Kuningaskuluttaja: VAG-konsernin moottorivauriot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

Kuningaskuluttaja: VAG-konsernin moottorivauriot

ViestiKirjoittaja shrteam » 25.2.2010 22:00

Katsoiko kukaan tänään (to 25.2.10) kuningaskuluttajaa, jossa oli juttua vagien jäätysvistä coolereista ja niitten aiheuttamista moottori vaurioista. http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Tuossa juttu teksti muodossa, koko ohjelma taitaa jossain vaiheessa löytyä Yle Areenasta, jos ketä kiinnostaa kahtsoa.
Edit: löytyykin jo areenasta http://areena.yle.fi/ohjelma/15b3b2826b ... 7853aee064

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 25.2.2010 22:34

pitihän tuo tsekata ja kauhistua. Onko aiheesta jossain lisää keskustelua / kokemuksia.

ettei sano rs tdi joku kaunis päivä poks tuon takia. Välillä auto sulaa (1-3krt / talvikuukausi) lämpimässä tallissa, muuten pakkasessa. Jos sillä on mitään merkitystä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.2.2010 7:22

volkkareissa tuota ongelmaa ei kait sitten ole tuon ohjelman perusteella kun pelkästään seatissa ja muutamassa skodan mallissa. Taitaa olla ongelmana kuitenkin vähän laajempi

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.2.2010 7:30

Ohjelmassa esiintyi oikein kaksikin Seat-kuskia, joille oli ongelmaan tarjottu rautalankaa ja pahvia maskin eteen. Eikö ole mitään järkevämpää ja siistimpää ratkaisua kuin rumasti maskin ulkopuolelle sidottu aaltopahvin pala? Kauniisti istuvia, merkkikohtaisia maskipeittojakin on ollut kaupan maailman sivu.
Eihän tuo pahvi kestä ohuella rautalangalla sidottuna maantienopeuksissa paikallaan hetkeäkään, kun ajoviima riepoo sen palasiksi. Ei varmaan maskinkaan rivat tykkää tuosta rautalangasta.

Itse olen käyttänyt lämmitystä tehostamaan syylärin peittona pahvia, mutta olen longottanut sen verran maskia, että pahvin saa aivan syylärin eteen, toimii tehokkaammin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.2.2010 7:53

^^^- kyllä on vw:ssäkin. Näkisin että tämä ongelma liittyy kiinteästi malleihin jossa on koko keulan peittävä cooleri, eli golf V johdannaiset, 3C pasuunat jne.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 26.2.2010 11:31

Kuullostaa todella oudolta että kondensoitunut kosteus saisi aikaseksi moottorin rikkoontumisen. Tiedän toki ettei vesi puristu kasaan ja dieselissä on kovat puristukset, mutta kondensoitunut vesihän on jäätynyt kennon sisäpinnalle ohuelti ja sitten että pahvi auttaisi, toiimiihan välijäähy vaikka oliski pahvia edessä, ei ehkä niin hyvin, mutta toimii silti ja varsinkin kun moottorin pysäyttää niin viileneehän se metallipinta ja kosteus kondensoituu seinämille....

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.2.2010 12:14

Vaara syntyy kun jää ehtii sulaa vedeksi esim autotallissa ja lähdetään aamulla liikkeelle, sitten kiihdytetään reippaasti esim moottoritien rampissa... Kuningaskuluttaja jätti muutenkin pari asiaa kertomatta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.2.2010 12:49

ja taitaa olla semmonenki tapaus että sitä vettäku kondensoituu tarpeeksi niin loppujen lopuksi se välijäähytin on siinä vesipaskassa kokonaan. on täällä foorumilla käyttäjiä jotka osaa tuon jutun selittää tarkasti

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 26.2.2010 13:06

Tässä on kuningaskuluttajan seat leonin omistajan tekemä aihe suomi24:ssa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8724988

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 26.2.2010 13:08

Työkaverilta meni kolme vuotta vanhasta 1.9tdi golfista kone ilmeisesti juuri tästä kondenssivesiongelmasta johtuen. Pakkasella lämpimästä parkkihallista käyntiin ja kolinat alkoi samantien tyhjäkäynniltä, ei tarvittu edes sitä reipasta kiihdytystä. Diagnoosi oli yksi veivi mutkalla. Aika nahkeaa oli maahantuojan ja myyjäliikkeen vastaantulo asiassa, loppujen lopuksi meni koko auto vaihtoon.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.2.2010 14:20

Töistä eräs toimihenkilö vei asiansa kulutusasiamiehelle, osti uuden passatin vajaa vuosi sitten ja sitä on koko ajan korjattu milloin mistäkin, ei kuukautta ole auto ollut omistajalla yhtämittaan, nyt viimeisin juttu oli webasto jota jo ennenkin korjattu takuuseen mutta nyt ei enää kuulemma korjata ja 700e lasku odottaa maksajaa.

Sama heppu osti uuden pasuunan jokunen vuosi sitten, takkusi senkin kanssa pari vuotta kunnes vaihtoi s60 volvoon jolla ajeli pari vuotta ja antoi pojallensa.

Kysyin vaan että etkö kerrasta oppinut, ei kuulemma.

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 26.2.2010 15:37

Tuossa just tänään porasin yhteen -06 Pasuunaan reiän coolerin lähtöputken juureen ja kyllähän tuolta jonkin verran vettä tuli. Alkoi kyllä tulemaan ilmaakin.. vaan eipä tuota kuitenkaan ajossa huomannut.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.2.2010 15:56

^^kuulostaa ennemmin ns.ammattivalittajalta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.2.2010 16:42

No tottakai kun minä jostakin kirjoitan, mitäs teet jos se uus auto ei toimi, sitä vartehan takuu on ja ite en todellakaan suostuis mitään maksuja maksamaan jos uus auto takuun aika jostakin hajois.

Tuossa edellisessä pasuunassa rempatttiin mm jäätyviä ovia / lukkoja ja oli siinä jotain muutakin, ei muista.

Kummastuttaa vaan että kun katsotaan volkkarin suomen myyntitilastoja ja onhan se suosittu kansanauto niin kuinka voi tällaisia pikkuvikoja olla?

Työkaveri myi tilacaddyn pois ja osti liikkeestä touranin joka ollut yhdellä omistajalla, no tuossa lähtee soitin päälle omia aikojaan eli muutamana aamuna on rokki tallissa soinut, takaluukun mikrokytkin ei toimi, luukku kiinni mustekalalla.
Takuuhuoltoon menee tämäkin, saa nähdä miten käy.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 26.2.2010 16:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.2.2010 16:43

Keskustelua samasta aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131725


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa