Mikä liitin tämä on
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä liitin tämä on
Eli näytti olevan tuolla koneen takana olevan tämmönen tee se itse patentti liitin kiinni. Luultavasti edellisen omistajan räpellys. http://i8.aijaa.com/b/00552/5815341.jpg
Siis mikä liitin tuo on... Johto menee ilmanputsarin viereen ja haarautuu siitä ja tämä haara menee siihen ilmaputsarin takana olevaan liittimeen. Noh nämä johdot jatkuu etuiskarin yläkiinnikkeen päältä ja menee tuulilasin edessä olevaan tilaan missä on tuulilasinpyyhkimien moottori yms. Vaikeasti selitetty mutta eiköhän joku jo tuosta kuvasta nää mikä kyseessä.
Siis mikä liitin tuo on... Johto menee ilmanputsarin viereen ja haarautuu siitä ja tämä haara menee siihen ilmaputsarin takana olevaan liittimeen. Noh nämä johdot jatkuu etuiskarin yläkiinnikkeen päältä ja menee tuulilasin edessä olevaan tilaan missä on tuulilasinpyyhkimien moottori yms. Vaikeasti selitetty mutta eiköhän joku jo tuosta kuvasta nää mikä kyseessä.
Tässä pätee melkolailla sama ohje kun monesti muutenkiin, kannattaa hankkia se Haynes tai Alfamer- opas. Sieltä löytyy hyvät yleis tiedot auton sähkövedoista sun muusta.
Oma mielipide on että ei muuta kun liitin välistä pois ja juotat piuhat toisiinsa. Vaikeuttaa irrotusta jatkossa, mutta liitos kestää hyvin, sitä ei toden-näköisimmin tarvii normi käytössä paljon irrotella. Mutta jos haluaa liittimen uusia, niin edessä on tod. näk. melkoinen etsintä. Tämä korjaus vinkki säästää rahaa, mutta maistuu patentille... ;-)
Oma mielipide on että ei muuta kun liitin välistä pois ja juotat piuhat toisiinsa. Vaikeuttaa irrotusta jatkossa, mutta liitos kestää hyvin, sitä ei toden-näköisimmin tarvii normi käytössä paljon irrotella. Mutta jos haluaa liittimen uusia, niin edessä on tod. näk. melkoinen etsintä. Tämä korjaus vinkki säästää rahaa, mutta maistuu patentille... ;-)
Voiko kone särkyä sitten tästä lambdan toimimattomuuesta. Kesästä asti heijannut tyhjäkäyntiä ja 15 000 ajettu. Ja todellaki edellinen omistajan räpellys oli tuo liitos että tuskin toiminu minun aikana. Mikäs ois paras vaihtoehto? Ostaa uus lambda? vaihtaa uusi johtosarja? Miten siis testaan että pelaako lambda ollenkaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tavis kuparijohdotkin menee ajan myötä sellaiseksi että niitä ei saa juotettua. Liittynee kuparin pinnan hapettumiseen. Joku vuosi sitten piti jälkiasennettua valon johtoa korjata ja avoimesta päästä piti leikata reilut viis senttiä ennen kun tuli sellainen kupari vastaan johon tina tarttui.ja semmosta johtoa ainakin 3- johtosessa ettei pystyny tinaan, kokeiltu on
Worst case scenario on että laihasta seoksesta sulaa männät ja rikkaasta menee katalysaattori pilalle. Vaikka se ei näkyisikään kun polttoainekuluissa niin yleensä tollanen satasen osan vaihto tuottaa itsensä jossain järkevässä ajassa itsensä takaisin.Voiko kone särkyä sitten tästä lambdan toimimattomuuesta.
miten tuo lambdan johto on tärinä arassa paikassa? jos on tärinälle arassa paikassa ja liitosta ei saa kunnolla kiinni mihinkään niin en oikein suosittele tinailemaan. koska tinaa menee kuumetessa myös johdinta pitkin muovivaipan sisään ja ajan myötä ku tärisee niin saattaa murtaa johdon liittimen vierestä poikki. tosin jos asialle ei voi muuta tehä niin silloin on tilanne eri. mut luulis volkkareiden antureissa tulevan liittimet mukana ettei tarvi tinata
Semmonen tuli tossa mieleen, että ootko kokeillu "nollata" muistia, eli irroittanut akkua n. 10-15 min. jonka jälkeen kokeillu ilmeneekö vika??
Ymmärtääkseni, ECU menee silloin valmiille ohjelmalle, jolloin se ei ota tietoa kuin muutamilta antureilta. jos auto toimii nollauksen jälkeen oikein, vika voisi löytyä joistakin näistä antureista??
Lisäys: Niin, siis tuo "valmis-ohjelma" on päällä vain sen aikaa kuin ECU saa antureilta tiedot ja saa laskettua sopivat asetukset. Eli n. 5-10 min. Viisaammat korjatkoon.
Ymmärtääkseni, ECU menee silloin valmiille ohjelmalle, jolloin se ei ota tietoa kuin muutamilta antureilta. jos auto toimii nollauksen jälkeen oikein, vika voisi löytyä joistakin näistä antureista??
Lisäys: Niin, siis tuo "valmis-ohjelma" on päällä vain sen aikaa kuin ECU saa antureilta tiedot ja saa laskettua sopivat asetukset. Eli n. 5-10 min. Viisaammat korjatkoon.
Ei se moottori hajoa jos lambdan on paskana. Sillon on seos rikkaalla. Katalysaattori tosin saattaa hajota jos moottorista menee läpi palamatonta bensaa ja se syttyy katalysaattorissa. Silloin katti sulaa ja sen teho heikkenee.
tepi3: Tuo kuvailemasi toiminta on ihan normaalia ilman akkujen nollailuakin kylmällä moottorilla. Sitten kun moottori on lämmennyt niin otetaan käyttöön suljetun silmukan ohjaus lambda-anturilla.
tepi3: Tuo kuvailemasi toiminta on ihan normaalia ilman akkujen nollailuakin kylmällä moottorilla. Sitten kun moottori on lämmennyt niin otetaan käyttöön suljetun silmukan ohjaus lambda-anturilla.
oli ihan uusi paketista boschin lambda, ei vaan pystyny tinaan...Lainaus:
ja semmosta johtoa ainakin 3- johtosessa ettei pystyny tinaan, kokeiltu on
Tavis kuparijohdotkin menee ajan myötä sellaiseksi että niitä ei saa juotettua. Liittynee kuparin pinnan hapettumiseen. Joku vuosi sitten piti jälkiasennettua valon johtoa korjata ja avoimesta päästä piti leikata reilut viis senttiä ennen kun tuli sellainen kupari vastaan johon tina tarttui.
Noniin suunnitelma olisi tämä. Olisi tiedossa se vikatunnistin laite, mutta ongelmana on se että onko tuossa 94 bensa ventossa sitä vikakoodin lukian liitintä??? ja jos on niin missä se on. Jos saan vikakoodin selville niin vaihdan/vaihdatan osat. Paljonko maksaa jos vaihdattaa lambda anturin ja liittimet liikkeessä???
Nyt tapahtu taas nykimistä. Alku epäily oli että katti tukossa joten kierrätin konetta reippailla kierroksilla noin 30km sen jälkeen kun pysähdyin ja lähin liikkeelle niin oli kuin olis toisella autolla ajanu. Autosta löyty enemmän vetoja mitä ennen tätä toimenpidettä. Liekkö siellä sitten joku ollu tukossa. en tiiä. Eikä enään nyi. Toivottavasti
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa