkuperäiset massat (törkeen kevyt kori) ja suurin osa saumoista (iskarin tornit, pohjapalkit) on vahvikehitsattu. Ovet ja luukut on hyväkuntoisia ja suoria. Kuskille ja apukuskille pitää tehdä penkkien kiinnitysraudat. Suunnitelmissa oli tehdä ihan rallisääntöjen mukaiset kiinnitykset.
Vr6 alustan osista osa on hiekkapuhallettu ja osa puhaltamatta. Jarrulevyt ja palat on kuin uudet. Satulat kannattaa hiekkapuhaltaa ja maalata myös. Satuloissa ja tukivarsissa vain vähäistä pintaruostetta, joka lähtee hapolla/hiekkapuhaltamalla helposti veks.
Paketin mukana tulee myös 1.8 16v KR moottori. Moottori on purettu osiin ja lohko maalattu POR15 engine enamelilla. Jos tästä hyvän haluaa tehdä, niin kannattaa hankkia uudet männät. Vanhatkin toki menee vielä uusilla renkailla, mutta niillä ei saa hirveesti tehoa ulos. Nyt kun kone on levällään, kannattaa ostaa uudet laakerit ja tiivisteet.
No mitä tarvitaan, että tämän saa liikenteeseen?
- Alustasarja
- Puslat tukivarsiin ja taka-akseliin (powerflex?)
- Etupyörien laakerit
- Pidemmät raidetangot tehostamattomaan ohjausvaihteeseen (umppari passatista)
- 9" jarrutehostimen
- 02A vaihdelaatikon
- Moottorin laakerit ja tiivisteet
- Suuttimet
- Megasquirtin tai Vemssin
- Pakosarja (turbo/vapari)
- Uudet sähköt (vakiot toki saa mukaan, mutta megalle kannattaa tehdä itse)
- Maalit, pakkelit ja ruostesuojamassat
- Penkit
- Isot tai pienet puskurit
- ym. pulttia, mutteria ja hilpetööriä
Oman mieltymyksen mukaan voi sitten tuunailla:
- Etu ja takavalot
- Kojelaudan ja ovipahvien nukkaus
- Turvakaaret
- Vanteet
Tuo paketti lähtee nyt erittäin hyvään hintaan. Kaikki noi rojut yhessä köntässä 900€ / HELEVETIN HYVÄ TARJOUS!!
Parhaiten tavoittaa yksityisviestillä, sillä olen to-su reissussa. Vastaan maanantaina, jos joku ei tänään tuota varaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa